načítám data...

Nové BMW řady 7 přichází a bude to velký. A lehký.

10. června 2015, 21:10 10 komentářů Vojta Dobeš Novinky

Nová vlajková loď od BMW se chce postavit Sonderklasse od Mercedesu. Sází na částečně karbonovou karoserii, dokonalé vyvážení a také spoustu technologií, včetně motorů sahajících od hybridního čtyřválce po V8 turbo. A je obří.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Souboj velkých německých sedanů patří mezi ty nejostřeji sledované bitvy v automobilovém světě. Nejen proto, že "svatá trojice" Mercedesu třídy S, BMW řady 7 a Audi A8 představuje v mnoha ohledech vrchol automobilové techniky (jakkoliv by proti tomu pánové z Jaguaru, Lexusu či Cadillaku určitě rádi leccos namítli), ale také proto, že právě v těchto urputných bojích se rodí leccos z technologií, které budete mít za rok, pět, deset či dvacet let (podle toho, jak jste bohatí) i ve vašem rodinném autě. Nová "Sonderklasse" se představila předminulý rok, A8 dostala minulý rok facelift, takže řada je na bavorském výrobci aby ukázal, že stále umí také to, čím si vydobyl svoje jméno a nestává se z něj jen výrobce předohnaných crossoverů.

A zdá se, že to v Bayerische Motorenwerke myslí docela vážně. Tím hlavním, čím se u nového sedmičkového BMW s interním označením G11 (efka asi už zase došla) chlubí, je perfektní rozložení hmotnosti 50:50, kterého bylo dosaženo mimo jiné i díky masivnímu využití karbonu a hliníku v konstrukci. Nečekejte ale tradiční "limuzínu pro řidiče" – za prvé sedmička přes zhruba metrákový úbytek hmotnosti pětkně narostla do všech stran a většina technologických inovací láká zákazníka právě na to, že musí řídit co nejméně. 

Vrcholem je pravděpodobně pokročilý systém samostatného parkování. Tedy něco podobného jako dnes nabízí každá větší automobilka a můžete si to objednat už do levných rodinných hatchbacků, jenomže s jedním drobným rozdílem. Nejenže nemusíte šlapat na plyn a brzdu, především v autě vůbec nemusíte být. Jednoduše ho pošlete, ať zaparkuje samo a budete ho ovládat LCD dotykovým displejem na klíčku, jako kdysi James Bond svoji E38. Skvělá představa zejména pro ty, kteří se obávají, co s jejich autem zase provede parkující pikolík.

O komfort posádky se kromě nového iDrivu 5.0 s rozpoznáváním třírozměrných gest (těžko říct, jak to bude v praxi fungovat – ovládání infotainmentu tím, že před ním budete mávat rukou, může být jak skvělé, tak i strašlivé) starají i vychytávky jako předvídavý podvozek (podobný známému Magic Body Control od Mercedesu), chytré podsvětlení snad všeho v interiéru a spousta dalších drobností a detailů.

Pod kapotou najdete tradiční řadový třílitrový šestiválec na naftu nebo na benzín, podobně tradiční osmiválec na benzín o objemu 4,4 litru s turbem umístěným mezi řadami válců, který se dostane na stovku za 4,4 vteřiny, a netradiční dvoulitrový čtyřválec s hybridním systémem, který by měl dosáhnout normované spotřeby 2,1 litru, ujet 40 kilometrů čistě na baterie a vůbec dát majiteli sedmičkového BMW okusit kousek z hi-tech legrácek futuristické i8.

Jednotlivé motorizace budou mít samozřejmě číselná označení, která samozřejmě nemají nic společného s objemem použitých motorů. Třílitry proto budou 740i a 740d, osmiválec bude 750i a dvoulitrový hybrid pro změnu 740e.

Otázkou zůstává – bude to jednou legenda jako E38, nebo děsivá noční můra jako E65?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pa
Panda
10. června 2015, 23:29
0

To je nadhera, rozhodne vypada mnohem lepe, nez bych cekal, snad jen pri prednim trictvrtecnim pohledu vypada cast od zadnich dveri trochu zvlastne, ne moc sedanovite... Era nadhernych nizkych profilu sedanu, jaky mel napriklad Jaguar, je asi nenavratne pryc.
Ad inteligentni osvetleni interieru: Ono to vypada moc hezky na fotkach a bude to mit krasny marketingovy efekt, ale tak si rikam, zda jeste nekdy budeme mit v autech v noci opravdu tmu:) Kazdemu asi vyhovuje neci jineho, nicmene pro me je ideou dokonalosti totalne temny interier, kde jedina osvetlena vec je rucicka rychlomeru, hodnota aktualni rychlosti a dve nejblizsi. Plus palivomer v pripade potreby.

reagovat
Bufik
11. června 2015, 10:48
0

Ty vetknutý displeje na mě působí jako dodělávaný příslušenství nemůžu i pomoct...

reagovat
Skipper
11. června 2015, 17:06
0

E65 - můžu se autora zeptat, proč jí považuje za désivou noční můru?

reagovat
briza
11. června 2015, 20:12
0

To auto prostě nefungovalo tak, jak byli všichni u BMW zvyklí. Třeba elektronika si žila dost vlastním životem, což byl u tohohle auta docela problém, když to má řídící jednotku snad i v pneumatikách :) Proti fungování iDrive je peklo vlastně docela fajn místo. Tehdy si ho koupil kolega,jakožto dlouholetý fanda značky. Neustále něco nefungovalo a vždy se to řešilo tak,že se přehrál firmware,chvíli klid a příště zase něco dalšího. Absolutní zlom nastal ve chvíli,kdy se zastavil na benzínce a když vzal při návratu za kliku,maje bezklíč,ozvalo se jen tlumené puf a vnitřek se oděl do bílého oblaku,jak bouchly všechny airbagy :) Dobrých 10 let pak využíval služeb konkurenta z Ingoldstadtu,než se vrtulkám vrátil.

