načítám data...

Off road zážitek - neuspěšná povídka.

22. prosince 2019, 13:31 10 komentářů Woyta

Ve článku o zadání soutěže jsem psal, že moje povídka bude zřejmě vyřazena pro drzost ( :D ). Což se zřejmě i stalo a tak ji tedy zveřejňuji takto ať se pobaví i ostatní.

zobrazit celou galeriiVojta Nekvapil: Off road zážitek - neuspěšná povídka.

Je sobota ráno a na parkovišti se schází banda bláznů se svými stroji. Hrají všemi barvami a lesknou na ranním letním slunci. Brzy však bude mít většina jednotné tmavě hnědé zbarvení. Po chvíli tradičního zkoumání techniky a pokecu, vystupuje organizátor a my tak po chvíli vyrážíme na trať.

První terénní překážkou je skalní masiv. Je to lehká překážka, nicméně písek na povrchu kamene nám výjezd poněkud ztěžuje. Zatímco ostatní použijí opatrný přístup a pomalu se škrábou nahoru, tak moje pneumatiky prokluzují na písku. Moje obutí není pro takové situace ideální a už má něco najeto. Nedá se nic dělat, musím poprvé použít potenciál svého motoru a vzít to trochu s rozjezdem. Na druhý pokus se vyškrábu nahoru za oblaku zvířeného prachu.

První překážka za námi a pokračujeme lesní cestou vpřed. V korytě vymletém po dešti se ještě nachází zbytky bahna a auta začínají získávat správné zbarvení. Přijíždíme k brodu. Někteří si užívají bahení orgie až jeden Jeep Wrangler uvízne a nechce vpřed ani zpět. Nikomu se nechce do bahna a tak je rozhodnuto, že zkusíme Range Roverem opatrně zatlačit do nárazníku zapadlého vozu. Výsledkem, této akce je, že nakonec z bahna vytahujeme auta na laně dvě.

Po bahenní koupeli se vracíme zase mezi skály. Tentokrát je to pole kamenů. Nápravy se kříží, z podvozku se ozývají zvuky otírajících se kamenů. Na karoserii přibývají další škrábance. Asi bych měl na auto konečně pořídit pořádný externí rám. Pomalu se na první rychlostní stupeň plazím přes kameny a snažím se hledat cestu aby podvozek moc netrpěl a hlavně abych neuvízl. Záchranná operace za těchto podmínek není nejsnadnější. Turisti které potkáváme jen zírají kudy lze s našimi stroji projet.

Konečně se dostáváme k hlavní atrakci naší expedice. Překážky jsou větší a technicky náročnější. Kola hrabou, bahno lítá na všechny strany, navijáky vrčí a některá auta se kutálí. Moje mezi nimi. Ochranná klec odvádí svoji práci. Stavíme auto zpět na kola a zkoušíme překonat překážku znovu a lépe. Některé překážky jsou opravdu výzva a nad řešením rébusu, jak ji zdolat, trávíme kolektivně spoustu času. Je na co se koukat. Ty nejzábavnější si projedeme několikrát.

Nicméně musíme toto hřiště opustit a pokračovat, abychom dorazili včas do cíle naší cesty. Při lehce zrychleném přesunu lesní stezkou si všímám divného pocitu z řízení. Jakoby kola nereagovala na pokyny volantem. Zastavuji a zkoumám stav podvozku. Vůle páky řízení jasně ukazuje, že odešlo servo. To je pro mě na expedici konečná. S touto poruchou nelze jet dále. Beru tedy auto do ruky, připevňuji jej na batoh a zbytek expedice se už jen věnuji focení našich modelů. Kdo říkal, že slušnou expedici lze zažít jen v měřítku 1:1?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
23. prosince 2019, 20:50
0

hmm, takhle to jde taky, ale mě se pak ucpává odtok vany :-(

reagovat
Woyta
24. prosince 2019, 03:56
0

No já to mám postavené jako ponorku, Takže obvykle stačí se projet v nějakém potoku a je umyto. Jinak to bydlí ve své bedně, kde z toho může bordel vesele padat. Správnej off road má bejt špinavej. :D

Irwinek
24. prosince 2019, 13:28
0

no bestie ma do off hoodne daleko, takze spis pisecnej lom a pod

sumy
25. prosince 2019, 12:14
0

Spravnej off ma byt čistej, protoze jinak co? No přeci KORODUJE vy tupci :-P

Woyta
25. prosince 2019, 20:10
0

Hlinik nerezne. :P

Irwinek
25. prosince 2019, 21:48
0

no, mám hliníková tak pouzdra tlumičů, jinak vládne kevralové vlákno zapečené v plastu, ocel s povlakem nitridu titanu a lexan :-D
jedinou možností koroze jsou ložiska, při termínech jejich výměny k ní však dochází až v popelnici :-D

Woyta
27. prosince 2019, 02:05
0

Udrzba zhruba po 3 letech potapeni.
https://photos.app.goo.gl/kfRo4Zu2EhtT8uFB7
Novej podvozek co ted stavim.
https://photos.app.goo.gl/uW298fPyt7qSRCXb7

Irwinek
27. prosince 2019, 20:55
0

Moc pěkná hračka:-D
Bestie je trošku jiného ražení, takže já teď laškuju s myšlenkou na koupi comba 6900ot/min, takže ve výsledku něco přes 76000 ot/min. Nevím, jak se s tím popere převodovka, přecijen mám na váze něco přes 3 kg a jen RWD :-D

Woyta
29. prosince 2019, 18:41
0

Nam ty auta vazej obvykle okolo 4-5kg. Zalezi na tom, jestli jezdime zakladni plast, celokov a pridavame zavazi do kol. (optimalni hmotnost kola pro nas 0,5kg :D )V novem podvozku mam 3s baterku, motor 1750kv 6 pole, dvourychlostni prevodovku a extra velkej rejd. Jsem zvedavej na zivotnost prevodu v pernamentne uzamcenych difech. https://photos.app.goo.gl/3CZVYksuXEaU35rS8

Irwinek
29. prosince 2019, 21:16
0

Moc pěkný fotky :-D , tady je jen bláto :-(
Jasně lexan je jen " igelit " proti prachu, váha žádná a s Tvým závažím v kolech bych se asi ani nerozjel :-D
zato mám změřenou maximálku 127 km/h - ale už se to nedá řídit :-( , takže se držím tak okolo 60 - 70 a užívám si skoky, driftíky a hlavně brutální zrychlení :-D