načítám data...

Hvězdou přes p**u, aneb kterak Mercedes na dubových ratolestech usnul.

19. října 2019, 09:31 6 komentářů Supafly

Toto je hejt na online konfigurátor mercedesu Citan. Situace bude pravděpodobně podobná i u jiných modelů, ale duševní zdraví mám jenom jedno, zkuste si to sami.

zobrazit celou galeriiSupa Fly: Hvězdou přes p**u, aneb kterak Mercedes na dubových ratolestech usnul.

Jaká je ideální zábava na páteční večer, když se rozhodnete nejít nikam kalit? Přece otevřít si online konfigurátor vozů některé z prémiových značek a klikat a klikat a kochat se kombinacemi vychytávek a designů, které si nikdy nepořídím, páč jsem socka. I rozhodl jsem se chvilku zasnít na webu s třícípou hvězdou. Slintat nad portálovými nápravami Géčka, nebo v duchu hladit panýlky z kořenového dřeva s kalafunovým lakem v intervilánu Eska se mi zrovna nechtělo, zvolil jsem tedy cosi ryze praktického, co by potěšilo duši skladníka ve šroubárně, čtoucího právě Vergilia v originále. Mercedes Citan. 

Po otevření konfigurátoru se objeví uprostřed černého pozadí čtvereček s fotkou a pod ní vlastním konfigurátorem. Ano čtvereček. Na mém 32” 1080p monitoru jse měl občas lehké obtíže miniaturní písmo přečíst. Toho pozadí je taky o pár pixlů více, takže to dole malinko hyzdí šedá posuvná lišta. No jo, nikdo nepočítal, že Supa si hodí Windowsí lištu svisle vlevo. Rebelie v Nemetsku nepodporují, ordnung muss sein, chápu. Varování pod fotkou bílé krabičky s nelakovanými nárazníky na plecháčích “Obrázek může zobrazovat další příplatkovou výbavu, kterou jste nevybrali.” mne lehce rozesmálo. Ale – so weit so gut. Dále je psáno: “Vyberte motor”, to já rád. Vznětové motory – eeee fuj, klikám na “vše”, dvakrát, třikrát.. Nic to nerobí. Ok, tak teda dyzl. Na výběr je pestrá paleta tří agregátů v rozmezí 59 – 85 kW. U všech Gréta uvádí shodné emise zlokysličníku 121 g/km, nerozpakuji se tedy kliknout na nejsilnějšího trhače asfaltu C111. Obrazovka dramaticky potemní a vyskočí okénko. Okénko říká, že spuštění nové konfigurace přepíše stávající konfiguraci. Na ja, lógiš. Klik. Prosím počkejte chvíli, stránka se načítá. Jednadvacet, jednadvacet, jednadvacet, jed.. a už to je. A co vlastně? Vypadá to stále stejně. Jo aha! Teď už je tam zaškrtnutý výběr C111. Tož pokračujem. Klik. Prosím počkejte chvíli, stránka se načítá. A jéje, no to bude zábavička. Vyberte rozvor. Dlouho váhám a nakonec volím jedinou možnou variantu 2697mm. Snad jsem udělal správně. “Proč?” pomyslel si Stieglitz. Chvíli se bavím myšlenkou nezaškrtnout a jak by asi Kangoo Citan vypadal bez rozvoru. Ale dost bylo rebelství, jedeme dál! Stránka se načítá, bum! Vyberte hmotnostní variantu. Na výběr překvapivě pouze 2t. No cemment, dál. Barvičky a kola, začíná to být zajímavé. Standardní: bílá arktická, bez příplatku. To bude asi ekofíčura pro Skandinávii – zaparkuješ auto na podzim, zasněží a do oblevy ho nenajdeš, celou zimu tedy nevypouštíš 121 g/km Zla. Mazané. Nicméně, tady se dostáváme už ke druhému výběru, ve kterém se opravdu dá něco vybrat! Radost z proklikáváni variet lehce kazí neustále vyskakující okénko “načítání”, které úchvatnou animaci rotujícího skorokroužku zobrazuje tu vteřinu, tu deset, někdy zůstane viset a je nutno volbu zopakovat. Po slabé čtvrthodince jsem viděl všechny barvy, vybírám tedy praktickou barvu gafy a jdu na kola. Klik na matně šedé šestnáctky hlíny a ejhle! Nový typ okna. Tato poznámka k výběru upozorňuje, že “Výběrem této výbavy měníte stávající konfiguraci. Je možné volit z několika variant. V závislosti na volbě varianty bude některá výbava přidána či odebrána.” Dobré vědět. Zkušeně potvrzuji, obligátní pop-up “stránka se načítá” a… a… a… Hotovo! Barvička vybrána, kola rovněž, teď začne ta pravá zábava, surfení nepřeberných možností výbav, barev, materiálů interiéru a tak dále. Nevím sice proč je u stránky “Zvolte potahy sedadel a dekorativní prvky” nahoře fotka kokpitu traktorbagru JCB z druhé poloviny 80. let, ale vybírám jediný možný dekorativní potah sedadel "Lima" – černá, bez příplatku.

Následuje strana “Vyberte doplňky”. Teď se rozjedu! Tady toho je! Krása! Některé vychytávky jsou tak sofistikované, že to můj plebejský mozek nepochopil. Kupříkladu “Obložení stin luxusní”, “Speciální modul pro nástavbáře” “Rozhraní pro nástavbáře” – no ukáčka na stavbu vozit nehodlám, tak toto rozhraní snadno oželím.  Frekvence klíče dálkového ovládání 315 MHz. Co to ku**a je? Zjevně je ale k funkci dálkáče nějaká frekvence nutná a 315 mega nezní až tak zle a navíc to je za nula korun. Klik. Načítání. Jo, je to tam. “Okna vpředu el. ovl., impulzní funkce okna řidiče” Kliknu, abych zjistil, čo si Kefalín predstavuje pod takou impulznou funkciou. Jako u téměř každé položky předlouhého seznamu volitelností jsem decentně upozorněn, že výběrem měníte… bla bla a cenu vychytávky 5382 káčé. Počkat, vždyť psali nula. Jo ahá, ono to v tom vyskakovadle ukazuje seznam naklikaných věcí i s celkovou cenou. Sice jsem na Zpětná zrcátka vyhřívaná a elektricky seřiditelná, ani Ukazatel vnější teploty nekliknul, ale budiž. O impulsní funkci el. ovl. jsem se nedozvěděl ani písmeno. Fantazíruji, že bude možná okno šoféra pulsovat jako aktivovaná hvězdná brána, nebo bude příslušný čudlik jemnými elektrickými výboji masírovat řidičův prstík, ale ani fotka této položky nelze rozkliknout. Vpravo je ale čtvereček s písmenem i a po kliku na něj vyskočí informativní okno i s fotografií! Informace informuje, že okno rozezná překážky, tedy nepřivře ruku nezbednému fakanovi a že čudlík není nutno držet po celou dobu impulsní funkce okna, ale když se o čudl jen brnkne, okno dojede automaticky až na konec. Moderní. Poté jsem chvíli jsem dumal nad “dveřmi posuvnými vlevo”, neb jsem zatím viděl jen šoupačky, co se posouvají dozadu, ale infokostička poskytla pohotové vysvětlení, že se jedná o šoupačky na levé straně vozu. No to jste měli říct rovnou. Jako další mne zaujal “Sportovní interiér, kde se barvy hlásí o slovo.” Dle popisu “Sada Design Color Interiér dodává interiéru modelu Citan pomocí sportovních červených akcentů hodnotnější vzhled,” což v Merglím kódu Navajo znamená červený kroužky kolem výdechů klimatizace. Športlich…

Dále “Pruhy v jasně červené barvě na tělesech vnějších zrcátek a na spodní straně předního nárazníku propůjčují vozu svěží, sportovní design,” jsou prezentovány neostrou fotkou v protisvětle ze stavby s architekty v blembákách, studujícími nějaké výkresy a v popředí s dělníkem, přerovnávajícím traverzy. Auto je v pozadí a žádné proužky na něm vidět nejsou. Gut gemacht!

Nehodlám nadále vyjmenovávat veškeré položky k pláči, či smíchu, podle aktuální fáze vaší bipolární poruchy, ale uvedu jen několik pikanterií, jako třeba hasičák za trojku bez dépéhá. Řízení alternátoru a akumulátoru pro inteligentní řízení alternátoru! WOW! Sportovně šedý boční polep! No nekupte to! Vzhledem k tom, že se neustále čeká na načítání oken, ve kterých je nutno zaškrtnutou volbu dalším tlačítkem potvrdit, což vyvolá další načítání, pojal jsem důvodné podezření, že celé uživatelské rozhraní je výsledkem záškodnické práce dosud žijících členů Résistance intérieure française. Bon travail messieurs! Pokud je však něčí masochismus na takové úrovni, že je ochoten si naklikat Citana v plné palbě, rozhodně doporučuji vzít si alespoň týdenní dovolenou. Já to nevydržel a lehce před polovinou jsem si otevřel konfigurátor Kii. 

P.S.: Ono ale může být vše ještě úplně jinak, protože dole je disclaimer: 

Informace na této internetové stránce jsou společností Mercedes-Benz Vans Česká republika poskytovány „jako takové“ a v rozsahu povoleném zákonem, jsou poskytovány bez záruky jakéhokoli druhu, vyjádřené či implikované, včetne mimo jiné implikovaných záruk prodejnosti, vhodnosti pro jakýkoli konkrétní účel či plnění. Ačkoli se má za to, že poskytnuté informace jsou přesné, mohou obsahovat chyby či nepřesnosti. :D

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Adam Forman
19. října 2019, 19:30
0

A teď si vezmi že na tuhle nádheru píšeš recenzi a potřebuješ ověřit ceníkovku! Týden práce :-D

reagovat
Supafly
19. října 2019, 19:41
0

voe! týden práce je napsat si bota, který ti to bude další měsíc naklikávat :D

Opelfahrt
21. října 2019, 06:57
0

Impulsní ovládání oken je to, že na jeden delší dotyk spínače se sklo spustí nebo vytáhne a tlačítko se nemusí držet. Takhle tomu říkají francouzi. Nakonec, není Citan spíš klon Renaultu než Berlinga?

reagovat
Vojta
22. října 2019, 11:36
2

Citan není žádný klon... Citan prostě JE Renault Kangoo druhé generace. Akorát s přidanou vrtulí a cenou.

Opelfahrt
23. října 2019, 00:11
0

Dobře, slovíčkaření, ale takto jsem to myslel. Šlo mně o to, že to není Citroën, ale Renault.
Teď je to v tom článku správně, ale vsadil bych se, že tam předtím bylo přešktrtnuté Berlingo.

Supafly
23. října 2019, 06:14
1

opravil jsem