načítám data...

S2000 - ano, Honda

05. listopadu 2020, 22:03 13 komentářů Radim Nemec

Intermezzo po drobné odmlce aneb tři roky života s něčím jiným než Audi. Samozřejmě jenom jako doplněk.

zobrazit celou galeriiRadim Nemec: S2000 - ano, Honda

Hned v začátku bych měl přiznat, že auto nebylo moje, ale mojí tehdejší přítelkyně. Přesto jsem se o něj primárně staral já a tak mám nějakou zakladní zkušenost s údržbou. Tehdy jsem měl S4 a vlastně mě tohle auto uvolnilo k úvahám nad něčím sportovnějším a s pevnou střechou, což je zpětně viděno super. O tom ale příště. 

Jak taková Honda působí na první pohled? Velice male. Takový kříženec mezi motokarou a jinym produktem Hondy. Ano, mám na mysli tu sekačku, co jede 120 mph. Tady podobnost nekončí. Kola to má prakticky v rozích a bodykit (pokud vím ne-tovární, ale přesto poměrně běžný) lehce připomíná vepředu radlici k odklízení sněhu. Design je jinak typicky východní a minimalistický. 

Předně mě po zkušenostech s mými jednorožci překvapilo, že po technické stránce vyžaduje opravdu minimum pozornosti. Měnili jsme olej a lili benzín, preventivně vyměnili pár těsnění na střeše. S praktičností je to takové dvojduché. Měřím cca 195 cm a to už je trochu moc. Vždycky jsem si musel trochu na sedáku podsednout jinak jsem se mlátil do konstrukce střechy (ta je mimochodem jednovrstvá, takže o tu je spíš potřeba se starat), nebo mě v nejlepším jenom neustále foukalo na hlavu. Na druhou stranu odvezete klidně matraci, palmu, nebo vánoční stromek, takže tak hrozné to taky není.
Když už jsem se ale nějak usádlil za volantem, vždycky to stálo zato. Řízení je vpravdě telepatické, motor dole mrtvý ale nahoře jede jako pila a podobně i zní. A samozřejmě V-tec. Jak jsem zmínil v perex-u – rozdíl mezi tímhle a S4 byl … no velký. Poloviční motor na úrovni přední nápravy zajišťoval okamžitou změnu směru, parádní odpor ve volantu, ve kterém bylo cítit, kolik gripu “tam vepředu je” (to jest na lepivých kolech MOC), točivý motor a k němu báječná krátká (drahami i rychlostmi) převodovka. Auto, které bych doporučil každému, kdo se chce nechat rozmlsat na pořádná sportovní auta. Ja se nechal. Jenom se asi budu držet teutonských citlivek, protože do japonských aut se očividně nevejdu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
06. listopadu 2020, 19:44
1

Vidím S2000 a hned jsem to shltnul...ale bohužel čekal jsem, že ji rozebereš trochu víc...když už ji máš doma :) Více podrobností a jízdě, chování atd...pro mě bohužel moc krátké...nicméně závist. Hrozně bych si ji chtěl vyzkoušet...

reagovat
Radim Nemec
07. listopadu 2020, 09:14
0

Mrzi me, ze jsem ti nedodal potrebne informace - sedel jsem nad timhle blogem strasne dlouho a porad to ze me nejak nelezlo. Nejspis proto, ze ja na to tlaceni na silnici moc nejsem a to jsou jedine momenty, kdy jsem si z neho sednul na zadek. Z takovych tech roadtripu, co mely byt prijemne si pamatuju hlavne vsudypritomny hluk (od kol, podbehu, motoru, od strechy -at uz nahore, nebo dole...) a diky memu posedu po case boleni zadku, zad a vubec. Tohle auto pro me bylo daleko bliz sportovniho naradi a ke sportovnimu naradi si nepestuju vztah, protoze to je z podstaty pomijive a driv nebo pozdeji se setka se svym tvurcem. Pres to vsechno ho nechci shazovat, protoze vsechno to, co umi, dela na jednicku.
Taky spolehlivosti vazne opravdu nicim neprekvapilo. Motorovy prostor je dobre dostupny, prehledny a i na domaci servis je tam misto na vetsi ruce. Po vysvetleni zakladnich intervalu a dodelani lehce zanedbaneho servisu (ale porad klasika - filtry, svicky, olejove naplne, ...) se vsechno utisilo, chod se spravil, v oleji nebyl sludge, takze vtec byl pry cisty... proste pro me to bylo takove klidne “vlastnictvi”, takze pri psani jsem mel pocit, ze vazne vlastne neni o cem psat a hlavni myslenka mela byt “kluci, pokud mate pocit, ze to chcete, tak si to zkuste a nejspis i kupte”. Protoze pokud mate pocit, ze neco takoveho chcete, tak lepsi package jsem zatim nepotkal.

Raspby
07. listopadu 2020, 10:57
1

No a mohl bych si to teda někdy zkusit? :-D Sám pak o tom můžu i něco napsat :)

Radim Nemec
07. listopadu 2020, 12:05
0

To slibit nemuzu. Vzhledem k tomu, ze (majitelka) byla alergicka na to, kdyz ji nekdo sahl na kridlo (Hondy, ne jeji vlastni) a ja byl asi jediny “cizak” ktery mel dovoleno ji (Hondu) ridit, tak bych to tak pozitivne nevidel. Ale par je jich v okoli na prodej, tak testovaci jizda tam by asi schudna byla...
-
Komentář upraven 7. 11. 2020, 12:05:50

H_F
08. listopadu 2020, 05:04
0

raspby odkud ses

Raspby
08. listopadu 2020, 10:43
0

Praha / Středočeský kraj

H_F
09. listopadu 2020, 20:38
1

Hele ted uz spis ne, ale na jare by to slo urcite, jestli zvladas radit druhou rukou, mam RHD, sem tez z Prahy
Kdyztak mi napis do zprav, dam kontakt

H_F
08. listopadu 2020, 05:03
0

pro tebe by mohlo bejt zajimavy evo
je to 4kolka a praktictejsi kastle jako audi, ale narozdil od audi se to sportovnosti s2k blizi, na hrane pri kretenskejch rychlostech hlavne na snehu je to i lepsi.. vejit by ses tam mel relativne v pohode, akorat 7-9 maj na delsi jizdu nepohodlny recaro vany, kde nedas nohy od sebe
hodnota uz jen stoupa

btw. s2k nema motor NA predni naprave (jako evo) zacina prave az ZA predni napravou (opak audi, ktera ho ma cely PRED), proto je tahle honda tak dobre vyvazena

reagovat
Radim Nemec
08. listopadu 2020, 08:54
0

Zajimave, nad Evo jsem i uvazoval, ale vypadlo z vyberu - ani uz si nepamatuju proc. Stejne jako Sti byla ve vyberu x let zpatky.
S prakticnosti mas naprostou pravdu, ale ja si ti na tu neprakticnost Hondy tak zvyknul, ze dalsi je jeste nepraktictejsi. U me. Je to s autama komplikovane - ja je mam ne kvuli potrebe, ani kvuli potrebe je vlastnit, ale ze me bavi se kolem nich motat, ridit, cistit a tak porad dokola. Ale kdyz uz ridit, tak potrebuju jednou za pul roku k zakaznikum / partnerum (dobre, na to se da vzdycky neco pujcit), prekonat 500-1k km za rozumnou dobu bez toho, aniz bych si po prijezdu chtel vystrelit mozek z hlavy a celkove - idealni je takova kombinace Jekyl a Hyde. A to treba Evo se svymi boy-racer spojlery, vydechy na kapote, vzdycky hlasitym vyfukem, wg fluttering, etc proste nesplnuje. Jo, uvazoval jsem nad canardy, uvazoval jsem nad rollcage a 5-ti bodovymi pasy, agresivnejsim splitterem a pevnym kridlem - a vsechno by me to bavilo (a slo sehnat a nainstalovat - vsechny tyhle dily se vyrabi s “E” a certifikaty), ale jeste jsem k tomu nedorostl. A mozna nikdy nedorostu.
Ale tak priste se rozepisu o tom, u ceho jsem skoncil. Pozna nekdo z ceho jsou tyhle kola?

H_F
08. listopadu 2020, 20:22
0

kdyz z eva 8,9 sundas zadni kridlo, tak vypada maximalne civilne, nemusis hned mit doprasenou ospojlerovanou zrudnost, jako je ta bila chudinka
btw. dnes na me ciste nahodou na instaci vyskocilo tohle, je to ta ex?)

jinak teda na delsi cesty je s2000 pokud meris do 185cm pohodlnejsi, daval sem s ni standardne 500km tam 500zpet o vikendu, a celkem v klidu s in-earama
s evem 7 na okruhovym podvozku sem dal jednou 1400km, a teda nikdy vice, hlavne teda sedacky bych na nejaky daily s dalnici vyhodil a soupl tam trochu pouzitelnejsi

Radim Nemec
09. listopadu 2020, 08:30
0

Zena - ne, to neni ona. Nemyslim si, ze by se nekde vystavovala, ale... co ja vim. Treba do toho taky dospela.
Spojlery - no je to lepsi, co na to mam rict. Treba to nekdy zkusim.
Praveze o 10 vic. :) S hardtopem tam bylo mista o par (tedy asi dva) cm vic, ale porad to bylo tak, ze moje hlava by se stala ochranym ramem v pripade nehody. Nenapadlo me vzit si helmu - to by mnohe problemy vyresilo a aspon bych poznal vice policejnich hlidek.

H_F
09. listopadu 2020, 20:36
0

Kola sacuju na Panameru

Jinak co sem postnul koukam ze je trosku jina bila s2k, jina predni radlice na snih)

Radim Nemec
09. listopadu 2020, 23:49
0

Covece, ta panamera je neocekavane dobry tip, ty kola jsou velice podobne... to me tedy vazne prekvapilo. No mel jsem se na nejakou podivat... jedna mi nejakou dobu parkovala naproti v garazi a ten ranni start byl vzdycky super. Ale vic me zaujala sousedka s bilym Cayman-em S.
ta ma krome radlice i gilotinu na krtky (ten splitter tam...)