Al
Aleš
11. června 2015, 19:48
0

Tak pokud ten čtyřválec nebude nějaká sociální verze,což nebude tak to vidím na pořádný propadák. Dávat za něco takového cca 2 mega je čisté bláznovství(2 mega je očekvaná cena). Do 1 mega bych to ještě pochopil,ale takle ne.
Za to 4,4 V8 se podle mě stane legendou. Ten dvoulitr bude podobná noční můra jako 728i E38. Na tomhle jsou vidět důsledky ekoterorismu ze strany EU. Pokud to všechno chtějí házet na globální oteplování tak ať si seženou reálné informace a ne ty jejich zfixlovaný. Někde jsem náhodou četl,že průměrná teplota vzrostla za posledních 100 let o 0,7•C!!! Tohle podle mě nemá co dělat s globálním oteplováním,co myslíte? Použiju výkor JC z Top Gearu:,,Příště může vláda nařídit razantní kroky proti mluvícím psům nebo myším kterým hraje moc nahlas rádio." Pak použiju výrok jednoho Američana:,,Myčku nebo mikrovlnku jste si koupili,aby vám usnadňovala život a pokud by vám někdo zakazoval je používat byla by z toho stejná debata jako o držení zbraní. A s auty je to stejné. Podle mě Evropa je otevřeně nepřátelská vůči autům. Za pár let budete vyprávět svým dětem(vnoučatům): To bylo tehdy když v Evropě ještě jezdilo auta." Teď se tomu určitě smějete,ale za pár let to bude bohužel pravda. Pokud chce EU zakázat auta tak ať to udělá rovnou a nemusí dělat takový kličky. Tohle je jenom můj názor a tudíž to nemusíte brát vážně. Já jenom nechápu tenhle ekoterorismus. Pokud mě bude nějakej blbeček z vlády nutit jezdit na kole tak mu ho narvu do prdele.
Sorry za dlouhý příspěvek který je víceméně OT

reagovat
Pa
Panda
11. června 2015, 20:38
0

Můžu souhlasit. Ono těžko soudit, jeden by někdy řekl, že automobilkám na druhou stranu tahle přísná omezení vyhovují, jako ochrana před technicky méně zdatnou konkurencí, například z dálného východu.
Otázkou pak zůstává, co budou řidiči proti otevřené šikaně od vrchnosti dělat. Já se bojím, že nic. A důsledky zakazování vjezdu aut do center jsou už celkem pozorovatelné, hlavně ty ekonomické. Možná jsem jenom radikál, ale k ničemu dobrému to nevede a o emisích to opravdu nebude...

Al
Aleš
12. června 2015, 14:15
0

Přesně jak říkáš. To vyhazování aut z center je zřetelný. Ale až se budo všichni divit jak jsou z ceter mrtvý zóny tak se budou pěkně divit. Kde jsou auta tam je život to je prostě fakt. A teď jsem si vzpomněl na to,že podle buzerantský EU budou muset nový auta od roku 2021 plnit limit 95g CO2/km. Jak toho chcou dokázat u aut typu Range Rover a podobných? To tam budou cpát litrový dvouválce s 5 turby? Proč v USA mají jiný emisní limity pro osobní auta a trucky a my tady v Evropě jenom jeden? Buzerantům z EU asi nic neříká rostoucí trend velkých SUV.

Pa
Panda
12. června 2015, 14:56
0

Cele to samozrejme navic funguje pouze v laboratori. Dnesni nova auta sice muzou mit nakrasne nizke limity emisi CO2, papirove nizkou spotrebu, ale je treba si uvedomit, ze automobilismus jako takovy neni hlavnim zdrojem znecisteni vzduchu. Jenom je proste v mode automobilismus potlacovat, stejne tak jako svobodnou mobilitu cloveka.
Elektromobily a hybridy sice emisni limity krasne splnuji, ale fakticky se u nich pocita s tim, ze elektrina v bateriich se proste vyskytla. To by platilo tehdy, kdyby jezdily elektromobily pouze za bourek a mely by na strese dlouhou medenou tyc tlustou jak salatova okurka. Lec, neni tomu tak a elektriku si musime nejak vyrobit.
Jako uz tolikrat predtim se ukazuje, ze urednici z EU ziji opravdu v trochu jinem svete, nez zijeme my ostatni, pro ktere jejich narizeni bohuzel plati. Tohle mi potvrdilo i par insideru, takze jsem byl rad, ze muj dojem je spravny. Vubec je dnesni doba trochu zvlastni. Oni ti urednici taky nejezdi elektromobily. Podobny priklad je nedavno debatovany zakaz koureni ve verejnych uzavrenych prostorach. Je sice fajn, ze se stat rozhodl matersky chranit zdravi svych nesvepravnych obcanu, ale muzu potvrdit, ze v takove Poslanecke snemovne se kouri ve vice nez polovine prostor a tam to rozhodne nikdo zakazovat nebude:)
Ale to bychom se dostali do filozofickych a politickych debat, na to nemam dneska chut.
Zitra pomoci specialniho experimentu provedeneho na valasskych okreskach zjistime, jestli je nove Volvo V40 opravdu tak ostre, jak Volvo PR oddeleni tvrdi.

Al
Aleš
12. června 2015, 15:30
0

Tak tedy pak napiš jak dopadl experiment.

reagovat
Aleš
12. června 2015, 15:38
0

Pak mi teda napiš výsledek do SZ



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem