načítám data...

Sosnová podruhé: Toyota GR86

09. května 2023, 17:37 4 komentářů Raspby

Po MX5 ND se mi ještě naskytla šance projet si poprvé novou Toyotu GR86

Jan Malina: Sosnová podruhé:  Toyota GR86

V rámci trackdaye v Sosnové jsem se dal do řeči i s majitelem nové GR86. Nechal jsem se svézt, svezl jsem ho i já ve svém autě a najednou mi bylo nabídnuto, že se můžu projet i s GR86. To se samozřejmě neodmítá. Bohužel jakmilej sem si připravil helmu, kameru apod, začalo pršet. Nijak extrémně, ale začalo. Takže trať byla hodně zrádná. Někde to ještě relativně drželo, jinde už to hodně klouzalo. Vím, pro nové Toyobaru ideální podmínky – všud bokem, jak to má Toyka nejraději. Jenže se přiznám na rovinu. Jsem zvyklý jezdit spíše stopu, se svojí MR2 mám už hodně najeto i naklouzáno, ale držet a zkrotit smyk v autě s motorem uprostřed vyžaduje značně jiné postupy, než s klasickou zadokolkou s motorem vpředu. Plyn se neubírá, ale drží, případně ubere jen lehce v případě silného prokluzu. Kontra musí být mnohem rychlejší, prostě motor uprostřed vyvolá smyk hlavně fyzikou, než “jen” prokluzem kol přidáním plynu. Vzadu je motor, tudíš trakce je o hodně vyšší. No z toho plyne, že klasické drifty prostě neumím. Neměl jsem možnost se je naučit, protože auto jsem na to neměl a když mi někdo něco půjčil, tak jsem zase nechtěl majiteli trapnými pokusy jen ničit pneumatiky. Tady jsem si párkrát zkusil auto cileně poslat do skluzu, ale moc to nedopadlo. Holt žádný učený z nebe nespadl. Ale alespoň jsem to neroztočil a ustál to. Ale i z těchto pár marných pokusů bylo znát, že auto s tím nemá (obzvlášť na mokru) nejmenší problém a jde o to jen potrénovat ruce. Díky tomu počasí jsem narozdíl od Miaty nejel takové tempo (zvlášť když s kapkami deště vyjelo na trať se klouzat asi celé parkoviště…), ale i tak jsem dokázal poznat jaké auto je. A je výborné. Jak ostatně bylo už psáno asi na všech webech. Více už ve videu.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

motion
09. května 2023, 22:04
0

Zajímalo by mě přímé srovnání s ND, s GR86 jsem neměl ještě tu čest se svézt, GT86 byla pro mě určitým zklamáním.

reagovat
Raspby
10. května 2023, 07:05
0

Otázka je, v čem konkrétně tě GT86 zklamala. Kromě motoru (který je pružnější, silnější a nemá tu výkonovou díru ve středních otáčkách) je GR86 takovou přirozenou evolucí. Sice ve všem o něco lepší, ale celkově hodně podobná. No pokud to srovnám s ND, tak bych to viděl za mě následovně. Pro ND: mrštnost, řízení, krátké kvalty, v porovnání s GR86 zvuk. Pro GR86: výkon, tuhost karoserie, čitelnost podvozku, pozice za volantem, řazení. Obě byla zábava řídit, ale každé trochu jinak :)

Ze
ZeggJK
20. května 2023, 16:39
0

Není to zbytečná práce na té fotce zakrývat SPZ, když je tam pak video, kde je SPZ vidět?

reagovat
Raspby
20. května 2023, 23:27
0

Jo, to asi je no :)