logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Autíčkář na lovu: Rychlé a zběsilé nákupní tašky

Ani městská pidiauta nemusí být nudná, stačí přidat pár koní a dostanete obrovský kopec řidičské zábavy. Několik exemplářů jsme pro vás našli!

Co je malé to je hezké, říká se. U aut tohle pořekadlo nemusí vždy platit, rozhodně se však dá říct, že co je malé to je lehké. A to je velmi důležité, neboť nízká hmotnost bývá jednou ze základních ingrediencí pro zábavné auto. Výkonné auto je rychlé na rovince, to lehké úplně všude. Když se pak spojí nízká váha a vyšší výkon, je to zaručený recept jak vytvořit skvělé auto. Právě na tuhle kombinaci se dnes zaměříme. Následující autíčka vznikla původně jako obratná a mrštná vozítka do městské džungle. Poté, co si je vzala do parády sportovní oddělení daných automobilek, proměnila se ve velmi schopná sportovní náčiní. Už to nejsou jen městská posunovadla, jejichž revírem bývalo parkoviště u Kauflandu, ale seriózní sportovní stroje, které se nejlépe cítí na těch nejzakroucenějších okreskách. Pojďme se společně podívat, jaké malé nákupní tašky, schopné na těch správných silnicích pozlobit i mnohem věhlasnější vozy, si můžete pořídit. 

Toyota Yaris TS Turbo 

Když se řekne Toyota Yaris, asi málokoho napadne, že by se mohlo jednat o sportovní náčiní. Patrně jako první vám vytane na mysli něco o neprůstřelně spolehlivosti a sex appealu myčky na nádobí. Ano, obyčejný Yaris s litrovým motorem není zrovna nejzajímavější auto. Sice je téměř nezničitelné, ale také dokonale nudné. Tohle tvrzení ovšem jedna jeho verze staví na hlavu. Běžný Yaris spatřil světlo světa v roce 99 a jednalo se o velký úspěch pro mateřskou Toyotu. Okamžitě se stal synonymem pro dámské auto, v jehož kufru se obvykle nacházely věci jako kosmetika nebo fén. V roce 2001 napadlo japonské inženýry, že by bylo fajn přesunout ten fén z kufru přímo pod kapotu do motorového prostoru. Shodou okolností tento ďáblův vynález přidali k největšímu agregátu, jímž malý Yaris disponoval, k benzinové ,jednapětce'. Maximální výkon rázem povyskočil z již tak dostatečných 110 koní, na divokých 150. Ohrnujete frňák a říkáte si něco bláznivém pisálkovi? Co je na stopadesátihlavém stádu divokého? Pak vězte, že tento Yaris váží zhruba 950 kilogramů. A to už je úctyhodný poměr váha/výkon, ne? Z nuly na sto sprintuje tenhle ,dívčí' povoz za necelých 8 sekund. Na točitých okreskách se cítí jak ryba ve vodě a díky silnému motoru se neztratí ani rovinkách. Lehkou úpravou prošel i podvozek, kterému se dostalo mírného přitvrzení. Pokud máte pro strach uděláno, pak dokážete s turbo Yarisem zahanbit i mnohem silnější, rádoby sportovní auta. Tohle je pravá zábava. Neváhejte, je jich málo
 

Renault Twingo RS 

Pro francouzský Renault jsou písmena RS přímo posvátná. Ať už máte na auta s diamantem ve znaku jakýkoli názor, nemůžete popřít, že ta s přídomkem RS jsou skvělá. Mégane RS i Clio RS definují kategorie hot hatchů. Tak trochu v jejich stínu se skrývá i nejmenší Renault, model Twingo RS. Nutno podotknout, že opomíjený je neprávem a své označení si zcela zaslouží. Je totiž skvělý. Druhá generace Twinga tak docela nedokázala zopakovat úspěch svého předchůdce, což ovšem automobilové nadšence trápit nemuselo. Ty si totiž získal tenhle kapesní Renault velmi snadno. Však posuďte sami, atmosférická jednašestka se 133 koníky a muší váha. Toť jednoduchý recept na štěstí pro každého automobilového entuziastu. Když k tomu připočteme podvozek odladěný mistry řemesla z RenaultSportu, pak výsledek musí být prostě dobrý. Twingo RS miluje okresky všechno druhu a vy budete na takové točité silnici milovat Twingo. Pohonná jednotka ze sebe vydává to nejlepší až ve druhé polovině otáčkoměru a dole působí trochu letargicky, což přičítám nutnosti splnit přísné Euro normy. Pokud jej však budete držet ve správných otáčkách, odmění se vám nadšeným elánem a také adekvátním zvukovým doprovodem. Na rozbité silnici sice bude Twingo poskakovat jak ratlík na cracku, ale na kvalitním asfaltu si budete užívat. Tohle je mini hot hatch jak ze staré školy. My jsme pro vás našli jeden hezký kousek s minimálním nájezdem. V té červené mu to opravdu sluší. 
 

