logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Autíčkář na lovu: Nízkorozpočtové potěšení bez STK

Toužíte po vysloužilém youngtimeru, který bude stát o vaši něhu a navíc bude bez STK? Jste na správném místě.

Pokud se Autíčkář vydává na lov, většinou je zaměřen na vozidla, která jsou pojízdná (Ideálně k okamžitému použití) nebo se hodí tak akorát na PlechCup. My se dnes podíváme do trošku jiného odvětví. Je to odvětví, které zapadá skoro přesně mezi dva póly, jež byly vymezeny v první větě. Jsou to totiž klenoty, honosící se spojením třech písmen – GTI, což má samo o sobě magický vliv. Bohužel, do pojízdnosti chybí 3 ze 4 adeptů trocha lásky, péče a STK. No, nebudeme si nic nalhávat, některým chybí té péče o dost více, než trochu.

Nissan Sunny GTI

Jako první se podíváme na zub vozu, který pravděpodobně mnoho z vás ještě nikdy nevidělo a pokud ano, tak rozhodně ne v krvežíznivé verzi. Jedná se o Nissan Sunny z roku 1989 ve verzi GTI – tovární označení N13 (V Japonsku je tento model označován jako Nissan Pulsar). Bohužel, jak je psáno v úvodu, v tomto lovu se zaměříme spíše na vozy vhodné do garáže pro šikovné ruce, a tak se není čemu divit, že je japonský dravec nepojízdný. Na svou dobu byl tento vůz velmi dobře vybaven, takže mezi zadní nápravou netrůnila vysloužilá kolejnice, ale kola byla vybavena víceprvkovým zavěšením. Pokud by se vám nějakým zázrakem podařilo probudit pravděpodobně přidřený motor k životu, dokázal by se vám odměnit až 92Kw, což není na jednu tunu japonské váhy marný poměr. Pokud by vás ani tyto informace nepřesvědčily – v inzerátu je psáno, že vůz je i po 205 000 km jako nový, takže za 20ku není snad ani nad čím uvažovat.

https://auto.bazos.cz/inzerat/64967702/NISSAN-SUNNY-18-GTI-92KW2MAJITELVELMI-ZACHOVALYVADA-MOT.php

Ford Fiesta XR2i

Jako další oběť ze 3 dveřového království mi v oku uvízl Ford Fiesta třetí generace. Ke vší smule je tento konkrétní kus první verzí XR-dvojky, která byl vybavena slabším 1,6 litrovým motorem o výkonu 76 Kw (Později, od roku 1992 se agregát změnil na 1,8 litrový Zetec z Fordu Escort XR3i). Pokud byste byli ochotni utopit v této Fiestě rodinné úspory, je na místě důkladné přečtení si vyčerpávajicího inzerátu, kde majitel upřímně líčí všechny nedostatky a nutné investice. Největším zásahem bude zřejmě výměna dílů podvozku, ale to rozhodně není věc, která by se za pár víkendu nedala stihnout. Jako velké plus si lze odškrtnout zaplacenou EKOdaň a hlavně fakt, že na semaforu pořád uděláte novou Fiestu s EcoBoostem(Video). Z pochopitelných důvodů a povahy článku – tento vůz má propadlou STK.

https://auto.bazos.cz/inzerat/64808456/Ford-Fiesta-XR2i-1990-16-8v-76kw.php

Seat Ibiza GTI

Další GTI do počtu. A další ‚podvod‘ – Moment, proč podvod? Abych to uvedl na pravou míru, upřímně jsem uvažoval o tom, že bych si zítra sbalil 5 švestek a vydal se pro Ibizu do Prahy. Je to GTIčko, podle wikipedie 110 Kw. Super!… Ale počkat, tady něco nehraje. Není ten motor nějaký moc malý, na to že má 16V a dvě vačky? Je. Jedná se totiž opět o první verzi GTIčka (Stejně jako u Fiesty o odstavec výše), která byla vybavena 2 litrovým motorem s 8 ventily. Po krátkém pátraní jsem zjistil koncernový můstek a stejný motor se vyskytuje i ve VW Golf GTI 3. generace, takže s náhradními díly by neměl být problém. Jak už je v tomto článku zvykem, opět jsme bez STK a stav platby ekodaně je neznámý. Nicméně jestli tachometr v Seatu nelže, auto má najeto pouhopouhých 150 tisíc km. Řekl bych, že za 10 tisíc Kč je to skvělý kup, ale kdo stojí o 8 ventilů, když jich může být 16?

https://auto.bazos.cz/inzerat/64266826/Seat-ibiza-20-gti-rok-95.php

Nissan Almera GTI

Z celé dnešní skvadry Grand-Tourer-Injection je na závěr to nejlepší. Nissan Almera GTI. Mezi blatníky a kapotou ji přebývá legendární jednotka s názvem SR20DE, která dost napovídá o svém objemu – 2.0 l a výkonu bezmála 150 koní. Tento konkrétní kus je bohužel do velké míry zasažen nevzhlednými úpravami, ale momentálně je to jediná Almera GTI, která se v našich končinách dá pořídit (Samozřejmě v cenové relaci do 50 000 Kč). Jedinou neznámou zůstává motor, který by měl mít naběháno poctivých 220 tisíc km.(V inzerátu je ovšem psáno, že motor bez problému zvládne 500 000 km, takže se rozhodně není čeho bát). Koneckonců, z Almery se celkem snadno dá udělat velmi pěkné auto a stejně tak studnice potěšení. Velkým plusem může být také fakt, že její cena bude pravděpodobně už jen stoupat. Na závěr, Almera je výjimkou potvrzující pravidlo – má STK!

https://auto.bazos.cz/inzerat/63517060/NISSAN-Almera-20GTI.php

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
GanGreen
11. 9. 2016, 08:01

Almara je pekna, hned bych po ni sahnul... Zbytek je celkem srot na kterej bych nemel nervy...a ta ibiza ma pridomek GTI snad omylem... :-)

0 reagovat
piwel
11. 9. 2016, 08:56

z principu by mě to táhlo k těm Nissanům, ale vím jaká dokáže být Fiesta úžasně rozpustilá a hravá, marně čekám až se někdy objeví na prodej taková verze jakou jsem měl já.... 1.6 16V Zetec 66kw, sedačky z Escorta RS2000, jiné nárazníky (dle mého soudu hezčí než u verzí XR)...strašně rád bych si připomněl mladická léta plná nerozvážností, gumovaček, handbrake turnů a podobných puberťáckých blbostí :D na tu hmotnost a výkon to jelo, na stupnici nuda až Veyron, jako Veyron (aspoň pocitově :D mělo to krásný dar zkreslování rychlosti - člověk nejel pomalu, ale přišlo mu že jede ještě dvakrát víc :D )

0
GanGreen
11. 9. 2016, 09:55

Mel jsem uplne stejnou, vim o cem mluvis ;-)

0 reagovat
Franc
11. 9. 2016, 08:58

Almara je jedina vhodna zvazeni i kdyz je vtipny,kolik uz dnes stoji... jeste nedavno se podobna ci sunny se stejnym motorem dala sehnay za min jak polovinu

Jinak motor ten najezd pulmice da, s generalkou hlavy, previdovka to ma ale kolem toho ctvrtmice co to ma natoceno vetsinou uz pomalu spocitany

Jinak sr20de je skvelej motor, mel sem ho v sunny a na to ze ma pouhych 150k to auto nakladalo i dvakrat vykonnejsim a to nejen v zatackach ale na semaforech dokazalo drzet v primce treba s sl500

Navic se da celkem levne poladit

Jen velka skoda ze uz pulsary gt-r nestoji podobnej obnos jako ta almara, co pred par lety v uk stavaly.. jeden bych si ze sentimentu k sunny koupil

0
Beny
11. 9. 2016, 10:47

Jo, taky se nestačím divit co ty almary dneska stojí, asi je to tím že to auto funguje a je to vymírající druh. Já jí před dvěma lety kupoval za 25k, pravda je že blatníky, prahy a lemy byly dost napadený a musel jsem do toho nasypat, ale nijak moc tý investice nelituju protože mě to vozí pořád pěkně...

0
Franc
11. 9. 2016, 11:47

Me kdyz klekla v sunny prevodovka tak sem ho poslal nakymu amaterskymu zavodnikovi na dily
To auto bylo na par mistech (kupodivu zadnejch dulezitejch) deravy skrz tzn nemelo cenu ho obzivovat
Nicmene na nej vzpominam v dobrem, byl to zvenku skvele duchodcovskej sleeper

0 reagovat
CerVus
11. 9. 2016, 20:01

GTi v názvu má ještě Toyota Celica.

0
Ráfek
11. 9. 2016, 20:08

Ano a ještě mnoho dalšího :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte