načítám data...

Recenze z rychlíku - Citroen 2CV (Kachna)

21. září 2021, 21:16 3 komentářů Pochtli

Když už doma nemám nic zajímavého, tak mám alespoň šanci si vyzkoušet zajímavý povoz jiných. Tentokrát se zadařila legendární kachna.

zobrazit celou galeriiVladimír Vavruška: Recenze z rychlíku - Citroen 2CV (Kachna)

Na podzim 2020 si můj známý pořídil skorovrak kachny k renovaci se slovy: „Abych se v zimě nenudil a neprudil doma". Po cca stovkách strávených hodinách renovace na svět vykoukla fešná kachna.

Na kachnu jsem se těšil jak malé dítě, přece jen je to legenda a četníci tenkrát frčeli. Nastal den D a hurá na vyjížďku. Doceněno zvlášť poté, kdy nám pořád nevycházel termín či počasí a za dva dny po projíždce bylo auto prodáno.

Pro neznalé je rozjezd trochu alchymie, ruční brzda a řazení fungují malinko jinak, než je člověk zvyklý. Ruční brzda je táhlo pod palubovkou, řazení nahoře u volantu popotahováním a pootáčením dle kvaltu. Po chvilce zkoušení (je tu i schémátko řazení) se do toho člověk dostane a může vyrazit.

Zvuk dvouválcového vzduchem chlazeného motoru (boxer) je typický, výkon přímo oslnivý – 20 kW (německá verze 597ccm), maximálka 110 km/h a zrychlení 0-100 cca 25+ s. Trhač asfaltu to tedy není, ale svojí filozofií si říká o pohodovou jízdu s větrem ve vlasech. Ten generují jak boční okénka, vyklápěná v půlce nahoru, tak manuální ventilace, kdy se odklopí lišta pod předním sklem až po shrnovací střechu. Různá hejblátka a řešení se dnešnímu člověku mohou zdát bizardní, ale jsou jednoduchá a plní funkci na 100%.

Místa vevnitř moc není, na druhou stranu sedíte v pojízdném obláčku, ideálním na zdejší kvalitní silnice. Jednak díky měkkým sedačkám, ale i díky technické zvláštnůstce – pružící jednotce. Něco jako horizontální tlumiče. V zatáčkách se auto naklání více než Pendolino, ale „nebezpečněji“ to naklánění vypadá spíš z venku než zevnitř.

Abych shrnul zážitek – jízda zábavná, vozítko vyluzuje úsměvy na tváři od dětí po dospělé a nepotkáte ho na každém rohu. Natěšen z jízdy jsem šel omrknout, co je na trhu k mání. Po shlédnutí inzerce pak zjistíte, že se dá sehnat od 50 tisíc za polovrak přes pojízdné a použitelné kousky okolo 150 tisíc po zachovalé či renovované vozy za 300-400 tisíc. Takže žádná sranda "za flašku rumu", cena půjde jen nahoru, ale bonusy výše uvedené za to stojí.

PS: Přikládám i odkaz na video (dnes již bývalých) majitelů.

;list=PLp6Lw2i1P7tONMPy-9dtAHNbqYSosuo8p&index=7

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
22. září 2021, 16:17
1

Krásná práce :-) Zvláště když to stihli za necelý rok.

reagovat
liška
23. září 2021, 08:24
2

Tak na kachnu mám taky nějaký matný vzpomínky z mládí, dokonce jsem i něco vyhrabal z rodinnýho archívu :)

reagovat
Pochtli
23. září 2021, 09:52
0

Zajímavý je, kolik různých barevných kombinací a grafik na těch kachnách je.