logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Vše je jednou poprvé

První článek, první auto a nebo třeba zkušenosti z provozu…

Chlapi to mají od dětství tak nějak předurčené. Sotva vnímáme svět kolem sebe, začneme si všímat těch zajímavých plechových věcí na čtyřech kolech. Postupem času se od “angličáků” dostáváme k prvním časopisům o autech, někteří z nás jako správní kluci z vesnice vyšmelí prvního Pionýra a získávají tak první zkušenosti s provozem něčeho jiného, než je kolo. To nejlepší ovšem začíná získáním řidičáku a pořízením prvního auta. To si většina z nás pamatuje a ani já nejsem výjimkou. Byl to červený Daewoo Racer GSI s přestavbou na LPG. Měl jsem elektrická okna a autorádio. Byl jsem prostě král. Prd záleželo na tom, že auto bylo rezavé jak liška a v době pořízení jsem věděl, že příští technícká již neproběhne. Měl jsem tedy před sebou rok a půl provozu a světe div se, auto jsem na konci této cesty odvezl po vlastní ose na vrakoviště k věčnému odpočinku. Byl to křáp ale díky němu jsem získal první zkušenosti na silnici a s provozem auta vůbec. Třeba to že v době pořízení byla zima a já si celé dva měsíce chrochtal, jak auto krásně a hned topí. Jakmile přešly teploty v plusové hodnoty, auto jsem pár kilometrů za domem uvařil. Věřte, že jako osmnáctileté ucho mě za první dva měsíce nenapadlo, že by mohl být vadný termostat. Takových bolestí jsme společně řešili spoustu a udržet někdy takové auto při životě nebylo snadné. Přes to všechno na tento pekáč vzpomínám v dobrém, byl prostě první.

Od té doby uběhlo téměř deset let a já stihl vystřídat desítky aut, najet statisíce kilometrů a během toho všeho získat snad i nějaké zkušenosti a poznatky, o které bych se s Vámi rád podělil. Narovinu říkám, že jsem člověk, kterého trápí nejaká ta “automobilová obsese”. Občas tedy budete svědky mého ryze subjektivního názoru na spoustu funkčních i nefunkčních řešení nejen v autech ale i v provozu na našich silnicích. Věřím, že spousta z vás se v tom co napíšu trochu najde. Nakonec nás autíčkáře těší i trápí prakticky to samé a já budu moc rád za každý názor pod článkem. 

Příští příspěvek již bude konkrétní a vy dnes zavzpomínejte na to, jaké bylo vaše první auto. Zda Vás potrápilo stejně jako mě nebo to byl spolehlivý nezmar do kterého jste pouze tankovali a rozdělil vás až příchod něčeho novějšího. :-) 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

0 reagovat
krab
9. 3. 2017, 21:22

Vítej na autíčkáři!
Já taky moc rád vzpomínám na první auta a hlavně na auta na kterých jsem si už toho hodně rozebral a zase dal dohromady. To víš, objektivně dobra auta jsou ta na který si nešáhneš, jen jezdíš... ale z paměti se vymazávají. Takže vlastně ani dobrá nebyla.

Je nás tady dost podobných. Patrně i místní šerif webu Vojta. Majitel asi nejpestřejšího vozového parku na celém autíčkáři, zčásti pojízdného a zčásti eufemisticky řečeno "v renovaci" :) ... tedy dle klasiky "jedna paní povídala..."

0
Boris
10. 3. 2017, 07:25

No já se s Daewoo nazlobil. Ležel jsem víc pod ním, než seděl v něm a řídil. :-) Ale co jsem také čekal od auta na LPG za 10 tisíc. Chtěl jsem prostě větší sedan po vzoru mých oblíbených amerických aut a tohle bylo jediné dostupné. ALe nebýt jeho, spoustu věcí bych se na utech nenaučil dělat. Kromě převodovky jsem na něm měl rozebráno snad všechno. Dnes s láskou vzpomínám na některá jednoduchá technická řešení a vztekám se u moderních kočárů, kde je postrádám. Však o tom bude také jeden z mých dalších blogů.

0 reagovat
Nezn.uživatel
10. 3. 2017, 06:44

Je to prijemne napsany. Az jsem si rikal, ze je skoda, ze je to tak kratky. Ale budeme se tesit na dalsi pokracovani.
K tem prvnim autum, ja mel asi kliku, ze s Trans Amem problemy nebyly a jen se jezdilo a tim padem pak byl cas na upravovani. :-)

0
Boris
10. 3. 2017, 07:31

Dnes bude delší článek. Budu se snažit do týdne přidat alespoň 4. Témat mám sepsaných hodně. Trochu bojuji s pc, přece jen auta jsou mi bližší. I když co vlastně chtít od človka co nepoužívá sociální sítě a tlačítkový telefon by za nic nevyměnil. :-D Pamatuji si, že Trans Am byl tehdy také jeden na prodej, ovšem do mého rozpočtu by se nevešel ani náhodou. Musel bych se na auto pak chodit dívat a pár měsíců nejíst. :-)

0
Nezn.uživatel
10. 3. 2017, 09:14

Trans Am byl super. Ve svojí době to bylo neskutečný fáro. :-) Ale taky jsem na něj chvíli šetřil, to je všude stejný. Ostatně to si tady můžeš přečíst pro změnu v mých blozích. :-D
Jinak sociální sítě taky nepoužívám, takže buď v klidu. Jen ten tlačítkovej telefon už jsem dávno vyměnil. :-)

0
Boris
10. 3. 2017, 10:15

Tvé blogy se zaujetím čtu. Přeci jen fanoušků amerických aut je méně. Platí zde, že tomu buď nepřijdeš na chuť a nebo propadneš. Jsem ten druhý případ a s nepochopením okolí se setkávám dnes a denně. :-)

0
Nezn.uživatel
10. 3. 2017, 10:26

Tak to jsi trefil naprosto přesně. I já jsem ten druhý případ a totálně jsem tomu propadnul. Taky už se nemůžu dočkat prvních srazů. Už za měsíc. :-)
Tady fanouškové Amerik v podstatě vůbec nejsou a tohle nadšení nechápou, tak je to tu pro mně trochu horší, ale co se dá dělat. :-)

0 reagovat
Boris
10. 3. 2017, 11:24

Jo a kdyby měl někdo návod na to, jak prokládat článek fotkama, abych je nemusel jen tupě vložit do galerie, budu moc rád. U druhého článku jsem na to také nepřišel. Nějaké vkládání URL mi nic neříká. :-D

0
Franz Kafka
10. 3. 2017, 16:30

Jde to tak jak píšeš já jsem to chvilku dělal. Nahraješ obrázek někam na úložiště a potom pomocí odkazu to vložíš do obsahu blogu. Jde to potom slušně upravovat a měnit velikosti nicméně je tam problém s obtékáním textu které ne vždy sedne. Výhodou je bezpochyby že jde odlišit galerii od "ilustrací" k obsahu článku. Nevýhoda je potom to že tenhle editor na to není moc dělaný a nakonec ani redakce to nepoužívá a vše jede přes galerii. Mě se taky ta galerie v důsledku zajídá, ale ulehčí to práci.

0
Boris
10. 3. 2017, 16:53

Jde o to, že bych v průběhu článku rád ilustroval co mám na mysli, aby to bylo více čtivé. Zkusím se s tím nějak poprat. Narovinu přiznávám, že s počítači nejsem moc kamarád.

0 reagovat
Chosé
10. 3. 2017, 14:46

Píšeš moc pěkně, docela se těším o čem bude další blog. Jinak otázka - podle čeho jsi vybíral první auto? Já třeba nad pořízením prvního auto docela přemýšlel, ale pak to nějak přišlo a hlavně jsem se ani nijak extra nerozhodl zda to opravdu bude moje první auto. Klidně si o tom přečti v mém prvním blogu. :)

0
Boris
10. 3. 2017, 15:20

Tak jsem přečetl Tvůj článek o prvním autě a řekl bych, že ses na něm rovněž spoustu věcí naučil. Já na svém prvním autě úpravy nedělal, ale oprav spoustu. Jelikož jsem věděl, že mám auto jen na rok a půl a že další technická kontrola by byla téměř nemožná, dělal jsem na něm jen to potřebné a pouze pomocí součástek z vrakoviště. Naštěstí auto bylo prakticky stejné jako Opel Kadet a tak bylo dílů v té době ještě všude dostatek. To byl i jeden z důvodů, proč jsem jej jako své první auto pořídil. Navíc k tomu přispěl ještě omezený rozpočet a dílo bylo dokonáno. Navíc mám od dětství zalíbení v amerických autech a v 18 jsem chtěl prostě sedan. Na žádný americký jsem bohužel neměl, tak musel stačit tento hranatý zázrak. :-D

0
Chosé
10. 3. 2017, 20:03

Aha :D trochu smutné jak jsi k autu přišel, přeci jen je mnoho zajímavějších aut, ale někdy se prostě nedá nic dělat a na lepší nejsou peníze. Věřím, že teď si již užíváš něčeho normálně velkého s alespoň 6-ti válci :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte