načítám data...

Ceníkový snílek

29. srpna 2016, 22:12 8 komentářů bitner

Znáte to: alternativní reality, nekonečno alternativních realit. Moje hypertrofovaná představivost často pracuje na 1000%...

zobrazit celou galeriiXYZ bflm: Ceníkový snílek

Od jisté doby jsem se stal v otázce způsobu pořízení auta svým vlastním opakem. Obrat o 180°. Moje staré já až do přerodu tvrdilo, že nové auto bych si nikdy, NIKDY v životě nekoupil, protože je to nesmyslně drahé. Navíc jsem si nedovedl představit, že bych si na nové auto byl někdy schopen opatřit dostatečný obnos. Ve svých úvahách jsem však nebral v potaz pojmy jako “stavební spoření”, “zůstatek na běžném účtu” a v neposlední řadě “bezúročná půjčka od bratra”. A navíc jsa mladík nezkušený, vichrem života ještě nedostatečně ošlehaný, představoval jsem si místo zvané autobazar jako normální obchod s auty, který za rozumnou vlastní přirážku na ceně poskytuje nemajetnému lidu možnost pořídit sobě dostupný povoz. Moje přesvědčení umocnilo začátečnické štěstí. 10 let starý jedničkový Megane 1,6 66 kW fungoval půltřetího roku bez problémů. Lil jsem benzín, později po přestavbě pod tlakem plnil zkapalněným ropným plynem a vesele jezdil.

Pak se začal Megánek pochopitelně rozpadat, dílem kvůli věku, dílem kvůli mé blbosti. Takže po 4,5 letech nastal čas na výměnu.

Dva měsíce prázdnin roku 2011 bych nejradši vymazal z paměti. Ale asi jsem takhle potřeboval dostat přes držku, abych slezl z hrušky na zem a totálně přehodnotil nakládání s vlastními (rodinnými) financemi. Nemám moc sílu popisovat detailně celou tu noční můru. V kostce: v prvním bazaru jsem koupil první auto. Stáří 1,5 roku, najeto necelých 8 000 km. Naprosto jednoduchý a “nerozbitný” Logan MCV první generace. Oproti ceně funglovky jsem ušetřil asi 40 000 Kč. Pochopitelně to bylo bourané, zflikované, a já byl naprosto ideální nadržený “ženich”. Prvních pár problémů jsem přes první šok začal řešit, ale po dvou měsících, kdy jsem si uvědomil, že jsem se dostal do úplně stejného stereotypu jako se 14 let starým Meganem, to šlo pryč. Rozdíl mezi nákupní cenou + výdaji za opravy a prodejní cenou byl cca 40 000 Kč….

Rozloučil jsem se s velkým kufrem a koupil úplně nové Sandero 1,6 a už pět let a 73 tkm jezdím bez starostí a všechen spotřební materiál (s výjimkou oleje a filtrů pochopitelně) je pořád ještě původní. Klepu na dřevo. Před rokem přibyl Logan sedan 1,2 16V v tovární přestavbě na LPG. Samozřejmě fungl nové auto za nějakých 225 000.

O Daciích se říká, že je můžou mít jenom lidé, které auta vůbec nezajímají a řídit je pro ně nutné zlo. No, mě auta celkem berou, pořád jsou to hlavně velké hračky a řízení si užívám i v těch svých autech. Možná můj zápal není dostatečně silný a možná moje řízení není řízení, ale jenom pouhé přemísťování. Nevím. Faktem zůstává, že Dacie mi dávají za cenu lehce dražší hromadné dopravy stejnou svobodu, jakou bych získal v jakémkoliv jiném fungujícím autě.

Na druhou stranu moje přebujelá fantazie a známý princip “toužím po tom, co zrovna nemám” mě přivádí na stránky oficiálních zastoupení automobilek a já hledám nová auta, která by se mi líbila. A že je z čeho vybírat!

Ale o tom snad někdy příště. Dnes bych to zakončil minutou ticha za mého nedávného favorita na poli nových aut. Byl jím Megane Grandtour GT 220. Dvoulitr s nepřímým vstřikem (takže LPG friendly LOL), 162 kW, manuál. Nenápadný a v mých představách šeredně rychlý sleeper. Bohužel, už není. Nestihl jsem vyhrát ve Sportce.

 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JLK
31. srpna 2016, 14:39
0

Stejne Sandero mame v rodine jako polosluzebni auto. Podle me zajimava alternativa ojetinam. Spousta lidi namita, ze za stejne penize mohou mit ojetinu ktera bude Xkrat lepsi nez Sandero, je tam ale hacek. Ojete auto s nejvetsi pravdepodobnosti proste bude muset do servisu casteji nez nove, a ve chvili kdy jste na aute zavisly tak i obycejny jedno-dvoudenni vypadek z provozu vam vsechny ostatni kvality jinak vyborneho auta anuluje.

reagovat
bitner
31. srpna 2016, 15:07
0

No presne to rikam taky. A pak je tam taky otazka provoznich nakladu. Protoze ty Dacie na LPG jsou aspon zatim fakt jen o trochu drazsi jak hromadna doprava. Pokud by se na nakladech podileli aspon 2 lidi, tak uz neni vubec co resit.

JLK
31. srpna 2016, 15:24
0

To u nas naklady az takovou roli nehraji, ale charakter zamestnani a podnikani provozovatelky naseho Sandera je takovy ze musi mit auto po ruce prakticky porad. Tady by uz ojetina byla dost riziko - sice za ty prachy by slo koupit spoustu zajimavych aut, ale muselo by se pocitat s tim ze obcas neco zazlobi a auto bude na den dva vyrazeno z provozu. Sandero naopak mozna neni nejlepsi co se tyka komfortu/vykonu atd. ale zatim jezdi pouze na prohlidky a vymeny oleje. A jezdi v docela nic moc rezimu - vetsinou kratke jizdy, tak 1/4 najezdu po nezpevnenych rozbitych cestickach, obcas s vozikem a podobne.

MG
MGRR
02. září 2016, 07:31
0

Doma, ve strednim sasku ma nove Dacie spousta lidi, v jejich lepsich vybavach Stepway. Jejich predchozi auta byla vetsinou nova Audi, MB, VW. I Nemci uz dnes vi, ze jejich auta uz nejsou kvalitni. Taky se z praxe a zkusenosti vi, ze Dacie funguji a zatim byli celkem spolehlive. Dacii kupuji racionalni lide, zato Skoda tady kupuji lide, kterym to v hlave spravne netika, se rika.

reagovat
be
beastar
12. října 2016, 16:32
1

Tak ono taky Sasko není moc Německo takže koupěschopnost obyvatel se rovná zhruba tak východnímu Slovensku a tak věřím že jich na venkově tam jezdí dost. Tady v Bavorsku v tom jezdí lesáci což odpovídá i charakteru auta.

H_F
16. listopadu 2016, 15:19
1

dacii hanet nechci, je to spolehlivy priblizovadlo z bodu a do bodu b

nicmene cloveka trochu zapalenyho do aut si predstavuju trochu jinak
nez ze krom jedny nakupni tasky od rencka si poridil dalsi tri rumunsky rencky a sni o renckovi v kombiku
mozna si alespon nejakou vikendovku pro radost k daily dacii poridit mohl
i kdyby to mel bejt dalsi rencek, treba rhd clio 182 z uk za 600 liber

reagovat
Su
Sumy
16. listopadu 2016, 16:28
0

To ze mel rendlika a pak dagmary chapu. Kdyz ti neco funguje ke spokojenosti, tak se logicky drzis znacky/koncernu. Taky jsem mel jako prvni auto sonatu 89 s 2,4(galant s jinou kastly). To auto bylo bozi, skoro by se dalo s primhourenym okem rict i "sleeper" :-) A od te doby se misichusi drzim. Ted mam 4.-paradoxne nejstarsi ze vsech mych mysi a duhou hondu. Mockrat jsem pokukoval po necem nejaponskym, ale vzdy jsem tech aut narazil na vyznamne ale, nebo na vykladni skrin nudy. "Nejdal" jsem skoncil u 626Gf s 2,0-skoda jen ze papala jako vsechny olej :-/ Jinak to byl moc primovej povoz.
Tezko rici, kolik jinych moznosti ke "svezenu se v AUTE" autor mel, protoze to je treba.
V "davnych" dobach 15 let zpet jsem psal o bazarovych autech(s kamosem jsme si tehdy rekli, ze to tu nikdo nedela) a to byly krasny casy.

Radohanno
22. listopadu 2016, 07:54
0

Kupodivu i když Dacii nemám..Nemám nic proti tomuto automobilu..Je to praktická bedna ,která přepraví z A do B..Za pomocí starých technologií...A tedy odzkoušených,praktický,levných a bez zbytečných kurvítek...Ovšem nejnovější Dácie mají už taky turbobenzíny...Já vlastním Renault 19 chamade 1,4 ,8V, 43Kw...r.v. 1989..Je to šílená plečka co se interiéru týká. Taková Škoda 120 je kvalitnější...Ale jako staré škocny ..."furt to jede" Na opravu stačí kladivo a šroubovák..A to se mi líbí i na Dácii..Je prvotně vyvinuta pro blízký východ...Stejně jako Renault Thália. A kupodivu ,jak už zde bylo psané má veliký úspěch i na západě...Takže tím se popírá co říkají německé automobilky že ty všechny kurvítka si lidé přejí...

reagovat