reklama
načítám data...

Urus - Nejbláznivější SUV, nebo to vlastně všechno dává perfektní smysl?

06. prosince 2017, 18:51 0 komentářů Autíčkový Jelen

V klidu! Nekřičte hned na obrazovku a neničte klávesnici vzteklým psaním naštvaných komentářů na moji adresu. Je načase zamyslet se nad konceptem kategorie SUV trochu jinak.

zobrazit celou galeriiAdam  Jelínek: Urus - Nejbláznivější SUV, nebo to vlastně všechno dává perfektní smysl?

Hned ze začátku se musím k něčemu přiznat. Kategorie SUV je mi velmi proti srsti.

“Kategorie SUV je mi osobně velmi proti srsti.”

Tyto auta mi prostě nedávají sebemenší smysl. Jezdí hůř kvůli vyššímu těžišti (nebo jezdí dobře, ale jsou tak tvrdé a prkenné při své snaze ošálit fyziku), žerou víc, zaberou více místa, přitom je méně místa uvnitř, složitěji se s nimi pohybuje ve městě a většinou (můj osobní názor) i hůře vypadají. A k tomu vytlačují a nahrazují i jednu z mých nejoblíbenějších kategorií aut na silnících…kombíky, které jsou podle mě lepší volbou s méně kompromisy pro denní používání. Dalo by se říci, že v mých očích si lidé v SUV (nemluvím o Offroadech) kupují pouze image, nic víc (musím ale uznat, že pocit bezpečí je vcelku pádný argument, těžší a větší auto má při nehodě prostě větší šanci, nebo pokud se někdo pohybuje v oblastech, kde by měl s náhonem na jednu nápravu neustálé problémy). A to jsou některé z důvodů proč velké části automobilových nadšenců tak vadí, dělají totiž z aut zboží a sociální symbol na místo smysluplného a zábavného dopravního prostředku.

SUV je tedy trochu takový malý NESMYSL (stále mluvíme o obrovských SUV do města, které se do terénu snad nikdy nepodívají), který se snaží být smysluplný a použitelný. A i přesto se mi jedno SUV v poslední době fakt zalíbilo a donutilo mě se pořádně zamyslet. A vaše jméno nemusí ani být Sherlock Holmes aby vám již z nadpisu došlo, že řeč nebude o ničem menším než o Lamborghini Urus, novém králi rychlých SUV. Většina lidí by ho hned odsoudila jako naprostou zbytečnost, zrada jména značky a špatným způsobem jak utratit hromadu peněz. A já se na to nejdříve koukal úplně stejně (tedy kromě vzhledu, ten se mi jevil na tuto kategorii parádní už od začátku).

reklama

Klíčové slovo: “Image”

Ale…a má to jedno velmi zajímavé ale…pokud je něco tím nejbláznivějším autem již nesmyslné kategorie…není to nakonec to, co dává největší smysl? Proč se neustále snažit přesvědčovat lidi jak jsou drahá SUV praktická, vhodná i do města, ekologická a smysluplná když na nákupy prostě existují lepší varianty? Ne…drahé SUV je prostě o image, sociálním statusu, má zvyšovat ego, lidé se ho mají bát, tak to vždycky jejich kupci chtěli a není důvod to skrývat. A to je přesně Urus. Hranatý, žíznivý, nevychovaný a bláznivý. Je to jedno z mála aut, kde i při rutinní cestě na veterinu má váš čtyřnohý miláček tu možnost sledovat čím dál se zmenšující auta zpoza zadního okna, jelikož Urus se stále dokáže napřáhnout a odkašlat si na velkou část 10 let starých superaut. Nedává smysl, ale ani nechce…je to přece Lamborghini. A to ocení velká většina těch malých klučinů uvnitř nás, jaké monstrum to vlastně italové dokázali nad Espressem a Lasagnemi v Sant Agate stvořit. A ještě více ocení automobilka objednávky od bohatých šejků z východu, jejichž ropné sliny se již společně se zrnky písku sbíhají nad hranatou kapotu Uruse. Bude úspěšný? Rozhodně, a díky němu tu pro nás ostatní snad ještě na dlouho zůstane NA V10 a V12 v ještě bláznivějších supersportech s býkem na kapotě.

Ještě poznámka pro ty co neustále říkají, že je to nedůstojný nástupce LM002. Vždy bylo jasné, že to prostě bude „jen“ překarosovaná SQ7/Bentayga. Ale i přesto působí vedle nich Urus vcelku bláznivě. Sám jsem velkým fanouškem toho aby tam dali nějaký „pravý“ Lamborghini motor, třeba V10 z Hurracánu, a né „jenom“ TT V8. To by ale nefungovalo, a Urus by ztratil ten svůj původní účel, což je (přiznejme si) vydělat automobilce pěkný balík, být vcelku použitelný a snížit fleetové emise. 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Buďte první, napište komentář!