reklama
načítám data...

Audi A8 přijíždí zbrusu nová a narvaná technikou

Je částečně hliníková, částečně hořčíková a hlavně je strašně, ale vážně strašně prošpikovaná hračkami pro technofetišisty.

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Audi A8 přijíždí zbrusu nová a narvaná technikou

Vezměme to ovšem popořadě. Navenek se toho nezměnilo zase příliš. Audi zůstává velmi „audinovatá“ a s výjimkou spojených zadních světel nebudeme na nové A8 hledat nic moc nového. Snad jen ti opravdu pozorní si povšimnou předních LED Matrix světlometů s přídavnými laserovými světly. To důležité se totiž ukrývá uvnitř a jedná se o spojení mnoha materiálů, které vrcholnou limuzínu z Ingolstadtu zpevnily, ale zároveň odlehčily o přibližně 200 kilo.

V interiéru krátké verze, která se o 2 mm vešla rozvorem pod hranici tří metrů, budete mít místa vzadu dostatek. V interiéru prodloužené A8 L, jejíž rozvor činí 3 128 mm, budete mít místa nadbytek. I proto Audi neváhalo a nabízí do dlouhé A8 příplatek v podobě „relaxačních sedadel“. Ta se pochlubí nejen hromadou nastavení a polštářky pod hlavu, ale také opěrkou na nohy, která je vyhřívaná a masážní. Přesně tak, už nikdy nebudete muset z auta vystupovat se studenýma a nenamasírovanýma nohama!

Co se dalších prvků v interiéru týče, na první pohled vypadá nová A8 výrazně chudší, než ta stará. Jenže zdání klame. Audi se rozhodlo soustředit ovládání více do dotykových displejů a hlasových pokynů, což znamená, že prakticky všechna tlačítka a kroutítka vzala za své. Místo toho jsou tu dotykové panely infotainmentu a klimatizace, doprovázené ještě velkou Full HD digitální přístrojovkou. Jestli se však jedná o krok správným směrem, tím si nejsem zcela jist. Sám dám raději přednost hromadě tlačítek, než jednomu dotykovému displeji. Jen tak mimochodem, skrze displeje si lze nastavovat údajně 400 různých funkcí.

reklama

A hned je tu další pozoruhodné číslo – 41 různých jízdních asistentů. Mimo všechna možná upozornění, varování a adaptování, je A8 také vůbec prvním modelem, který umí skutečně jezdit sám. Sice se bavíme o poměrně specifických podmínkách, kdy musí jet kolona na silnici se stavebně oddělenými proudy, ale jakmile podmínky nastanou, můžete konečně zcela sundat ruce z volantu, aniž by vás auto prudilo, že je máte vrátit zpátky. Jakmile se kolona rozjede nad 60 km/h, systém vás upozorní, že je čas opět řídit. S autonomním ježděním souvisí také funkce samočinného parkování. Stačí Audi pobídnout mobilem, aby se sama zaparkovala na svoje místo v garáži.

Pokud se mě nicméně zeptáte na „fíčuru“, která mě zaujala ze všech nejvíc, odpovím bez váhání, že se jedná o podvozek Audi AI. Ten je nikoliv adaptivní, ale plně aktivní a využívá elektrickou síť o napětí 48 voltů. Díky aktivním členům a vzduchovému pružení lze nezávisle ovládat chování i světlou výšku všech čtyř kol. Kamera v za čelním sklem potom skenuje povrch silnice a když vidí nerovnost, podvozek se zkrátka připraví. Audi tím pádem zvládá být na jedné straně nechutně komfortní, na straně druhé se  díky vyrovnávání sil nenaklání do zatáček a zatáčí jako sporťák. Do toho samozřejmě nechybí pohon všech kol, řízení s variabilním převodem a natáčení zadních kol.

Motorů bude celkově šest, z toho pět klasicky spalovacích a jeden plug-in hybrid e-Tron, schopný najet 50 km na nabití baterek. Svou porci hybridní medicíny ale dostane každý klasický spalovák. Všechny verze budou totiž vybaveny systémem MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle), schopným třeba klouzat bez motoru ve vyšších rychlostech a následně agregát opětovně nahodit pomocí 48V generátoru. Každý vůz bude také dobíjet palubní baterie pomocí výkonné rekuperace.

Na samém začátku prodejů, tj. na podzim letošního roku, přijde Audi se šestiválcovými motory 3.0 TFSI 340 koní a 3.0 TDI 286 koní. Následovat budou osmiválce 4.0 TFSI 460 koní a 4.0 TDI 435 koní a nakonec i vrcholný peklostroj s W12 šestilitrem, jehož výkon Audi zatím neuvádí.

Co se cen týče, částky pro český trh zatím nepadly, ale v Německu začíná A8 na sumě 90 600 euro (2 350 000 korun).


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
11. července 2017, 21:05
1

Zboku typické Audi, zozadu veľmi pekné auto, interiér ma príjemne prekvapil - neviem teda, ako na tom bude s ergonómiou a ovládateľnosťou, ale vyzerá fakt tak, ako si modernú limuzínu predstavujem. Ale ten predok... Vôbec sa k zvyšku auta nehodí. Z tohto uhla to auto vyzerá ako ropucha s downovým syndrómom... https://www.autickar.cz/clanek/galerie/audi-a8-prijizdi-zbrusu-nova-a-narvana-technikou/?fid=44858

reagovat
liška
12. července 2017, 08:16
3

pecka, akorát si pak z pohledu bazarovýho snílka říkám, kolik z těch technologií bude fungovat za třeba 10 let a 300tkm, až na to auto budu mít :)

reagovat
Caddy
12. července 2017, 19:14
0

Vypada dobre, ten vnitrek je naprosto uzasny, zadne blbe tablety...a pak ze to nejde...jen s ebojim, ze obladatelnost zakladnich funkci ale meli nechat na talcitka, matlat vsechno na displayi, vcetne ovladani ventilace apod., je fakt opruz...ale vypada to jako fakt pekne a hi-tech. Jen doufam, ze je i jine zobrazeni pristroju, nez ty debilni hnusne radoby analogy...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile Delta 88 General Motors 1965-70 1966
Oldsmobile Delta 88 General Motors 1965-70

1966 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Ford Mondeo Enterprice 2011
Ford Mondeo Enterprice

2011 rok výroby
160 koní výkon
1 600 ccm objem

Fiat Marea Weekend 1997
Fiat Marea Weekend

1997 rok výroby
105 koní výkon
1 581 ccm objem

Chevrolet Express 6.5TD 1999
Chevrolet Express 6.5TD

1999 rok výroby
200 koní výkon
6 500 ccm objem

Audi A2 1,4 TDI 55 kW 2001
Audi A2 1,4 TDI 55 kW

2001 rok výroby
40 koní výkon
1 422 ccm objem