Možná jste teď otevřeli článek a hlavou se vám honí myšlenky na obézní, opovrženíhodný, smrdutý a nesmyslný naftový vůz. V tomhle jsem s vámi, neboť vězte, že i já dám vždy přednost radši nízkému sedanu nebo kupé. Jenže čím hlouběji jsem se začítal do tiskové zprávy o nové SQ7, tím víc můj automatický autíčkářský hejt povoloval. SQ7 s dieselovým motorem, a tedy i nejsilnější sériové SUV planety, totiž nabízí celou řadu velmi impozantních parametrů.
Pod kapotou mastodontu se čtyřmi kruhy na přídi, ukrývá se zbrusu nový naftový osmiválec o objemu čtyř litrů, jehož doménou je premiérové použití elektronického turbodmychadla. Technologie se zkratkou EPC (Electric Powered Compressor) má v autě vlastní elektrický okruh o napětí 48 voltů, ke kterému náleží i v kufru umístěná druhá baterie, nabíjená DC/DC zesilovačem z klasického palubního napětí 12 voltů. Turbo je potom roztáčeno elektromotorem o síle 7 kW.
Moc detailů? Řeknu to tedy jinak. Díky turbu roztáčenému i bez proudících výfukových plynů, si ze slovníku můžete rovnou vymazat termín „prodleva turba“. Ten je totiž naprostou historií a motor je schopen pracovat s plným plnícím tlakem prakticky od volnoběhu. A taky že jo! Výsledkem je mocných 900 Nm točivého momentu, dostupných v 1000 (!) otáčkách za minutu. Tomu odpovídá i výkon 435 koní, který se skrze přepracovanou osmistupňovou převodovku nese na všechna kola. Systém pohonu Quattro byl doplněn ještě o automaticky uzamykatelný středový diferenciál.
Mastodontí SUV se tak rozhýbe z nuly na sto za 4.8 sekundy a dosahuje maximálky, která je elektronicky omezená na obligátních 250 km/h. Absence turboefektu by měla zaručit, že motor nabídne konstantní tah skrz celé spektrum otáček. Výkonová špička, kterou máme všichni tak rádi z atmosférických benzínových motorů, se sice konat nebude, ale dovedu si představit, že akcelerace v jakékoliv rychlosti a otáčkách bude vysloveně zdrcující.
Co se zevnějšku a výbavy týče, zde dostanete prakticky totéž, co u klasické Q7. Připlatit si navíc můžete za 22 palcová kola nebo za paket jízdní dynamiky. Ten přidá do placu sportovní středový diferenciál, elektromechanické aktivní stabilizátory a systém zatáčení všech kol.
Takže ano, SQ7 je na jednu stranu obludně velká, naprosto neřidičská a filozoficky možná trochu zcestná, ale ruku na srdce, je taky zatraceně fascinující… A cena? 2.4 milionu korun.
























milan
3. 3. 2016, 17:16Mě to smysl moc nedává, ale určitě se najdou lidi, kteří na to mají a smysl jim to dávat bude. Nicméně parametry to má famózní a určitě to je kus zajímavý techniky. Spis mi ale hlavou vrta, k čemu je v takovým aute sportovní difr
666
3. 3. 2016, 17:53K ničemu, ale můžou ho prodat někomu, kdo to bude chtít "mámo, fplný"
Mimochodem mám v okolí jednoho velmi zámožného pána. V současné době má Q7 a když viděl tohle, zamiloval se. I člověk, kterého auta nebaví, nechce řešit tak přízemní problémy, jakože to třeba nejede. Takže zákazníky si to najde :))
GanGreen
3. 3. 2016, 17:46Ackoliv naftu nemam rad, tak musim uznat, ze ten motor bych chtel projet... Ale mnohem radsi bych ho projel v A8 nez v tomhle nesmyslnym mastodontovi...
briza
3. 3. 2016, 22:35No, ono když toho mastodonta pustíš úplně dolů, tak v tom zase tak dramatický rozdíl nebude. Mastodonti umí překvapit :)
GanGreen
3. 3. 2016, 23:16Me na nich prekvapuje akorat ta oblibenost, tomu totiz proste nerozumim :)
AspidMan
4. 3. 2016, 15:08Milujem staré Mercedesy, milujem posledné pravoverné baworáky a budem milovať novodobé Audi, ak tento motor skončí v A6 Avant. Asi mi preskočilo, ale kto by nechcel mať moderný diaľničný über-express. ;-)
Nezn.uživatel
4. 3. 2016, 18:52No ja nevim. Ten motor bude urcite uzasnej, to bez debat. Sam mam doma podobne velky SUV a i tak naprosto postradam smysl toho, proc bych mel s takovymhle typem auta jezdit 250 nebo rezat zatacky.