Zvažování, čím naplnit dnešní limit 1 článku na den (chápejte, při zaměstnání to občas jinak nejde), bylo kvůli probíhajícímu autosalonu v Detroitu obzvláště těžké. Představil se nový Ford F-150, Toyota ukázala úchvatné "designové cvičení" FT-1 a Chevrolet pro změnu závodní podobu nové Corvette Stingray.
Tak proč píšu o tom proklatém Porsche, které je skoro na chlup stejné, jako již dlouho známá základní varianta? No přece proto, abychom se měli o čem hádat. Targa je zcela jistě nejkontroverznější variantou. Její historie je sice prakticky stejně stará, jako historie celého modelu, pochopení pro ni však mnozí nemají. Přestože původní 911 Targa na kolech Fuchs by se dala označit jako ikonická.
S příchodem modelového roku 1984, kdy se na scéně objevil kabriolet, ale Targa ztratila své postavení jediné otevřené 911 a pozbyla i kus smyslu. S příchodem generace 993 pak přišla i o typický odnímatelný panel, který nahradilo posunovatelné střešní okno. Toto uspořádání vydrželo až dosud. Nová 911 991 Targa je návratem do 80. let nejen co se týče samotné odlétávací střechy, ale taky typickou kontrastní barvou oblouku za sedadly.
Na tiskovce, která proběhne každou chvíli, budou odtajněna technická data a další detaily. Nepředpokládám ale, že by se nějak výrazněji lišily od současného Coupé či Cabrioletu.
Takže hádací otázka na závěr. Je pro Vás Targa nedílnou součástí rodokmenu 911 nebo je to jen přežitá módní vlna, která měla dávno zemřít?
13. ledna 2014, 18:31
0
Kdybych si měl kupovat novou 911, tak to bude přesně tahle.
13. ledna 2014, 19:01
0
Targa je to nej, co může 911 nabídnout. Koupil bych si přesně tohle. Nádherný design, originální a funkční řešení. Super!
13. ledna 2014, 20:57
0
je to nejhezci mozna varianta....tedy samozrejme v ramci porsche :)
14. ledna 2014, 16:16
0
Targa k 911 neodmyslitelně patří a byl by hřích jí přestat vyrábět. A právě takhle by měla správná targa vypadat. Ten skleněný vikýř byla nepovedená parodie