načítám data...

Věci o Mazdě Xedos 9

28. července 2020, 19:36 10 komentářů Nathan

Není důležité jak dlouho trvá než uskutečníte svůj sen. Podstatné je, abyste se ho nevzdali. Jen tak si zachováte sebeúctu.

zobrazit celou galeriiJohn Doe: Věci o Mazdě Xedos 9

Nerad píšu dlouhé texty, budu psát na pokračování. Navíc nejsem rodilý Čech, takže se předem omlouvám za nějaké ty prohrešky v gramatice nebo skladbě vět. Budu psát o Mazdě Xedos 9, r.v. 2001 (po faceliftu). Motor 2.5 V6, automat, plná výbava. 

Je mi 58 let a před třemi lety jsem si chtěl udělat radost. Hledal jsem pohodlný tichý vůz, benzín, HDM automat, šesti válec, atmosféru. Přední náhon, případně 4x4.  A spolehlivý. Do užšího výběru se dostaly nějaké fordy s 2.5 V6, Jag X-type 2.5 V6, Peugeot 607 3.0 V6, myslím že i Subaru Outback a víc už si nepamatuji, ale nebylo toho moc. Z tehdy dostupné nabídky jsem si prostě nevybral nic. Pak jsem na Bazoši natrefil na výše uvedenou Mazdu. V galerii bylo snad 30 fotek, solidní a obsáhlý popis, soukromý prodejce od Hodonína. Po delším telefonátu jsem příští den vyrazil autobusem i s penězi auto koupit, aniž bych si ho napřed vyzkoušel. Asi neprozíravý postup, ale dodnes nelituji. Bylo to v červenci 2017. O autě se rozepíšu v dalším příspěvku, teď sem hodím fotky které měl na Bazoši prodávající v čase když jsem vůz kupoval.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mechanik
28. července 2020, 20:28
0

Zajímavé auto, těším se na pokračování.

reagovat
BubaaCZek
28. července 2020, 21:39
0

To vypada opravdu zachovale.
Tak ja si tipnu, ze mohlo stat tak 125k CZK. To by byl fajn kup.

reagovat
Nathan
28. července 2020, 22:28
0

Pravda je taková, že pán chtěl 65 tis. Dohodli jsme se na 60. Po tom, jak s vozem už třetím rokem jezdím a v jakém je stavu tak ta cena je i pro mně stále záhadou ale je to tak.

BubaaCZek
28. července 2020, 22:53
0

Nádhera :)

Nathan
28. července 2020, 23:08
2

Jinak je na prodej jeden opravdový unikát. Minule jsem ho objevil na Bazosi a telefonoval s pánem asi 3/4 hodiny. Inzeroval že má Xedose 9 z r. 2001 s nájezdem pouhých 13 tis km. Nevěřil jsem a musel mi podrobně vysvětlit věc. Resumé je, že neojebával. Je to dlohá historie, psát to sem je zbytečné. Má to ve stavu úplně nového vozu Chtěl za to 300 tis Kč. Nakonec to z CZ webů stáhnul a hodil to na Mobile.de s cenou 15 a půl tis €. Je tam galerie, stojí za to vidět. Říkal jsem mu, že si to kupce jen težko najde, možná nějaký sběratel na investici nebo tak něco. Ať to nabídne do nějakého muzea Mazdy na odkup. Odkaz je https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=302327444&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=22&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=4dbaed08-ac50-659b-5134-8d62f303a819

St
Staromil
29. července 2020, 17:32
0

To je přeci paráda autíčko...tuhle Mazdu Xedos 9 měl tehdy člověk, od kterého jsem v r.2001 kupoval Mazdu 626, poslední verzi před M6. Tu dovezl z Německa jako roční s nájezdem 25 tis km a po trochu větším ťukanci ji dal dohromady pro manželku na převoz dětí a psa. Jenže mu zanedlouho odmítala s tak velkým autem jezdit, prý mu jasně říkala, že potřebuje nějaké menší auto. No, menší, než Xedos přeci byla, ne ?...:-)))... Tak jsem ji přes známého "podědil", jezdila do března tohoto roku, chvíli od 2016 souběžně, tedy pak už málo, s M6 I. Najela s jednou výměnou rozvodů, kotoučů a destiček 239.800km. Jinak jen vzpěra 5 dveří a 1xbaterka. Pochovala ji hlavně koroze, resp. nechuť ji již řešit a pár dalších "kazů" ( kroupy, sám jsem se trochu zasloužil o pár škrábanců a jednu promáčklinu), teď už by toho zase potřebovala více, rozvody volaly. Svezl mě tehdy i v tom Xedosu i řídit nechal a ač byla 626 hóóódně pohodlné a tehdy vlastně v daném provedení až luxusní auto, tak to byl zážitek. No, prodával ale to druhé... Docela se i divím, že v širším sítu neuvázl při výběru i Nissan Maxima QX ? S tím bych to možná tehdy srovnával, tím jsem se zase povozil s dobrým obchodním partnerem...měl tu verzi 3.0 V6. Takový Mercedes za půl peněz...jeho bratr u Nissana pracoval, věděl dobře, co kupuje...Pro radost měl pak Nissana 200SX...:-)))... No, prostě mě zaujal svět Japonců, no...Těším se na další díly, abych věděl, o co jsem tehdy přišel, že jsem ho neukecal. Ale asi by se stejně nedal...:-)))

reagovat
Nathan
29. července 2020, 18:29
0

Já měl štěstí. Pán od kterého jsem to kupoval pracuje ve firmě která se zabývá distribucí ND na Mazdy. Dodávají to všem, vč. Auto Kelly atd., jezdí si pro to do Vídně do velkého skladu Mazdy pro Evropu, nějaká centrála nebo tak něco. Tam přivezl auto prodat rakouský první majitel, shodou náhod tam tento pán z Hodonína právě byl a hned to od toho prvného majitele vzal se záměrem, že to bude pro manželku. Ta to ale pak nechtěla ze stejného důvodu jak píšete Vy, že je to prý pro ni velký. On má služební, tak to po třech měsícícch pán dal na Bazoš a já to od něho koupil. Je sranda, jak jsem k tomu dostal celý takový štos původních rakouských materiálů z prodejny když se to kupovalo jako nové, nějaké vizitky, půvdní obaly z Mazdy, servisní knížku, v takové krabici.

St
Staromil
29. července 2020, 19:32
0

To se prostě někdy tak sejde, ale náhody jsou nakonec často nejlepší příležitosti...Já měl tehdy Nissana Primeru, o novém autě vůbec nepřemýšlel, měl jsem ji 6 let, celkově měla 10. Kamarádovi ten pán opravoval auta, znali se, zrovna, když u něj byl, tak se mu svěřil, že manželka stávkuje a sotva jí "vymazlil" auto, už bude shánět jiné. Tak se to na bazary také ani nedostalo, kamarád mě do toho hned druhý den přesvědčil a ještě půjčil, než se Primera prodá...:-)))... Těžko jsem se s ní loučil, ale Mazda byla zase o kus dál ( Nissan byl kombík a atmodiesel, rodinný stěhovák, nabídce od toho známého, co jezdil v Maximě, na Primeru GT jsem tehdy, já blbec !!!, odolal...:-(((... A jak jsem přišel k té Primeře ? Jel jsem s kolegou na služebku a povídali si. Jeli jsme zánovním Taurusem, dobře se mu na něj psaly cesťáky, žral asi 14 litrů. Jeho otec vozil auta z USA, původně mu přivezl i tu Primeru. Znal jsem ji, jeli jsme párkrát i s ní. Takže fakt vybavený kousek. Jenže pak mu ukázal Tauruse, měl tři děti a psa, tak nebylo prý za ty peníze co řešit. Na jízdy po Praze a manželce na nákupy posloužila Fiesta ( cesťáky Fiestou i ta Praha se stejně pořád psaly na Tauruse...), delší plavby se konaly korábem. No a jak tak povídáme, říká, že Primeru zrovna s manželkou umyl, vyluxoval, naleštil a půjde ke známému do bazaru, že to má na druhý den domluvené. Nikam už do bazaru nejel, hned ze služebky jsem s ním jel domů a v Primeře odjel...:-)))... Měl jsem do té doby Formana, takže to byl skok do jiné galaxie...:-))). Prostě náhody. Kdybychom nikam ten den nejeli, auto by nebylo. Ten známý v bazaru už měl hned i kupce. No a u Vás !...mít k tomu autu návdavkem ještě člověka, co je přes díly na Mazdy, to už je fakt super souhra...

Nathan
29. července 2020, 19:48
0

První moje auto byla Škoda 100 koupená v 1984 v autobazaru za tehdejších 18 tisíc Kčs. Ostatní vozy jsem už kupoval postupně za hotové. Hned po revoluci jsem začal jezdit do Itálie, mám tam sestru, vdávala se tam ještě pred revolucí. Asi dva roky jsem odtud vozil auta na prodej do Československa, na každém jsem vydělal v průměru 1000-1500 marek. Kusy jako Fiat Uno, Ford Sierra, Golf šly tehdy na dračku, byl tu hlad. Pak jsem začal dělat jiný biznys. Druhé auto z autobazaru jsem koupil synovi v 2016, Citren Xantia 1.8 benzín automat za 18 tisíc. Synovi bylo 19 a měl jsem pocit že to auto je pro něho za ty peníze jako první kus v životě adekvátní. Žádné rozmazlování. Jezdil s tím 2 roky bez jediné závady na voze.

St
Staromil
30. července 2020, 10:14
0

...vida, i moje první auto bylo Š110L, "podědil" jsem ho v roce 1984(také...) po rodičích. Š byla stará 10 let. To byla zrovna doba řešení rezu, dutin. Řezaly se podběhy, prahy, nová přední kapota, blatníky...:-))). Ale jezdilo se ! Třeba také z Prahy okružní jízda Jugoslávií ( celkem 3000 km ! ) Pak jsem zase "podědil" Š120L od strejdy "pečlivky", bylo po 7 letech u něj jako nové... Pak Forman. Ta auta člověk rozebral a složil jako Vz58 na vojně. Vozila se pro jistotu cívka, palec, resp. vlastně skoro vše z rozděovače, svíčky, punčocha kdyby praskl řemen, nějaké hadice...:-))... Pak směr k současné éře "mazdové". Když syn přišel s tím, že bratr kamarádky, šéf slušně fungující firmy, prodává svou první Mazdu 323C 1.5 s maximální výbavou, která prý už moc nejezdí, má už lepší a větší auto a je jí škoda nechávat stát, najeto má jen 140tis., tak jsem mu ji za 12 tis. koupil...je to ročník 1997, psal se rok 2011, bylo mu 20. Máme podobné průsečíky. Mazda jezdí dodnes ! Ne, že by nebyly nějaké mouchy, vlastně vždy nějaké kablíky, ale nikdy podvozek, motor, kupodivu nerzezne !...kromě brzdových kotoučů vepředu a samozřejmě destiček je vše původní ! Má najeto 220 tis. ( není to na ten věk zas tak moc, ale student na moc beznínu nemívá...). Nedávno si k tomu splnil sen a postavil vedle ní MX-5. Jezdí s ní snad i vysypat koš se smetím...:-)))...Na beznín už vydělá dost. M323 je na zimu a na ježdění "praktické", případně manželky. Prodávat se už určitě dál nebude, ta to dojezdí....Ježiš, znova koukám na fotky, ten Xedos 9, to je paráda !