Pravda, článek už je dosti fousatý – pochází z roku 2007 – ale narozdíl od jiných žebříčků, které se vzájemně prakticky neliší a dokola plácají dohromady auta s raritním designem nebo žalostnými prodejními výsledky, je tento pojat velmi originálně. Věřím, že může být zajímavý i pro vás, třebaže polovinu kandidátů lze stěží označit jako "sériové auto".
Pro ty, kteří disponují dostatečnou angličtinou poskytnu jen odkaz. Pakliže po émericku nehovoříte, pokusím se udělat krátký výcuc.
V úvodu se hovoří o několika autech, která se nejhorší desítce vyhla jen tak tak. Zde figurují kusovky Invicta S1 a FBS Census (pro zachování duševního zdraví se druhé jmenované vozidlo ani nesnažte vygooglit), ale redaktoři EVO mají své favority i mezi obyčejnějšími vozy. Tak třeba Peugeot 206 GTI nebo Lexus GS430 unikly jen o kousek. U 206ky rozčarování docela chápu, Gé-eSo mi tam moc nepasuje, ale nikdy jsem v něm nejel… "Skoro-nejhorší" byla Rogerem Greenem shledána i Mazda MX-5 NC. Divíte se? Není proč – kvůli ochraně chodců byla prvním NC "neplánovaně" zvýšena světlá výška, takže svými náklony a jízdními vlastnostmi lehce připomínaly Citroen 2CV. Dále třeba John Hayman uvedl, že do žebříčku by mohlo patřit každé obyčejné auto s robotizovanou převodovkou nebo každý "rychlý" Saab – jakožto čerstvý vlastník nejslabší 9-3 tomu milerád věřím. Ale nyní už pojďme rovnou k desítce.
10. VW Beettle RSI – nejsilnější varianta reinkarnovaného Brouka byla zhodnocena co by podivný mix testosteronu, svalů a kabelek. Automobilový ekvivalent východoněmecké atletky napíchané mužskými hormony, který má ke všemu dost mizerné jízdní vlastnosti.

9. Daihatsu Copen – roztomilý japonský Kei kabriolet vypadá jako zábavná zmenšenina Audi TT.. …která ovšem vůbec zábavná není. John Barker dále dodává, že při jízdě s Antony Fraserem si připadali jako pitomci nebo možná spíše jako křemilék s vochomůrkou na výletě, což bylo natolik trapné, až to vyústilo v rozhodnutí vůbec nedávat do magazínu.

8. Mercedes CLK-GTR – Ne všechna superauta jsou super. Historky o hrůzostrašnosti Countache nebo EB110 jsou na internetu k nalezení celkem běžně, v EVO magazínu byli zděšení ze silniční varianty placky kategorie GT1 od Mercedesu. Důvodem frustrace byla podivná pádlová převodovka kombinovaná se spojkovým pedálem, nepředvídatelné jízdní vlastnosti a také fakt, že se auto během testu pokazilo… Richard Meaden na závěr sarkasticky dodává – naštěstí nevzletěl.

7. Strathcarron SC 5A – Přiznám se, nikdy jsem o tom nic neslyšel. Gůgl poradil že se jedná o typickou britskou nadšeneckou puristickou malosériovku. John Barker hodnotí, že ona věc sice na papíře vypadá jako zábavný lightweight, ale ve skutečnosti působí těžkopádně, není příliš ovladatelná a není ani rychlá… Což je u jednoúčelového vozidla bez dveří a bez střechy dost zásadní problém.

6. AC 212 SC – Myšlenka zkombinovat V8 twin-turbo od Lotusu s archaickou Cobrou je podobně nesmyslná, jako dát si puding do piva, tvrdí Harry Metcalfe. Vyústí to v nekonečný prokluz kol, nulový grip a to vše se snažíte ukočírovat skrze řízení bez citu… …když se k tomu přičte absence hřmotu V8, není divu, že si toto auto nikdo nekoupil.

5. Saab 9-3 Viggen – Jeden "rychlý" Saab se do desítky přece jen dostal. 9-3 Viggen byl vybrán pro svůj mohutný torque-steer. Na hladkých cestách se prý za mokra konala jen nekonečná hrabačka, pokud však přišly hrboly, dalo se cestovat od krajnice ke krajnici aniž by člověk hnul volantem… V případě rachiticky křehké karoserie varianty Cabrio, vzniká pravděpodobně nejhorší auto, které Peter Tomalin kdy řídil.

4. Smart Crossblade – dekapitovaný Smart vypadá jako ulítlá stylovka. Dokud nezjistíte, že už při nízkých rychlostech byste potřebovali helmu… …což v otevřeném městském vajíčku, které překoná stovku za dlouhých 17 sekund, vypadá.. ehm.. :)

3. Lexus SC430 – na luxusním kabriu od Lexusu se shodli hned tři z redaktorů. Stručné dojmy přeložené bez omáčky. "Je to sráč." "Vypadá jako přerostlé Daihatsu Copen a jezdí jako tank…" "Na korporátní schůzi vývoje u Lexusu zřejmě dospěli k finálnímu rozhodnutí - Šlo by všechno udělat trošku špatně?"

2. Toyota Corolla T-Sport – jediné auto z desítky, se kterým mám zkušenost. Musím říct, že mezi mnou a páný z EVO panuje absolutní shoda. V čem? Dát motor se závodní charaketristikou do nudné pixly s letargicky reagujícím podvozkem je největší záměna motoru a šasi všech dob. John Barker dodává, že Corollu T-Sport dostali k dlouhodobému testu, bohužel v pátek odpoledne opakovaně zůstávala opuštěně stát na redakčním parkovišti… takže byla po pár týdnech raději vrácena zpět importérovi.

1. Deronda F400 – další pro mne neznámý vehikl – nepovedená kopie Arielu Atom. Richard Meaden sice uvádí, že testovaný kus nebyl finálně dokončen, i tak to však byla katastrofa. Auto dokázalo být silně přetáčivé a zároveň chronicky nedotáčivé. Jednoduše, na autě bylo vše špatně.

Závěrem snad jen dodám, že budeme rádi, když se o váš názor na nejhorší auto podělíte s ostatními v komentáři pod článkem.
David Marek
8. 8. 2014, 14:36Daihatsu Copen......
tsu
8. 8. 2014, 14:45Ve firmě je jeden starý Citroen C3, který se používá jen na poskakování po městě a to v případě, pokud nic jiného nezbyde. Irituje mě sice už jen vzhled, který je tak slaďouštý, že si při jízdě případám trochu 4%ně, ale to vem čert. Na tom autě je prostě všechno špatně, mrtvolné řízení, dýchavičný motor, typická žabožroutská převodovka, kdy hledání kvaltu připomíná loterii, sedí se v tom vysoko a jako na hajzlu a interiér je tak hrozný (a to podotýkám nejsem ochmatávač měkčených plastů), že si člověk připadá, jako kdyby seděl v PETce. Děs.
PepaSFI
8. 8. 2014, 19:32mám jednu C3 v rodině a dodal bych že jsem v tom nenašel uspokojivý posez ani jako spolujezdec. Ten multi budík je hrůza ohavná ale pobavilo mě že to má funkci "blondýna" Dá se vypnout všecko kromě rychloměru aby to nebylo moc složitý. Zhasne palivoměr, teploměr, myslím že i kilometry, kontrolky, prostě celá ta věc zhasne a svítí tam jen veliká oranžová placka digi rychloměru. Jo a v kufru mě irituje podokenní plato, pořád to překáží. Ale někomu zas vadí to co mám v Pandě, tam se plato musí zvedat ručně, není na špagátech. Ale zas se zvedne úplně kolmo takže tam jde bez problémů naložit cokoliv.
chcita
9. 8. 2014, 08:389-3 Viggen se hlavně začal velice brzo vybavovat "Viggen rescue" kitem, který obsahoval silnější zadní stabilizátor, rozpěru rámu motoru a hliníkové místo plechové spony na posilovač řízení, kterýžto dělal z Viggenu "použitelné" auto.
bucek
9. 8. 2014, 08:58jo Saab taha za volant a taha jako svine,je to uskakana vzpurna vecne se po silnici kroutici svedska bestie,ale takovej proste je.Vsude se pise jak je potreba mit podvozek rychlejsi nez motor..........blbost.Diky tomu je uzasne hravej v zatackach,neni problem ho hodit do krasne pretaciveho smyku.Pak jenom zadupnout plyn a nechat se vytahnout tim prebytkem vykonu ze zatacky,nejlepe jeste s efektnim kourem od prednich kol:-D.
jo a vitej v klubu Vavris