Brabus Fortwo 

Německý úpravce Brabus je expertem na vylepšování Mercedesů všeho druhu. Od céčka, přes Viano až po šestikolovou bestii G63 6x6. Nebojí se ničeho. Někteří lidé považují jejich výtvory vrchol nevkusu, pro jiné je to zase životní sen. Do které skupiny spadáte vy, to je váš boj, ale jak se říká, proti gustu… Každopádně bylo trochu překvapením, když se Brabus pustil také do úprav městského minivozu Sm(a)rt ,prodva'. My jsme objevili v inzerci jeden kousek druhé generace Smartu, vyvedený v zářivě oranžové barvě. S tímhle budete na silnici naprosto nepřehlédnutelní. Co na vás čeká v tomto kompaktním balení? V první řadě přeplňovaný tříválec se 102 koníky. Protože se hmotnost udržela pod 800 kilogramy, můžete očekávat celkem solidní dynamiku. Tenhle pouliční rváč se narodil pro každodenní boje ve velkoměstě. Tam je doma. Rychlé starty z křižovatek, kličkování mezi ostatními auty, to jsou jeho hlavní disciplíny. Potentní motůrek má sice menší objem než flaška Pepsi, ale turbodmychadlo tenhle mírný handicap maže. Smart dosprintuje na stovku za necelých 9 sekund, což je na plastové autíčko slušný výkon. Vrásky vám tak bude dělat jen poněkud zmatená robotická převodovka, jenž svou rychlostí řazení nápadně připomíná rychlost pohybu litosférických desek. Zvyknout se na to ovšem dá a mimo město se Smartem stejně moc často nevydáte. Pokud jste nenapravitelný exhibicionista, tohle auto je pro vás jako stvořené. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Pólin
11. 12. 2016, 18:39

Jeste bych doplnil suzuki swift a ignis sport. Toho ignise jsem sam mel a sice mel jen cca 110 koni, ale taky jenom 900kg. Clovek si musel rychlost zaslouzit, ale o to u auta, ktere toci skoro 7000ot/min asi jde...:)

0 reagovat
Woyta
11. 12. 2016, 23:53

Nopokud koukneme na Kei, tak tam zacina spravna zabava. Znamy vzal obycejne Tico. Pritvrdil podvozek a pretryskoval karburator motoru. Serie vazi 640kg, ktere zene vpred 30kw z 0,8l motoru, na 6000ot se ji moc nechce a upaluje jen do 145km/h .Bezna spotreba 4-5l. Lehce poladena verze toci 8000ot, zere 8l a policejni radar male rakete nameril 185km/h. Na okreskach to je neuveritelna strela.

0 reagovat
dalip
12. 12. 2016, 00:32

Ono obecne je u nakupnych tasiek zabavne hladat limity. Kombinacia nizkeho vykonu, nizkej vahy a uzkych pneu vie vycarit usmev...
Obcas sa na trhu objavi Panda 100hp, pripadne aj Lupo Gti moze byt fajn. Z novsich by ma potesilo Audi S1, tych je fakt malo.

0 reagovat
MGRR
12. 12. 2016, 08:06

Aston Martin Cygnet = Toyota IQ, Aston ji jen decentne upravil.
Uz seriova Toyota IQ s 50kw jezdi na trojku 110km/h a po dalnici bezne stabilne 170-180km/h hrboly na mostech ji nijak nerozhodi (...ano, v dlouhem kopci to pres 150to nejede). Na rozbitych cestach to uskakuje mene, nez kolegova RS6

0 reagovat
Doktor
13. 12. 2016, 16:03

Praotec všech - Daihatsu Charade GTti

0 reagovat
krab
18. 12. 2016, 13:08

Hezkej článek a vnímám to taky tak. Byly doby, kdy měl imponoval velký sedan s pořádným motorem a pár takových ojetých snů za pár šupů jsem i vystřídal. Mezitím jsem. ale dost najezdil i v malých nákupních taškách a pořád jedno takové auto máme. Přijde moment, kdy bych opět silně loboval doma ( malé auto je primármě pro partnerku a vozí nás do práce) aby to malé auto nebylo praktické a japonské a s automatem, ale aby to bylo malé, francouzské, místo automatu sedadla Recaro.

Párkrát jsem uvažoval o Cliu RS třetí generace. A měl jsem možnost si ho asi dvakrát dobře vyzkoušet. Vždy to dopadlo tak, že jsem ho nekoupil, že s ním nechtěla jezdit a zas na to abych si ho koupil jen pro zábavu, na to mi zase vadí fakt, že je to předokolka.
Ale den Clia RS MK3 ve verzi Cup určitě přijde. Dřív nebo později....

Výhoda těch aut je v tom jak snadno se ovládají, dynamicky do normálních rychlostí skoro zastíní daleko silnější opravdové sportovní vozy a dá s nima fakt jet rychle a je to zábava a člověk má radost z každé jízdy. A nemusim se o to bát před krámem, že to někdo odře, protože to je prostě obyč Clio.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte