reklama
načítám data...

Urus - Nejbláznivější SUV, nebo to vlastně všechno dává perfektní smysl?

06. prosince 2017, 18:51 6 komentářů Autíčkový Jelen

V klidu! Nekřičte hned na obrazovku a neničte klávesnici vzteklým psaním naštvaných komentářů na moji adresu. Je načase zamyslet se nad konceptem kategorie SUV trochu jinak.

zobrazit celou galeriiAdam  Jelínek: Urus - Nejbláznivější SUV, nebo to vlastně všechno dává perfektní smysl?

Hned ze začátku se musím k něčemu přiznat. Kategorie SUV je mi velmi proti srsti.

“Kategorie SUV je mi osobně velmi proti srsti.”

Tyto auta mi prostě nedávají sebemenší smysl. Jezdí hůř kvůli vyššímu těžišti (nebo jezdí dobře, ale jsou tak tvrdé a prkenné při své snaze ošálit fyziku), žerou víc, zaberou více místa, přitom je méně místa uvnitř, složitěji se s nimi pohybuje ve městě a většinou (můj osobní názor) i hůře vypadají. A k tomu vytlačují a nahrazují i jednu z mých nejoblíbenějších kategorií aut na silnících…kombíky, které jsou podle mě lepší volbou s méně kompromisy pro denní používání. Dalo by se říci, že v mých očích si lidé v SUV (nemluvím o Offroadech) kupují pouze image, nic víc (musím ale uznat, že pocit bezpečí je vcelku pádný argument, těžší a větší auto má při nehodě prostě větší šanci, nebo pokud se někdo pohybuje v oblastech, kde by měl s náhonem na jednu nápravu neustálé problémy). A to jsou některé z důvodů proč velké části automobilových nadšenců tak vadí, dělají totiž z aut zboží a sociální symbol na místo smysluplného a zábavného dopravního prostředku.

SUV je tedy trochu takový malý NESMYSL (stále mluvíme o obrovských SUV do města, které se do terénu snad nikdy nepodívají), který se snaží být smysluplný a použitelný. A i přesto se mi jedno SUV v poslední době fakt zalíbilo a donutilo mě se pořádně zamyslet. A vaše jméno nemusí ani být Sherlock Holmes aby vám již z nadpisu došlo, že řeč nebude o ničem menším než o Lamborghini Urus, novém králi rychlých SUV. Většina lidí by ho hned odsoudila jako naprostou zbytečnost, zrada jména značky a špatným způsobem jak utratit hromadu peněz. A já se na to nejdříve koukal úplně stejně (tedy kromě vzhledu, ten se mi jevil na tuto kategorii parádní už od začátku).

reklama

Klíčové slovo: “Image”

Ale…a má to jedno velmi zajímavé ale…pokud je něco tím nejbláznivějším autem již nesmyslné kategorie…není to nakonec to, co dává největší smysl? Proč se neustále snažit přesvědčovat lidi jak jsou drahá SUV praktická, vhodná i do města, ekologická a smysluplná když na nákupy prostě existují lepší varianty? Ne…drahé SUV je prostě o image, sociálním statusu, má zvyšovat ego, lidé se ho mají bát, tak to vždycky jejich kupci chtěli a není důvod to skrývat. A to je přesně Urus. Hranatý, žíznivý, nevychovaný a bláznivý. Je to jedno z mála aut, kde i při rutinní cestě na veterinu má váš čtyřnohý miláček tu možnost sledovat čím dál se zmenšující auta zpoza zadního okna, jelikož Urus se stále dokáže napřáhnout a odkašlat si na velkou část 10 let starých superaut. Nedává smysl, ale ani nechce…je to přece Lamborghini. A to ocení velká většina těch malých klučinů uvnitř nás, jaké monstrum to vlastně italové dokázali nad Espressem a Lasagnemi v Sant Agate stvořit. A ještě více ocení automobilka objednávky od bohatých šejků z východu, jejichž ropné sliny se již společně se zrnky písku sbíhají nad hranatou kapotu Uruse. Bude úspěšný? Rozhodně, a díky němu tu pro nás ostatní snad ještě na dlouho zůstane NA V10 a V12 v ještě bláznivějších supersportech s býkem na kapotě.

Ještě poznámka pro ty co neustále říkají, že je to nedůstojný nástupce LM002. Vždy bylo jasné, že to prostě bude „jen“ překarosovaná SQ7/Bentayga. Ale i přesto působí vedle nich Urus vcelku bláznivě. Sám jsem velkým fanouškem toho aby tam dali nějaký „pravý“ Lamborghini motor, třeba V10 z Hurracánu, a né „jenom“ TT V8. To by ale nefungovalo, a Urus by ztratil ten svůj původní účel, což je (přiznejme si) vydělat automobilce pěkný balík, být vcelku použitelný a snížit fleetové emise. 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

ToMyx
03. ledna 2018, 12:05
0

Původně jsem nechtěl vůbec číst, když jde o mastodonta, nijak extra mě nezajímají. Napsané je to tak, že jsem si nemohl pomoct :-)
Mám podobný úhel pohledu, nejsem si ovšem úplně jistý, zda při výrobě auta není spíše vše podřízeno finančnímu plánu a pak až následně se vymýšlejí pohádky a teorie, aby to šlo obhájit:-D

reagovat
Autíčkový Jelen
03. ledna 2018, 20:01
1

Díky, jsem rád, že se líbilo :-D. Urus je určitě nakonec vlastně jen o tom vydělat co nejvíce peněz. A image Lamborghini a předchůdce LM002 mu k tomu rozhodně jen pomáhá. Hodně lidem jde nakonec stejně hlavně o styl, image a sociální status. Ono LM002 asi taky bylo na normální ježdění docela křáp, ale to jak si člověk v tom musí připadat a ta aura okolo toho ho dělá vyjimečným.

ToMyx
04. ledna 2018, 11:23
0

V rámci pracovního procesu občas natrefím na člověka, který vlastně autům neholduje, ale bije se za určitou značku nebo model (většinou nejvyšší). Typicky se nejedná nic od Dacie, Renaultu, Fordu nebo třeba Toyoty:-) Párkrát z rozhovoru vyšlo, že vlastně ani neví, že má vícero jízdních režimů a další vychytávky, protože jezdí jen na "D" a že vlastně ani neví, že konkurence nabízí to samé nebo lepší řešení. Tento typ lidí často zná detailní nastavení konektivity, ztmívání kdejaké žárovičky a také jak v systému odemknout vyhřívání zadních sedaček :-)
Každý jsme zaměřený na něco jiného, někdo pouze na užitek bez nutnosti řídit, někdo zase spíše na řízení a vše co je s tím spojené. Obě skupiny jsou asi potřeba, jen nikdy nepochopím slepé vyzvihování nějaké značky, protože je to IN a trendy a zvětší to ego o 3 metry. Obávám se, že s tím prachy nemají co dělat.

Autíčkový Jelen
04. ledna 2018, 16:11
0

To už je volba lidí, jestli se chtějí informovat a snažit se být objektivní, nebo jestli budou slepě věřit něčemu ale budou spokojení. A to se stává se vším, nejen s auty a u všech kategorií, né jenom bohatých.

krab
04. ledna 2018, 16:26
0

tenhle blog byl moc fajn. Vlastně říká to, co si myslím také. Jak jsou nastavené povinné emisní limity pro automobilku jako takovou, tak cesta jak platit co nejméně pro firmy jako Lamborghini je postavit SUV s víc "eko" přátelským motorem. Porsche už to dělá léta , Ferrari pouze odolává i Beastarovo Pagani či například Bugatti.

PS: LM002 byl původně vojenský speciál. Původní záměr nebyl vytvořit "nesmysl pro velmi bohaté". Ale víc historie k tomu ví Honza Křeček ...

Autíčkový Jelen
04. ledna 2018, 20:29
0

Díky. Ferrari už taky asi dlouho nebude odolávat, aspoň to tedy říkají, někteří zasvěcení, škoda, GTC4 Lusso je podle mě lepší než kdovíjaké SUV. A máš pravdu, LM002 je původně vojenský speciál, a stejně jako třeba H1 Alpha, z něj pak udělali luusní verzi pro bohaté. A pokud se nepletu tak úplně původní vojenský model byl nazvaný Cheetah, měl Chrysler V8 vzadu uprostřed (ikdyž hrozně slabou), a byl pro rychlé přesuny 4 vojáku rychle kamkoliv. Taková Lamborghini bugina :-D