logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Autíčkář na lovu: Jedeme na Wörthersee tuning!

Pro dnešek trochu odlehčíme téma tradičního úterního lovení. Již za týden proběhne u jezera Wörther v dolním Rakousku tradiční tuningový kemp všech příznivců koncernu VAG a my přece nemůžeme nechat bez pomoci ty, kteří by se snad na poslední chvíli chtěli zúčastnit.

Po pravdě řečeno jsem si myslel, že dnešní článek bude taková úterní malina. Představoval jsem si, jak zadám do vyhledávače heslo tuning + Škoda/VW/Audi/Seat, jednoduše vyzobu nejzajímavější kousky a bude hotovo. Jenže najít v tuzemských končinách exempláře, jež by byly hodny článku na autíčkáři nebylo vůbec snadné, přestože Škodovky a Volkswageny jsou jistojistě nejčastěji upravovanou sortou aut v Česku. Přesto se mi nakonec podařilo vydolovat 8 kusů vozidel, která by pro účast na koncernovém šílenství u Wörthersee mohla být vhodná, třebaže hlavními hvězdami akce (až na poslední dvě výjimky) zřejmě nebudete.

Audi RS4 B5 

Sériovým autem na tuningový sraz? U prvního Audi s přídomkem RS to zase až tak moc nevadí, protože jeho svalnatá karioserie a potentní biturbo pod kapotou navyšují "RESPEKT" už v tovární podobě a nejeden vlastník běžné verze se snažil svou A4 B5 uvést právě do podoby RS4. Černá barva našeho nálezu sice zmíněné proporce kulturisty docela úspěšně maskuje, ale to není důvod ke chmurám. Vypuštění 380 koní a 440 Nm na silnici totiž bude pro okolní provoz o to nečekanější. RS4 bylo jedním z mála Audi 90. let, které bylo opravdu cool a díky schopnému pohonu všech kol quattro a nadbytku výkonu se umí především za zhoršených adhezních podmínek solidně rozohnit.

VW Passat R36

Ani dalšímu vehiklu z našeho výběru nemusel majitel dodat příliš vlastní invence, aby vypadalo dostatečně tunersky. Optický paket na R36 je ještě přitažlivější, než doplňky R-line, jež je možné přikoupit na běžné verze, takže tomuto Passatu už stačí pro podpoření street kreditu jen velká kola (jejichž okraj obklopuje cosi jako namalovaný proužek pneumatiky), zatmavená skla a mračítka. U poslední zmiňované komponenty se ale trochu obávám, že její zlaté roky odešly v době, kdy photoshop přestal být schopen retušovat Madonně vrásky, takže před odjezdem do Rakous doporučuji odlepit. Passat R36 (podobně jako třeba Golf R32) umí ze svého šestiválce vyloudit silně návykový zvuk, což bude jedna z nejpříjemnějších věcí spojených s jeho vlastnictvím. A nezapomeňte, s Passatem R36 si kupujete to nejrychljší auto na silnicích – viděli jste snad už v nějaké reportáži, že by někdo policejním veerzím ujel? :-) Jediným zádrhelem k překousnutí tak zůstává velmi sebevědomá cena, kterou majitel nasadil. A pak také stěží odhadutelná kvalita jízdy na těch imitacích pneumatik…

Škoda Octavia Combi RS 

Hledal jsem hledal koncernového sleepera a jednoho jsem snad našel. Sice zdaleka nedosahuje úrovní mimikry pětiset koňového Yeti z Británie, který nedávno zažil svou chvilku slávy na autofóru, nicméně jsou-li hodnoty v inzerátu pravdivé, mohl by modrý kombík potrápit i černou RS4. Octavie dle popisu narozdíl od mnoha svých kolegyň nezažila pouhý obligátní chip tuning, ale má instalován i podstatný hardware motoru z výkonnějších variant dvoulitrových TSI. A zcela upřímně říkám, že v modré a na 18" BBS se mi vážně líbí! Příjemnou zprávou je i fakt, že každý z 345 koní vás bude stát jen 660 Kč. Otázkou je jen co s motorem a vlastně celým autem udělalo 320 tisíc ujetých kilometrů.

VW Golf Mk.I

Nesmíme zanedbávat historii. Pro jedince, kteří by snad u Wörthersee chtěli zastávat old skůl sekci, se nabízí jeden designově vyčištěný Golf první generace. Bohužel se nejdná o GTI, které by k tradici srazu pasovalo nejvíc, vlastně by se ale dalo říct, že je to takové "custom GTD". Pod kapotou se totiž skrývá turbodiesel 1.6 z druhé generace o výkonu údajně zvýšeném na 100 koní. Poslat staré auto k zemi má většinou pozitivní vizuální efekt a ani tenhle Golf není výjimkou. Kola dobrý dojem potvrzují. Je to sice low and slow, ale zle rozhodně nevypadá. Jen ty obnažené hrany kol nechávám rači bez komentáře…

VW Golf GT Mk.V

Běžní účastníci k Wörthersee přijíždějí, ti ortodoxní se k jezeru plazí. Plazení je totiž žádoucí (i když smysl a kouzlo tohoto fenoménu jsem za svůj život ještě neobjevil, ale to je teď jedno), vzduchové podvozky se v areálu počítají na stovky a tříštit beruščí hlavy předním nárazníkem se považuje za slušné vychování. Chcete-li působit jako slušně vychovaní, musíte kouknout za hranice nebo se spokojit s jedním jedovatým Golfem. Díky zvolenému laku původem z portfolia Kawasaki budete středem pozornosti nejen v případě, že zapomenete přizvednout světlou výšku před železničním přejezdem. I tento Golf je naceněn sebevědomě. Strašákem bude i motor – 1.4 twincharger s přeplňováním kompresorem i turbem sice není žádný šnek, ale platí za snad nejnevyzpytatelnější jednotku pod kapotou páté generace wolfsburgského bestselleru. PS: kola do podběhu vážně doporučuju zarazit až po překročení rakouských hranic.

Audi TT Rieger

Před mocným finišem je třeba trochu přitvrdit, aby vás poslední dva inzeráty nesložily. Audi TT má u automobilových nadšenců dosti kontroverzní pověst aut pro kadeřníky a blondýny. Proto je dobré jeho osobnost trochu podpořit. Třeba spojením TT a LSD, z něhož pak esence tunerství přímo odkapává. Narozdíl od předchozího Golfu se tady nerozbíjejí hlavy hmyzu nárazníkem, ale brady basketbalistů dveřmi. Vzhled dotváří bodykit Rieger a chromovaná kola. Seznam přání pro ježíška na dveřích v tomto případě zřejmě skutečně odpovídá výčtu úpravců, kteří svými produkty posloužili k vzniku tohoto speciálu. Hodit se vám tak jistojistě bude nejvýkonnější varianta skvělého koncernového motoru 1.8T, díky které vždy ujedete masám obdivovatelů…  anebo zájemců o LSD v sypké formě… :-)

Škoda Octavia

Přichází první bomba. Vůz, jež rafinovaně kombinuje majestátní masku Maybachu Exelero s tradičně rafinovanými prvky praktické jedničkové Octavie. Pohlédnete-li ji do tváře, zjeví se vám podvědomě Hannibal Lecter a vy si budete přát, aby vás Octavie se zlým pohledem diodových očí co nejdřív schramstla tou obrovskou tlamou a ukončila vaše trápení. Dále bych se pozastavil nad promyšlenou aerodynamikou karoserie, obzvlášť masivní zadní nárazník jistě podporuje co nejpomalejší obtékání vzduchu, čímž zároveň slouží  jako ochrana posádky před utonutím – vzduchový pytel, který generuje, zcela určitě postačí, aby při případném skoku do rybníku Octávka dále plula po hladině. Pozornost si zaslouží i sedadla vybavená pravděpodobně jakýmisi speciálními ergonomickými bočnicemi, jež jsou ke všemu přenosné. Vězte, že s tímhle ve Wörthersee uděláte skutečnou díru, možná takovou, že se s vámi ostatní moc nebudou chtít z přehnaného respektu bavit. :-) 

Škoda 120L

Legendární stodvaciášek sice vznikl v době, kdy Škodovka měla s Volkswagenem společnou leda mizernou antikorozní ochranu, přesto si dovolím unikát tuzemského kutila zařadit také – obsahuje motor a přístrojový štít z Felicie a světla z Octavie, a ty již pod taktovkou VAG vznikly. Zbytek? Famózní! Slovy snad nejde popsat. Tvůrce musely znásilnit všechny automobilové můzy najednou, jinak by onen fialový orgasmus nemohl vzniknout. Zapomeňte na Audi TT s Lambo doors, tady jich máte dvojnásobný počet! Aparatura má takový výkon, že při poslouchání hypna na plné kule dost možná budete mít problém vyjet kopec. Jako úžasný kus automobilového citu hodnotím detail přístrojů, díky jejichž výplni budete moci sexy tvary fialové krasavice pozorovat neustále, než dostanete rakovinu očí. Auto má NOS, takže existuje šance, že bude mít i jiné Fast&Furious fíčury – třeba dva-a-třiceti stupňovou převodovku. No a ke všemu ta pára z nárazníků, jejíž původ je tajný. To je majstrštyk. Jednak tím můžete imitovat uvařený motor a pak to je přímo sen pro homosexuální fanoušky tuningu – pouze s touto 120L budete moci vykouřit celé Wörthersee..

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Libor
5. 5. 2015, 20:18

Tak ta "stodváca" je krutopřísná! :-D

0
Pietro
5. 5. 2015, 22:13

Kdyby tě zajímaly detaily, tady je o ní celej článek..:D
http://www.tuningy.com/index.php?a=84

0 reagovat
Libor
5. 5. 2015, 20:22

Jinak skvělý popis, hlavně ten komentář k posledním třem kouskům, to jsem si musel přečíst několikrát :-D

0 reagovat
Tomb
5. 5. 2015, 23:51

Geniální!

0 reagovat
mq
6. 5. 2015, 01:10

Paket R-Line není to, co má na sobě R36. Je to jiný paket, který jen na první pohled vypadá trochu podobně.

Ta kola na tom Golfu nejsou dobová, ale o dvě generace novější.

Dnes nic moc, ani jedno z aut za moc nestojí.

Worthersee zaslouží si veškerou vážnost a na mě to působí, jak kdybyste se na tu akci dívali opovrženlivě.

0
Adam Forman
6. 5. 2015, 09:39

Worthersee je jistě velmi přínosná věc a všechno setkávání benzínových nadšenců je (alespoň ze strany mé maličkosti) všeobecně podporováno (K&K, PlechCup...). První tři kousky jsou taky míněny naprosto vážně. Je jen potřeba brát v úvahu tenkou hranici, na které se tuning pohybuje. Vylepšit pohon, brzdy a přidat pár decentních úprav vzhledu? Thumbs up! Naplácat na Polo 1.9 SDi krutopřísný bodykit a hádat se v hospodě, jak je to nejrychlejší auto pod sluncem? To už by si alespoň trochu opovržení zasloužilo...

0
Vavris Vavrisovic
6. 5. 2015, 10:39

Omlouvám se za svou neznalost. R-line skutečně není stejný jako R36 a kola u Golfu jsem taktéž identifikoval chybně - opravím. Prvních 5 kusů je míněno naprosto vážně - jak jsem psal již v úvodu, s hledáním aut to bylo mnohem složitější, než jsem předpokládal a soulasím, že žádné extra kousky to dneska nejsou, takže se nápad s tématickým lovem ukázal jako dovusečná zbraň.. Poslední dva inzeráty jsou přidány jako recese.

0 reagovat
peetrs
6. 5. 2015, 22:57

O tom TT by se dalo taky pochybovat ... Na české scéně se pohybuje mnohem víc kousků od koncernu. Např. TT a superb od escape6 , nebo dva mk5 co uz tam byly minulý rok. Z tohoto článku tam zapadá mk5 a ta 120cka , jinak nic moc ;-)

0 reagovat
briza
8. 5. 2015, 11:31

Na jezero zásadně tímhle http://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/rs6/16153202?goFrom=list
Dá se v tom vyspat a má to 830 koní,co víc si přát? :) Cena žádný drama.
A takhle nějak to jede...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte