načítám data...

Autíčkářův týden: Genesis chce V8, GT 86 chce být Jaguar, Mitubishi chce být nosorožec a 918 chce na rallye

14. února 2015, 18:45 3 komentářů Vojta Dobeš

Může se z Hyundaie Genesis stát luxusní GT, nebo spíš muscle car? Může GT 86 fungovat jako kapesní GT? Co se stane, až se v Evropě začne spotřeba měřit správně? Jaké Fordy můžou dostat čtyřkolku? A co udělá 918 Spyder na sněhu?

Zobrazit galerii

Současný Hyundai Genesis Coupé je často nazýván "korejským Mustangem". I když přesnější by možná bylo přirovnání ke "korejskému Camaru", protože právě čtvrté generaci oblíbeného placatého vozu jižanských vidláků je nejpodobnější jízdními vlastnostmi. Ale i když se svým americkým předobrazům dokázal vyrovnat svými rozměry, jízdními vlastnostmi vrženého kladiva a kvalitou zpracování interiéru, pořád chybí to nejdůležitější. Nemá osmiválec. Soudě podle "nafouknuté" kapoty se ale zdá, že "muly" příští generace Genesisu, které byly vyfoceny ve Skandinávii, se s tímto problémem vypořádají. A fotky také naznačují delší rozvor, což by znamenalo, že se možná Genesis posune o krůček blíže k opravdovému GT, schopnému pojmout čtyři dospělé cestující. Že by nakonec bylo cílem udělat z korejského Camara spíše korejské šestkové BMW?

Další fotky najdete na www.Autoblog.com.

O krok směrem k "dospělému GT" se pokusila i Toyota se svou GT 86. Ta je, stejně jako její sourozenci Subaru BRZ a Scion FR-S, spíše mírně pubertálním sporťákem pro petrolheady než něčím, co by se dalo považovat za luxusní zboží. Design Toyobaru vypadá spíš jako něco, co se má stát základem pro divoké rejdy drifterů a tunerů, než jako juniorská alternativa ke kupé od Jaguaru či Porsche. Zákazníci, kteří chtějí placaté auto kvůli stylu a nikoliv kvůli preciznímu rozložení hmotnosti a řidičské nirváně při touge, ale tvoří z obchodního pohledu možná ještě významnější skupinu než oni "praví petrolheadi". Proto se Toyota vytasila s "retro ksichtem" pro GT 86. Jmenuje se Style CB , a kromě pár luxusních detailů přináší především retro předek, který trochu připomíná první generaci Jaguaru XK. Nepůsobí to jako špatný nápad – sporťák, který vypadá jako malé gétéčko spíš než jako materiál pro boyracery, by se určitě prodával lépe. Škoda jen, že výsledek vypadá tak trochu jako kdyby někdo v garáži svařil dvě auta dohromady. Možná dobře, že bude jen pro Japonský trh…

Fanoušci ostrých Fordů určitě přijali s nadšením zprávu, že  Focus RS  dostane čtyřkolku, ve kterou jsme doufali už před příchodem minulé generace. Ale tím dobré zprávy nekončí. Zdá se totiž, že stejný systém pohonu všech kole (jehož původ lze údajně vysledovat k Range Roveru Evoque) se objeví i v dalších rychlých strojích s modrým oválem ve znaku – alespoň něco takového podle zpráv magazínu Car and Driver naznačují zástupci automobilky. Otázkou ale zůstává, jaké modely by to měly být? Že bychom se po dlouhé prodlevě dočkali nového Mondea ST ? Nebo snad Fiesty RS 4x4? To zní poněkud šíleně, ale pořád ne tak šíleně jako třeba myšlenka na ostrou Kugu. Ještě je tu ale jedna varianta. Když už může Jaguar nabízet F-type 4x4, proč by nemohl Ford vybavit pohonem všech kol i svého Mustanga? Pony car se čtyřválcem a čtyřkolkou – z toho by se puristům zatočila hlava!

NEDC (New European Driving Cycle), nenáviděný test spotřeby a emisí, používaný dle směrnic Evropské unie, má pravděpodobně konečně stanoveno datum své porážky. Jeho náhrada by měla přijít v roce 2017. To by mohlo znamenat konec nesmyslného montování systémů Start-Stop do všeho, co má kola, a ztížit situaci "úsporným" downsizovaným motorům, které často vlastně až tak úsporné nejsou. Zní to jako rajská hudba? Zchladíme vaše nadšení. Požadavky na spotřebu zůstanou stejné – jen jich bude nutné dosáhnout v reálném světě. Jak už jsme psali v srpnu, bude to na jednu stranu znamenat příjemnou změnu, když auto s udávanou spotřebou 3,5 l/100 km bude skutečně schopné za 3,5 l/100 km jezdit. Ta nepříjemná část se skrývá v tom, jak takové věci dosáhnout. Možná to přinese pozitiva v podobě lehčích a méně nafouklých aut. A možná to bude prostě jen průšvih…

Což mohou ekologická auta být velmi snadno i bez drakonických předpisů EU. Podívejte se třeba na Concept GC-PHEV od Mitsubishi. Ten by měl naznačovat podobu nové generace modelu Montero, u nás známějšího jako Pajero. Tedy alespoň to tvrdí výrobce, nám se spíše zdá, že jde o koncept geneticky modifikovaného hrocha, kříženého s nosorožčím kyborgem. Nebo tak něco. Každopádně potkat to na silnici, asi se lekneme. Pokud nás předpisy EU uchrání před tímhle, budou alespoň k něčemu dobré.

Jsou ale i zábavnější způsoby, jak být eko. Třeba Egoista – elektrický monopost, jehož výrobce se v tuto chvíli snaží přes crowdfundingovou platformu Indiegogo získat prostředky na typové schválení pro EU. Budete si ho moci koupit jako stavebnici za zhruba 20 tisíc dolarů (půl milionu korun) a na jedno nabití tahle pidiformule ujede prý až 300 kilometrů…

Více na Facebookové stránce výrobce.

No a protože dnes nebylo žádné video, tak jedno jako bonus nakonec. Co třeba Porsche 918 Spyder driftující na sněhu?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

KS
KS
14. února 2015, 19:07
0

Genesis určitě V8 nedostane. Bude rád za V6. Na fotce je vidět mezichladič, takže testovali variantu 2,0T.
Jináč ta nově měřená spotřeba by mohla znamenat jedno - masivní nasazení elektromotorů. Vůbec by mi nevadil povoz typu 2,5 atkinson (200k) + 6°MT a do diferinciálu ústící hřídel z elekromotoru (50k), systémový výkon 250 koní a spotřeba okolo 6-ti litrů = :-).

reagovat
BobAsh
14. února 2015, 22:35
0

Možná ne pro EU trh, ale pro US trh by mi varianta s V8 dávala smysl. Genesis sedan se s 5.0 V8 vyrábí, tak proč už jednou vyvinutý motor nevyužít i v kupé...

Ev
Evlo
15. února 2015, 17:55
0

Jsem doufal v kamaro petkove (rozmery), nebo alespon trojkove, buranstvym, ale ctyrka me vylozene urazi. Ale asi jo, to auto jsou proste devadesaty leta :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem