reklama
načítám data...

Cílová rovinka, technická pasáž...nebo ještě něco úplně jiného?

05. listopadu 2017, 20:32 6 komentářů Autíčkový Jelen

Den strávený na okruhu milujeme snad všichni, kde ale najdeme ten nejlepší divácký zážitek?

zobrazit celou galeriiAdam  Jelínek: Cílová rovinka, technická pasáž...nebo ještě něco úplně jiného?

Asi každý z nás se někdy ocitl v roli diváka na závodním okruhu. Ať už za účelem podívat se na obrovskou akci, na tréninky své oblíbené závodní série, nebo jen tak na odpoledne, uniknout ze shonu venkovního světa a uklidnit svoji duši pohledem na burácející stroje. Před samotným časem stráveným na okruhu je však člověk častokrát nucen se rozhodnout, kde ten svůj vytoužený čas vůbec chce strávit (a v rámci větších akcí, i tam kde mu to peněženka dovolí). Nejlepší jsou v tomhle ohledu tréninky a akce, které vám dovolí buď za rozumné, či žádné vstupné pohybovat se všude po celém zázemí okruhu bez jakéhokoliv omezení.

Pak je tedy načase se zamyslet, kde je to nejlepší místo?

“Kde je tedy to nejlepší místo?”

Každý má samozřejmě jiné preference, někteří budou milovat zdánlivě nekonečné sprinty aut uhánějících po cílové rovince doprovázeny řevem sání a výfuků odrážejících se z tribun na obou stranách. Pro některé zase bude jejich “malá nirvána” sledovat, jak se závodní piloti v technických pasážích perou s nápory výkonů svých strojů a hledají každý kousíček adheze, který je pošle blíže k vytouženému vítězství. Co když vám ale řeknu, že existuje ještě jedno místo, místo kde jste úplně ve středu dění a součástí tohoto celého cirkusu točícího se okolo řvoucích aut.

reklama

Je načase přesunout se do Paddocku (tedy pokud je to možné).

Paddock je moje zdaleka nejoblíbenější místo na trati. A to hned z několika důvodů. Začnu tím, že všechny ty krásné auta, které jste viděli před chvílí prohánět se po trati stojí najednou přímo před vámi, tak blízko jak je to jen možné. Máte možnost sledovat pilnou práci mechaniků hned z první řady, a k tomu jste i ohříváni horkým vzduchem od motoru a brzd (parádní zvlášť na podzim). Není problém nahlédnout pod kapotu vašich oblíbených strojů a obdivovat závodní techniku, všechno pořádně „pofotit“, nebo když je přestávka a narazíte na dobré lidi tak dokonce i pokecat s některými účastníky. Najednou si už nepřipadáte pouze jako divák na tribuně, jako na gauči za televizí, ale najednou se z vás stal člen toho všeho dění.

“Najednou se z vás stal člen toho všeho dění, cítíte to napětí, atmosféru, vše…”

Cítíte napětí týmů, čekajících na povel k další vyjížďce a jste hned tam, když už ten povel konečně padne. V ten moment se ze všech stran začnou ozývat silné a hlasité výkřiky motorů všech možných druhů, po chvíli ustávajících na nepravidelném závodním volnoběhu. Po rozmotání krku ze tvaru pružiny (po tom všem hledání startujících aut) si můžete zahrát hru, jak dlouho vydržíte poslouchat ten hlasitě prskající zvuk motoru linoucí se z koncovky výfuku trčící ven z kapoty jen pár centimetrů před vámi. Minule to bylo tak 5 minut než mi bolest hlavy a strach o své zdraví zkazily zbytek této symfonie. Po chvilce nastává moment, kdy musíte zapnout i vlastní pohybové ústrojí a společně s auty směřujete k výjezdu na trať. Zde si užijete akcelerační zvuky naplno, zamáváte autům, a je na čase přesunout se někam jinam, nejlépe na vaši nejoblíbenější tribunu a užít si zbytek dne…


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Petr 'Krab' Jeřábek
06. listopadu 2017, 15:03
0

Skvělý blog, přesně to cítím stejně jako ty! V létě 2018 bude Le Mans Classic - tam zkrátka Autíčkář nesmí chybět :)

reagovat
Autíčkový Jelen
06. listopadu 2017, 16:13
0

Díky moc :) Jo, Le Mans Classic je naprosto parádní akce, rozhodně má čestné místo na mém "Bucket listu"

JLK
06. listopadu 2017, 22:26
0

Zrovna na této akci jsem se taky byl podívat, naprosto parádní atmosféra. Procházka depem mě osobně zaujala možná o něco víc než samotné závody =D Takovou koncentraci megawattů na jednom místě jen tak někde neuvidíte, pokud teda nepracujete na Temelíně.
Přiložím i nějaké fotky, třeba pár naštvaných BMW, každý má podle ofiko informací přes 850 koní, nebo farmářův sen Fiat Strada s motorem z Corvette. Nesmí chybět asi nejslabší speciál sezony Undepowered daily drifter =D A pak ještě některé vizuálně zajímavé strojovny.

reagovat
JLK
06. listopadu 2017, 22:50
0

A moji neoficiální cenu za nejstylovější vizáž dostala tahle E21. Staticky na fotce to nepůsobí až tak brutálně, ale jak se za pohybu v těch zrcátkách odráží asfalt tratě tak to vypadá hodně "wow".

Autíčkový Jelen
07. listopadu 2017, 16:07
0

Pokud si správně pamatuji, tak po překonání jazykové bariéry (polský tým), jsme s kámošem zjistili, že ta bílá Supra MK4 s karbonovými doplňky, ve stavu jako by sotva vyjela z nějaké úpravny (je i v galerii na fotce) má LS, převrtaný na 7,6l...pořádně upravený tak, že na benzín dává 1250 koní a když se přidá i NO2, tak kolem těch 1400. Nářez! :D

JLK
07. listopadu 2017, 18:52
0

Tak to už je slušná porce, pomalu bych se bal ten peklostroj nastartovat