načítám data...

Jak jsem si myslel, že budu překvapen - Mini Countryman

18. června 2018, 21:29 3 komentářů Kuře

Jsou auta, která se mi na první pohled líbí. Pak jsou auta, která vůbec ne. A pak jsou auta, která se mi nelíbí, ale tak nějak si myslím, že by to svezení v nich mohlo změnit.

zobrazit celou galeriiAlbert Čapek: Jak jsem si myslel, že budu překvapen - Mini Countryman

Mám rád Britská auta. Ne všechny, ale obecně se mi prostě líbí. Líbí se Range Rovery, ještě více se mi líbí Land Rovery. Líbí se mi i Jaguary. Moc mě neuchvátila ta nejnovější kočičí velká limuzína, ani nevím jak přesně se jmenuje. Ale obecně mám Britská auta prostě rád. Líbí se mi vzhledem, líbí se mi zaměřením, líbí se mi že velké čtyřkolky jsou opravdu dobré v terénu, malé sedany vynikají jízdními vlastnostmi a limuzíny svým komfortem. Ačkoli sem z nich řídil jen málo, nebojím se říct, že jsou to dobrá auta. Možná ne všechna, ale obecně by se to říct určitě dalo. 

Je tu však jedna vyjímka, která se mi rozhodně nikdy nelíbila. Teda, nikdy… To není pravda. Je to auto které se mi vlastně vždycky líbilo. A už nelíbí. A je to Mini. Samozřejmě se mi líbí původní Mini, to které opravdu bylo… mini. A kupodivu se mi celkem líbí i první generace moderního Mini. Neřídil jsem ji, ale jel sem v ní a, ačkoli bych to auto sám mít nemohl, protože bych nepřekousl ten trošku kadeřníkův design, přišlo mi jako dobré auto. Takové správně legrační. A co jsem slyšel o verzi S, popřípadě dokonce JCW, to bylo to pravé Britské dělo. 

Bohužel, od dob první novodobé generace to, v mých očích, šlo s touto značkou z kopce. Podle prodejů jsem v tom asi sám, ale mě se novější Mini prostě líbí méně a méně. A navíc mi přestávají dávat smysl. 

Což o to, Mini Coupe je sice praktické asi jako motorka bez těch krabic vzadu, ale to nevadí, tam je svět ještě v pořádku, protože Mini praktické být nemusí a nemá. Smysl mi nedávají ty větší, praktičtější Mini. A na jejich vrcholku sedí Mini Countryman. Nebudu teď mluvit o verzi SD All4 což je podle mě definice protikladu, ale i běžný Countryman jsem dlouho považoval za auto, které prostě nemělo vzniknout. Nemám ho rád. Vadí mi. Pokaždé když jsem ho viděl, tak sem si v duchu nahlas řekl “blbe”. Nemám to auto rád stejně jako ty přerostlé pětistovky, ale o těch teď mluvit nechci. Chci mluvit o venkovanovi. Chci o něm mluvit proto, protože přes všechnu mojí zášť vůči tomu autu bylo kdesi uvnitř mě tušení, že by vlastně mohlo být dobré. Četl jsem kdesi cosi o hravém podvozku, o zábavném motůrku, o překvapivě prostrorném interiéru…. Zkrátka jsem ho chtěl řídit. 

A dostal sem příležitost. Do Anglie za mnou na dovolenou přiletí matka s babičkou a chtějí na mimo Londýn ať vidí něco víc než jenom lešením pokrytý BigBen. Koukám na výběr aut které si mohu půjčit. Fiesty, Pola, Ibizi, Fabie… Třídveřáky, prckové. Na zadním sedačky těhlech aut přece nemůžu posadit babičku na 140 mil dlouhou cestu. A pak najednou, potřebuju velké auto, a oběví se velké Mini, no není to ironie? Cena dobrá, tak ho beru.

Majitelka příjemná, předání auta proběhlo úspěšně a já drandím. No, zkrátíme to. Najel jsem s autem hodně přes třista mil, a pořád ho nemám rád. 

Zábavný podvozek? No, ehm… na dálnici a ve městech to tluče že sem měl chuť ten podvozek praštit taky a na okreskách v zatáčkách se to naklání jak plachetnice ve větru. Motor? Ta atmosférická jedna-šestka prostě nestačí. Jako jasně, je to nejslabší varianta, s těmi silnějšími to bude pochopitelně lepší, ale já jsem jezdil s tímhle a ten taky budu hodnotit. Tak pod třemi tisíci ten motor nic moc nedělá, a nad dejmě tomu třeba čtyři se mu zase moc nechce. Točí se pomalu, má u toho ošklivý zvuk, vysokou spotřebu, všechno špatně.            Možná by se mohl zachránit v interiéru? No… ne. Jako dobře, je to velký auto. 4 dospělí jako nic a i ten kufr ujde, ikdyž už jsem viděl větší. Do toho auta se sice vejdete, otázka je jestli se tam chcete vejít. Mě to přišlo ošklivé, plastové… zase, měli sme nejlevnější variantu, ale i tak sem čekal víc. Snad jen ten funky tachometr uprostřed byl fajn, možná proto ho modernější verze začínají nemít. A dál? Výhled z auta byl naprd, hluk od pneumatik i aerodinamický hukot bylo dost hlasité, výbava mě taky nijak nenadchla… Pozitiva? Kožený sedačky byli slušný a z venčí člověk působí, že má prachy. Nic lepšího o tom autě nedokážu říct.

Nesnáším, když jsou moje slepé předsudky zbořeny hned, hned jak o dané věci něco zjistím. V tomto případě ovšem zůstávám zcela klidný, protože Counryman by nezbořil ani domeček z karet předsudků, natož pak obří skálu v mojí hlavě. 

Stále mám rád Britská auta. Stále se mi líbí. A Mini je stále ta vyjímka, co potvrzuje pravidlo. 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
19. června 2018, 06:41
2

Tyhle deriváty původní myšlenky možno vydělávají, ale je to i pro mě hrůza. Základní model v nabídce vždy hodně napoví...fascinuje mě, kolik hodně peněz jsou lidi schopni utratit za převlečeného vyššího hatchbacka, co jenom z dálky připomíná něco cool britské (od 640k až klidně přes mega). Parazitování na minulosti...

reagovat
BigBen
19. června 2018, 13:42
1

V první generaci New MINI je svět ještě v pořádku... :-)

reagovat
jendaaa
26. června 2018, 19:23
0

Na miníky mám úplně stejný názor. Původního mají asi rádi všichni, ale ten novodobý první generaci je taky fajn. Je to skvělá motokára, je to mrňavý, hravý, trhlý... takový správně výstřední. Pak to šlo z kopce a zařadilo se to z kategorie stylovek do módního auta, co je ve skutečnosti na hovno... Stejně jako ten nafouklý fiat pětset..

reagovat