logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Aston Martin Vantage Roadster v pražské premiéře: Nejvýkonnějšímu sportovnímu kabriu to v českém prostředí vážně sluší

Pouhé dva měsíce po světové premiéře nového Astonu Martin Vantage Roadster se první kousek objevil v Praze. Pojďte se s námi pokochat jeho krásou.

Když mluvíme o automobilu snů, jen asi málokdo z nás zmíní nějaké SUV nebo kombík. Jistě, i taková auta můžou být jízdně velmi zajímavá, ale nikdy nebudou tak okouzlující jako ladné dvoudvéřové karoserie sporťáků. Porsche 911 prostě bude vždy zajímavější než Cayenne, stejně jako Lamborghini Huracán pokaždé přebije Urus. A pokud k takovým tvarům ještě přidáme sundávací střechu, je hotovo, takový styl už nic nepřekoná.

Jednou z automobilek, která se výrobou sportovních aut zabývá, je i Aston Martin, jenž letos v lednu představil svůj nejnovější počin: Aston Martin Vantage Roadster, dvoumístnou otevřenou verzi modelu Vantage s plátěnou střechou.  A tento vůz má velmi dobře nakročeno k tomu stát se pravým snem milovníků motorismu. 

Foto: Aston Martin - tisková fotografie

Však se na něj podívejte. Nepřijde vám fenomenální? Mně tedy ano. Má úchvatný design s předlouhou kapotou, téměř vodorovným čelním sklem a mohutnou zádí. Chlubí se i pěknými detaily v podobě výrazného, ale ne přehnaně agresivního nasávacího otvoru, prolisu na dveřích připomínajícího svým tvarem rejnoka a úžasného křídla s částečně zabudovanými koncovými světly. Já vím, vzhled je subjektivní a vůbec bych tu o něm neměl psát. Ale řekněte sami, kolik hezčích nových aut, než je tohle, upřímně znáte?

Aby toho obdivu nebylo málo, přidám i nějaká fakta spojená se sundávací střechou. Otevře či zavře se za pouhých 6,8 sekundy, a to při rychlosti až 50 km/h, což z ní dělá nejrychlejší skládací elektrickou střechu na trhu. To víte, v Británii často prší a rychle se tam střídá počasí, tam není čas na nějaké otálení. Ale ne, dělám si srandu, čísla jsou to vážně skvělá. 

Foto: Aston Martin - tisková fotografie

Toto tělo navíc v sobě skrývá i správný motor: dvojitě přeplňovaný benzínový vidlicový osmiválec 4.0 litru původem z dílen Mercedes-AMG, produkující celých 665 koní a 800 Nm. Díky němu tak toto úchvatné vozidlo dosáhne na titul nejvýkonnějšího sportovního vozu na světě s motorem vpředu a pohonem zadních kol. A jeho tabulkový čísla jsou také působivá — maximální rychlost 325 km/h a zrychlení z nuly na sto za 3,6 vteřiny. Nevím, o čem byste měli snít víc.

Proč vám to vlastně všechno píšu teď v březnu, když se auto ukázalo už v lednu? No protože tehdy ho výrobce představil jen obecně světu, ale před několika dny se Aston Martin Vantage Roadster ukázal v Praze. V místním dealerství značky si ho drobná skupina šťastlivců mohla prohlédnout naživo. Andreas Bereis, regionální prezident společnosti Aston Martin pro Evropu k tomu řekl, že: „zastoupení Aston Martin Prague je ideálním místem pro představení tohoto úžasného nového sportovního vozu ve městě, které dokáže ocenit vrcholnou automobilovou techniku a luxus.“ 

Foto: Aston Martin - tisková fotografie

A jak vidíte z fotografií u Vltavy, kde se toto nádherné auto také ukázalo, v českých reáliích mu to sluší snad ještě víc než v horách z reveal videa, dostupného zde. Historické panorama našeho hlavního města je totiž přesně tak okouzlující a stylové jako popisované sportovní kabrio.

Pokud patříte mezi ty nejšťastnější ze šťastných a o novém Astonu Martin Vantage Roadster nemusíte jen snít, vězte, že na jeho pořízení budete potřebovat minimálně 175 630 EUR bez DPH. No a pokud ne, nevěšte hlavu. Řekl bych, že Vantage Roadster je přesně jedno z těch aut, jehož spatření potěší i kolemjdoucího. Jako u každého správného auta snů. 

Foto: Aston Martin - tisková fotografie

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
tomaass2
13. 3. 2025, 19:09

Mě se to nelíbí. A zaujalo mne, že tady není žádný komentář, tak budu první :)

Pro mne byly Astony uhlazený auta britských gentlemanů. Krásná DB7 a DB9 - auta z plakátů pro tehdy dospívajícího kluka. Teď nemám čas na plakáty, a tohle bych si prostě ani na zeď nedal, protože je to takový divně agresivní, zpředu vyloženě ošklivý. Ale prodává se to, tak jsem asi divnej já :D

A ještě jedna věc: už dlouho jsem neslyšel nový auto s hezkým zvukem motoru. Kamarádova E36 328i zní krásně. Na loňských Autoklenotech v Hostivaři byla DB4 nebo 5, také krásný zvuk řadové šestky. Všechno současný akorát řve, práská, prská ... Být britským gentlemanem, tak si v tom přijdu jak "novoanglický" pubertální blb.

0
Bono_
14. 3. 2025, 09:15

Ty jo, souhlasim se všema odstavcema.🤔🙂
Mě se na nich dřív líbil přesně ten uhlazenej, elegantní, gentlemanskej design bez zbytečných cingrlátek. Pro porovnání s novým modelem už jen rozdíl v jednoduchosti tvarování nárazníků. Dnes mi přijde, že už na všem musí bejt nějaký povinný designový prvky...nádechy, výdechy, prolisy, zálisy, výlisy, propojený světla....a pak všechno vypadá, jako když už jsme to někde viděli.🤷‍♂️
TA elegance se z A-M pomalu ztácí, a modely s V8 od AMG a jeho zvukovým "vyladěním" ..🤔..ten pubertální blb je vcelku výstižnej.😁
Doba hezkých zvuků aut už je asi definitivně pryč. V době, kdy je výfuková soustava složitější systém než celej motor pár desetiletí zpátky, s takovým ucpáním přes filtry, že špatně používaný 4letý(!) auta mají problém projít emisema, to se zvukem dobrý už bejt nemůže.🧐🤷‍♂️ Ani dostatečný.🤔

0
tomaass2
14. 3. 2025, 10:26

@redakce: jak se dá reagovat v novém designu na komentář kolegy? Musim jít na landscape na touch devices nebo desktop a klikat na reagovat u prvního komentáře?

0
tomaass2
14. 3. 2025, 10:30

Bohužel to vidíme úplně u všech designů: musí to vizuálně křičet, samolepkovej karbon, nasávací otvory jak pro hillclimb special, a to samý pak ten zvuk…

Normálně za mne z poslední doby ma příjemný zvuk 1.4 TSI, a vlastně i příjemné jezdi… 🙂

0
Jaromír Soukup
15. 3. 2025, 09:05

Stran designu, chápu, jak to myslíte, ale taková je prostě doba. Když se podíváš na konkurenci, je agresivní také. I Porsche 911, které je už desítky let pořád stejně uhlazené, má dnes i v základní verzi velké hranaté díry v předním nárazníku a obrovské výfuky, o variantě GT3 RS nemluvě. A zrovna tady u Astonu mi přijde, že jsou ty prolisy a nádechy ještě docela v mezích.
Co se zvuku motoru týče, ano, také chápu a souhlasím, jen poznamenám, že V8 od Mercedesu uměla ve vysokých otáčkách docela (moc pěkně, ale intenzivně) řvát už v R129, takže to asi patří k věci. A pak také buďme rádi, že ještě stále můžeme poslouchat V8, i kdyby uřvanou. Nezapomínejme, že v roce 2025 má hypersportovní vrcholné Ferrari V6, což znamená, že má na motoru stejný nápis jako já na svém dvacet let starém Citroënu. 😅

0
tomaass2
15. 3. 2025, 10:03

Souhlas, u Porsche je to taky hrozně vidět. A slyšet. Nedávno jsem potkal (pěšky) běžnou 911 a zvukově to bylo na úrovni závodních 930 RS, co jsem potkal na historický rally na Elbě.

Ale tak jak v poslední době s USA nebo i Balkánem se (a je to dobře) hlasuje peněženkami, a tohle se prodává, takže můj názor nehraje roli 🙂

0
Bono_
15. 3. 2025, 16:45

Ty jo, 1,4 TSI si nevybavuju, dlouho jsem s tim nejel.. Ale je pravda, že takový ty obyčejný motory, kde to člověk nečeká, dokážou překvapit příjemným zvukem často. Mě se třeba líbil i zvuk atmo 1,6 v prvním Mini Countryman, takovej retro zvuk to mělo, jak auta ze 70-80tek..🤔 Nevim jak to popsat..🤷‍♂️😁 Z novějších aut mi v paměti nic moc nezůstalo.

Tak zrovna ta 911 bez aeropaketu mi přijde k tomu designu pořád tak nějak usedlá, laufy jsou schovaný... Zvukově popravdě nevim, jestli něco udělá laděnej vejfuk co jde koupit i na "obyč" 911... potkávám je jen když jedu v autě. Před faceliftem mi přišel design 911 vyloženě nudnej, vypadalo to jak rozšláplej widle beetle.🤷‍♂️ GT3 RS už je jiná liga, na druhou stranu, u Porsche jsou schopný odprezentovat proč která věc na autě je, a podle videí z aerotunelu a časů na okruzích nekecají.🤔 Ale jinde mi to přijde prostě přehnaný jen pro efekt. Příklad za všechno je podle mě BMW 1...design ze všeho, ale z BMW jen prolisy v nárazníku.🙃
Co se zvuku V8 týká, myslel jsem univerzální V8 4,0 biturbo... to co se cpe i do A-M. Mě se jeho zvuk nikde nelíbí, přijde mi jak generovanej zvuk z nějaký starý videohry. Třeba z atmosférický AMG 6,2l jsem absolutně odvařenej, je v tom zvuku slyšet ta mohutnost (objem, výkon), od volnoběžný bouře na horizontu až po totální metal u červenýho pole..🥰 Ikdyž mi tam občas přišlo, že je to utnutý o pár otáček dřív.😁 4,0 biturbo podle mě zní pořád stejně, jen víc a víc nahlas a prásk prásk prásk...

Ale jak psal kolega, rozhodujou peněženky a na mým názoru teda nezáleží. Teda ☝️ plný peněženky u prodejců, a s těma tam evidentně chodí lidí dost. Ikdyž znam pár lidí, co tam ze stejných důvodů jako já nejdou ani s těma plnýma peněženkama.💁‍♂️

0
tomaass2
15. 3. 2025, 19:23

Tak to mne v paměti zůstalo vícero aut, ale ve špatném smyslu :D Nový 2.0 TDI Evo2 zní zvenčí hlučně a traktorově jako máloco. Možná ta 911 nebyla sériová, ale přijde mi, že se všechno zhlasiťuje a snaží tvářit drsně a agresivně.

Já chci spíš tichý auto … takže mi asi zbude zvolit elektriku, nebo nevim :D

0
Bono_
16. 3. 2025, 09:06

Jo, ve špatným smyslu jich taky najdu víc..😁
Vzpomněl jsem si ještě na Fabii 3 1,4 TDI, táta jí chvíli měl, a zvenku mě překvapilo jak je to vlastně v poho a tichý - když si vezmu že první 1,4 TDI jsem si spletl se zetorem..🤔😂
U Porsche 911 nejsem objektivní, mě se strašně líbí zvuk boxeru...jedinej kterej jsem si mohl dovolit byl boxer na motorce.😊
Mě se taky líbí spíš když o motoru nevim, ale aby byl slyšet když chci..🙂

0
tomaass2
16. 3. 2025, 14:38

Nebyla ta 1.4 TDI ten tříválec? To by totiž leccos vysvětlovalo 🤣

Boxery chapu, a super, že sis sen už splnil 🙂

1
Bono_
16. 3. 2025, 15:23

Jj, 1,4 TDI jsou tříválce, původně okradená 1,9 o jeden válec... Proto jsem byl překvapenej, že ten poslední moc nezněl ani jako tříválec, ani jako diesel. Zvenku teda. ☝️

Jo, přemejšlel jsem jestli koupit za 300k nějaký zábavný auto v bůhvíjakým stavu, nebo motorku po který jsem slintal od doby co vyšla...s tim výběrem to vlastně nebylo úplně těžký rozhodování.🤔😊

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte