načítám data...

Rozloučení s Mercedesem C32 AMG

13. října 2023, 09:30 3 komentářů wdave_t

O C32 AMG sem píšu potřetí. Poprvé, když mi ho půjčil kamarád na pár týdnů. Podruhé, když jsem si koupil vlastní...

zobrazit celou galeriiDavid .: Rozloučení s Mercedesem C32 AMG

…a teď naposledy před naším rozloučením po 2 letech – je na prodej.

Než jsem si pořídil Medvědéze, jak mu říkám, tak jsem nebyl fanouškem (ale ani odpůrcem) značky Mercedes a tím pádem jsem ani pořádně neznal jednotlivé modely, s výjimkou pár “halo cars”. Takže když jsem měl před lety první příležitost svézt se v Mercedesu, což shodou okolností byla kamarádova C32 AMG, tak jsem od toho neměl žádné očekávání.

Náhodou jsem měl zrovna půjčené Camaro SS a jel jsem toho kámoše svézt a on mě na chvilku nechal zkusit ten svůj Mercedes, který měl v té době úplně nově. Přestože Camaro bylo asi o 8 let novější a mělo téměř dvakrát tak velký motor (6.2 V8 vs. 3.2 V6 s kompresorem), byť teda bez přeplňování, tak mě hned po ujetí prvních pár metrů trklo, jak je ten meďák daleko lepší auto. Kvalita interiéru nesrovnatelná, řazení automatu příjemnější, řízení skvělý, nevypadá tam všechno jako na pouti. Hlavně se v tom sedí pěkně nízko a přesto je z toho dobře vidět ven a člověk by při normální jízdě netipnul, jakou to auto skrývá druhou tvář.

Dráhy obou pedálů jsou dlouhé a oba pedály reagují hezky postupně a lineárně, takže řidič dostává to o co si říká, ne jak tomu je často v moderních autech, která se snaží maskovat nižší výkon zbrklýma reakcema plynu anebo mají prostě zvláštně přeposilované brzdy, které se neintuitivně dávkují, protože dostanete 80% účinku po sešlápnutí o cenťák.

V C32 si v klidu a pohodlí proplouvám městem a když za cedulí "konec obce" zadupnu plyn, auto se promění, V6 zahřmí jakmile si hydroměnič podřadí a co nevidět se (v sérii jen tiše) ozve kompresor, který oproti běžné C320 z motoru vyždíme dalších 100 kW – celkem 260 kW a 450 Nm krouťáku. Není to úplně zanedbatelná porce výkonu, ostatně tohle byl ve své době vrcholný model v rámci C-Class – tehdy ještě neexistovalo 55 ani 63 AMG – a i tak 55 AMG, která po faceliftu následovala, měla velmi podobný výkon. I při váze 1695 kg to s autem cvičí a kilčo je tam za 5 sekund a nějaké drobné. I proto ho kdysi v F1 používali jako Medical car, na což odkazuje ta samolepa, kterou má na kapotě jen tak pro srandu.

Údržba byla za ty dva roky velmi snesitelná, auto sloužilo spolehlivě, až relativně nedávno se sešlo víc věcí, zejména baterka to vzdala, na což měla nárok po 20 letech (fakt tam ještě byla původní) a alternátor ji následoval krátce poté. Kromě toho jsem řešil jen spotřebák a drobnosti. Třeba zadní motorek stěrače, který často majitele Mercedesů zdradí také mnohem dříve než po 20 letech :)

Každopádně přece jenom je to starší ostrej kombík, tak některej spotřebák (jako brzdy, které naoplátku ale brzdí fantasticky) je dražší a co si budem nalhávat, žere jak tank, speciálně když si člověk dopřává ten výkon. Tohle, v kombinaci se skutečností, že jsem pořídil modernější (byť teda výrazně nudnější) daily, které bude lépe vyhovovat potřebám rodiny (různé moderní vychytávky), znamená, že už pro Medvědéze nemám využití (teda pořád s ním jezdím, ale na občasný postrk si pak vytáhnu miatu) a je tedy na prodej. Inzerát visí na sportovních vozech, i na bazoši. S vázným zájemcem se můžem bavit o ceně.

Technické údaje

Motor: M112 E 32 ML – 3.2 V6 s kompresorem
Max. výkon: 260 kW / 354 koní při 6100 ot./min
Max. krouťák: 450 Nm při 4400 ot./min
Převodovka: 5-stupňový hydroměničový automat, Mercedes 5G-Tronic
Spotřeba: 15,5 L / 100 km moje dlouhodobá, uváděná je 16.9/9.1/11.9
Provozní hmotnost: 1695 kg 
Maximální rychlost: 275 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,2 s 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
13. října 2023, 23:10
1

Za tie prachy je to fakt kus auta, ked zoberiem ze to je tak 2-3x menej ako sa m3 rovnakeho rocniku tak je to az divne :)
Prajem pohodovy predaj.

reagovat
wdave_t
13. října 2023, 23:33
0

Je to pravda no. Nedávno jsem venčil C32 s kámošem co má E46 M3 a ty auta by teda nemohly bejt odlišnější přes jistou papírovou podobnost. A I přesto že vlastně jedou podobně rychle. AMG je prostě jasný pohodlný daily, zatímco M3 spíš něco mezi tím a víkendovkou. Prostě ostřejší auto se všema pro a proti. Ale určitě ne 3x lepší :)

beastar
14. října 2023, 11:03
2

Parádní auto. Mám tuhle generaci taky rád. Určitě se to prodá relativně rychle.

reagovat