načítám data...

Velmi rychlé kombíky za pár korun

Velká dávka praktičnosti, obyčejný vzhled a ohromné stádo koní pod kapotou. Na opravdu rychlý kombík vám stačí i 100 tisíc korun.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Kombík je v poslední letech spíše taková regionální evropská záležitost. Hlad po praktických rodinných vozech však pomalu uvadá i na starém kontinentě. Spousta lidi takový vůz považuje za symbol nudy a částečnou rezignaci na život nadšeného automobilisty. Proto svůj zájem čím dál víc směřují do stylověji vypadajících a módnějších kategorií. Nicméně, každý nadšený fanoušek dobře ví, že kombík nemusí být vůbec nudné auto. Mnohdy jej stačí opepřit nějakým potentnějším motorem a rázem tu máme auto, které na silnici leckoho překvapí. Připravili jsme proto přehled rychlých kombíků, které se dnes dají pořídit za velmi přijatelnou cenu. 

Volvo V70 T-5 

Nevím proč, ale když se řekne rodinné kombi, tak mi automaticky naskočí švédské Volvo. Tam je tradice praktických kombíků zakořeněná velmi pevně už dlouhá léta. No a za tu dobu vzniklo samozřejmě i několik poměrně zajímavých modelů s batohem na zádech. Jako první si samozřejmě vzpomínám na legendární Volvo 850, které se objevilo i na závodní dráze. Zajímavé bylo jistě i Volvo V70 II označené písmenem R, v jehož útrobách pracoval přeplňovaný dvouapůllitr s pěti válci v řadě, a který přenášel kulatých tři sta koní na všechna čtyři kola. Obě auta jsou více než zajímavá, ale já osobně mám slabost pro první generaci V70. Přeplňovaná pětiválcová dvatrojka je mezi volvisty považována za jeden z nejlepších motorů vůbec. 240 koní sice nevypadá v dnešní době jako nějaké extra číslo, ale způsob, jakým tohle Volvo prodává svou sílu na silnici je velmi návykový. Tohle vážně není jen tak nějaké nudné kombi. A už vůbec ne pomalé. Ceny se pohybují zhruba od 50 tisíc výš za ty nejlevnější kousky (italská verze s dvoulitrem a o pár koní nižším výkonem). Jistější bude hledat ve vodách okolo sta tisíc. Za tento obnos však dostanete nečekaně schopné a až překvapivě rychlé kombi. 

Saab 9-5 Aero 

I druhá zastávka ve světě rychlých kombíků bude ve Švédsku, tentokrát v Trollhättanu. A cílit budeme na vlajkovou loď, dnes už zaniklé švédské automobilky Saab, model 9-5. Ten vydržel ve výrobě extrémně dlouhých 13 let. Jeho nástupce byl posledním modelem značky vůbec. Nicméně první 9-5 bylo skutečně nadčasové auto, a i díky tomu přežilo na trhu takovou dobu jen se dvěma dílčími modernizacemi. Nejlepší verze je ta po prvním faceliftu, která se dělala od roku 2001 do 2005. A protože nás tu dnes zajímají rychlé kombíky, musíme obrátit svou pozornost na nejvýkonnější variantu s tradičním názvem Aero. Ta se pyšnila přeplňovanou dvatrojkou (nevíte proč obě švédské značky používaly stejný zdvihový objem?), oproti Volvu však chudší o jeden válec. Výkon se zaokrouhlil na pěkných 250 konících, což už je dostatečné stádo na okupování levého pruhu autobahnu. Nejpůsobivější věcí však na 9-5 bylo strhující pružné zrychlení. Podle některých zdrojů, byl tenhle Saab v disciplíně 60–120 km/h rychlejší než soudobé Porsche 911. Takže jej jistě můžeme právem zařadit mezi rychlé kombíky. Ceny začínají někde na 40 tisících, zachovalejší kus vyjde zhruba na dvojnásobek. 

Volkswagen Passat W8 

VW Passat s kódovým označením 3BG (či známějším B5.5) je v našich končinách velmi známé vozidlo. Prakticky každý, kdo se u nás motá nějakým způsobem kolem aut, s ním měl více či méně osobní zkušenost. Ti (ne)šťastnější z nás si jej i koupili. Synonymem pro tenhle Passat se stal motor 1.9 TDi, ale Volkswagen do B5.5 nabízel opravdu extrémně širokou plejádu pohonných jednotek. Kromě známé jednadevítky jste si mohli pořídit i naftový šestiválec. Zážehové motory byly zastoupeny slabými čtyřválci (1.6), silnějšími čtyřválci (1.8T), zbytečným pětiválcem (2.3 V5), povedeným šestiválcem (2.8 V6) a vrcholným osmiválcem (4.0 W8). A je to právě nejvýkonnější agregát v nabídce, který nás dnes zajímá. Jo, kde jsou ty časy, kdy mainstreamový kombík střední třídy měl pod kapotou osm válců. Passat s všeříkajícím označením W8 působil tehdy jako zjevení. 275 koní sice dnešní technologie dokáží vykřesat pomalu i z malého tříválce, ale před dvaceti lety to bylo něco. Dynamicky měl Passat W8 rozhodně co nabídnout, zrychlení z nuly na sto za 6,5 s, maximální rychlost omezená na 250 km/h, to jsou hodnoty, za které by se nemusel stydět ani dnes. A to nemluvím o tom skvělém zvuku, který uměl tento kompaktní osmiválec vykouzlit. Nebudeme si nalhávat, že to byl nejlepší motor široko daleko, to rozhodně nebyl, mušek měl víc než dost a dvacetilitrová spotřeba byl asi ten nejmenší problém. Ale charakteru měl na rozdávání. Dnes se dá takový Passat pořídit mezí 80-100 tisíci, což z něj dělá jeden z nejdostupnější osmiválců na trhu ojetých aut. To je docela přijatelná částka, za takovou raritu, ne? 

Opel Vectra Caravan OPC 

Najít v dnešní nabídce Opel nějaký silnější pohonný agregát je nadlidský úkol. Ovšem ne vždy tomu tak bylo. Na začátku nového milénia se Opel snažil trochu vylepšit své jméno výrobce praktických, ale trochu nudných aut pro masy. Založil divizi Opel Performance Center a špičkové modely osadil emblémem OPC. V případě rodinné rodiné Vectry to znamenalo použití vidlicového šestiválce o zdvihovém objemu 2.8 litru. Za pomocí přeplňování dokázal Opel vykouzlit celých 280 koní, což bylo na tehdejší Vectru možná až trochu příliš. Podvozkové komponenty měly co dělat, aby stíhaly potentnímu motoru, ale co se samotné rychlosti týče, byl to jeden z nejrychlejších kombíků své doby. Minimálně co se FWD koncepce týče. Jasně, typický zákazník Opelu to úplně nedocenil, proto se ostrá Vectra nedočkala většího zastoupení na silnicích, ale dnešní zájemce o prostorný a v přímce velmi rychlý kombík by Vectru rozhodně neměl ve svém výběru opomenout. Ceny začínají na hranici 100 tisíc, což není úplně špatné na takový rychlý stěhovák. 

Jaké rychlé kombi do 100 tisíc byste volili vy? Máte jiný tip? Podělte se o názor v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
17. února 2020, 07:13
3

Saab 9-5 Aero, r.v. 2003 měl doma děda, nechal si ho až do roku 2017 kdy ho prodal za pouhých 80tis korun. Teď mi strašně je líto že jsem to od něj nevzal :(
Parádní jízdní vlastnoti, komfortní a ten motor byl excelentní. Celkově nadčasový vůz, který prostě nestárnul. Velká škoda té značky.

reagovat
Martin Mlčoch
17. února 2020, 08:35
1

Dane super cover picture.
Akorat ten clanek mi prijde sity horkou jehlou.
Proc je Saab 2001-2005 ten nejlepsi? Jako nejhezci mozna :) Jaka meritka pouzivas?

reagovat
Paul.Try
17. února 2020, 09:35
0

Taky mě to zajímá. 1.fl dostal upravený motor B205 pro splnění přísnější EURO normy. Motor se dost odlehčoval (obzvláště B235 . Tj 2,3) čímž pak trpěl na kroucení bloku, propálení pístu...
Jinak je to dobrá kára!! Ale servis,servis a zase servis

Jo
José Jiménez
17. února 2020, 10:27
0

No ono to s tím kroucením bloku taky nebylo tak horké. Pokud člověk dodržoval servisní intervaly oleje max 10tkm ,nedával Castrol a k motoru se trošku choval tak normálně vydržel.

Arutoro .357
17. února 2020, 10:45
0

9-5 už od počátku výroby dostal motory B205/235, předchozí B204/234 skončily s 9000kou. Navíc motory B205/235 jejich pověst předchází, pokud se k tomu člověk uměl chovat, tak neměl problém s vysokými nájezdy. Když jsem já posílal svou 9-5ku do světa, tak už měla kolem 350k a stále se netváří, že by měla umřít. Jinak první facelift byl nejlepší v tom, že Saab zapracoval na bezpečnosti (4 hvězdy u nově vzniklého NCAP těžce nesl) a hlavně pustil do světa nový pětistupňový automat oproti předchozí čtyřstupňové fosilii. No, a 1. fl je určitě lepší než následující 2. fl (brejlovec), protože ten je vyloženě ošklivý.

esmo
17. února 2020, 11:14
0

Prodávali jsme 9-5 s B235R, něco málo nad 200tis a s tím motorem za celou dobu vlastnictví nebyl jediněj problém. Celkově s autem nebyly žádné problémy, pokud nepočítám vyblikané pixely u autorádia :)

v.
v.h.
17. února 2020, 11:22
1

Já jsem prodával B235R s 350 tisícema a problém s tím nebyl - a nový majitel ho před týdnem (po cca roce od prodeje) zadřel. Takže "nebyl s ním problém" není úplně měřítko. Ale stejně teď jezdím s B235L, což je vlastně to samé. Ten motor má svoje vrtochy, ale dokud jede, tak poměrně návykově :)

Jinak proč první facelift - protože větší bezpečnost, protože lepší automaty, protože možnost xenonů, odolnější některé komponenty na podvozku, menší šance na motorové problémy (od MY2004). A protože pořád ještě solidní kvalita interiéru, oproti brejlovci (druhý facelit).

Ale předface je zase asi nejhezčí (v sedanu minimálně) a kvalita interiéru (hlavně kůže) nejlepší.

v.
v.h.
17. února 2020, 11:25
1

A ještě bych teda dodal, že B204/B234 skončily až v 9-3OG v roce 2000. Ale ono ani B2x4 nemusí být výhra a zároven B2x5 nemusí být prohra... trochu o uživateli, trochu (dost) o štěstí.

Jo
José Jiménez
17. února 2020, 11:35
0

Tak ono každý motor může být úžasný nebo past ,ale zrovna b2x4 je kus kovařiny. Jsem majitel b204 turbo , bývalí majitel b234L a na ty motory nemůžu říct křivé slovo. Všechny najeto hodně přes 300tkm a bez jediného problému. Žádný z nich se mnou neměl úplně jednoduchý život ,ale samozřejmostí byla pravidelná údržba a péče.
Momentálně jezdím 900ng které má najeto 340tkm , vyrovnané tlaky a minimální spotřebou oleje.

v.
v.h.
17. února 2020, 11:56
0

Majitelé B202 by nejspíš o B2x4 jako kusu kovařiny nemluvili :D ale jasně, proti B2x5 to je pohoda.

B204L v 900ng mi taky nebere nic dokud to nepůjčím kamarádovi, který s tím jezdí jako ještě větší dobytek než já :D Ale má odjeto málo, na tachometru je asi 236 tisíc a ten motor snad není původní. Zato B204i mě minulý týden vyděsila - když jsem zkoušel intenzivní brždění, tak se to odlilo a bliklo mazání. Zmizel tam litr oleje jak nic a jsem někde napůl mezi ryskama... B235L si přes léto brala cca litr na 4 tisíce, přes zimu to vypadá trochu líp (ale od výměny jsem najel asi 3.5 tisíce jen).

Ale spotřeba oleje není úplně ukazatel - ta B235R co jsem před rokem prodal měla nějakou dobu zpátky dělané kroužky a hlavu a nebrala absolutně nic. No a pak najednou šlus... Musím zjistit, kde to zadřel.

Jo
José Jiménez
17. února 2020, 12:03
0

B202i jsem měl kdysi v 9000cc ,ale ta měla už přetočeno zpátky na 200tkm :-D ,ale i tak brala cca 3-4L na výměnu.
No takové zadření může být problém spíš mezi volantem a sedačkou,motor se dá uhonit za měsíc natož za rok.

Perníček
17. února 2020, 19:36
0

U tady těch B2X4 a B2X5 hrozně záleží, jak se kdo k tomu choval. Máme doma kus, který stačil nalítat jenom 160k km a pak ho paninka zadřela a pak na druhou stranu druhý kus, který má 454k km a netváří se, že by mu něco po takové porci bylo. Pokud člověk není idiot... o nájezdech nad 350k si mohou některá auta nechat jenom zdát.

Jo
José Jiménez
17. února 2020, 21:28
0

Perníčku ten zadřený ,copak je to zač? Budu shánět něco na daily s drobnou vadou kterou bych si opravil.

Perníček
19. února 2020, 20:22
2

José Jiménez: Zadřený jsme právěže kupovali proto, že jsme si ho chtěli opravit, což se vlastně i povedlo. Je už plně pojizdný a budeme se ho snažit ještě ladit k dokonalosti.

Perníček
19. února 2020, 20:27
0

José Jiménez: Jinak nejspíš jeden, nebo dokonce dvě, 9-5-tky budeme prodávat - sedan 1998, 2.0t s chipem na cca 140 kW, LPG, celkem dobře vybavený, jenom má hrozně moc kosmetiky a druhý combi 2000, Aero 2.3T 169 kW, o něco lépe vybavené, ale také má svoje vady na kráse, i když ne tolik, co ten čtyřdveř...

Jo
José Jiménez
19. února 2020, 21:31
0

Moc pěkná práce s červeným ,moc jich není

MikeEM
17. února 2020, 09:11
1

Volvo i Saab jsem v této kategorii i cenovce hledal, ale většinou to už jsou docela mrtvé kousky. Je pravda, že Saab jsem hledal spíš sedan. Každopádně za T5 i Aero si člověk spíš ještě připlatí něco nad 100k.

reagovat
sheogh
17. února 2020, 10:05
0

Obcas se vyskytne v takove cenove relaci starsi Eklasse 430 nebo 500... nerikam, ze to je nejaka vyhra, ale to nebude zrejme ani 9-5 za kilo

reagovat
JP
17. února 2020, 10:55
4

U toho Passatu je problém, že za podobný peníze se dá vybrat více aut s osmiválcem, do kterých osmiválec narozdíl od Passatu přirozeně patří a budou lepší prakticky ve všem včetně nákladů na provoz. Třeba A8 D2, 540i, E500 (tady si nejsem jistej těma nákladama)...

reagovat
Ma
Martanone
17. února 2020, 11:53
3

Ne že by mě Passat zrovna nějak zajímal, ale proč by neměl patřit osmiválec na platformu s podélným uložením motoru?

Pochtli
17. února 2020, 11:53
3

Zařadil bych tam třeba i Subaru Legacy 3.0R. Obecně - pokud vše funguje jak má, pak bude u těhle aut super svezení. V případě komplikací u těhle "speciálů" se pak musí sáhnout drobet hlouběji do šrajtofle kvůli specifičnosti mnohých dílů. Proto jsem tehdá raději do toho legacy nešel.

reagovat
Pólin
17. února 2020, 11:58
0

Ja mam legac 2.0R a podvozkove je to parada...jen teda ten motor by fakt snesla 2 valce navic:D jinak do tohoto vyberu by se hodilo Legacy Spec B. To je u nas 3.0 se 180kw, respektive tusim v jpn a usa se tamdaval i 2.0 z sti...

Kuře
17. února 2020, 12:31
1

Pochybuju že Spec.B bude do kila.
A myslím že asi ani ten 3.0R ne, aspoň ne v nějakým rozumným stavu...

Pochtli
17. února 2020, 12:48
0

3.0R/spec.B na sautu je zrovna jedno za 140 tisíc. Ale hodně záleží na stavu auta.

Pólin
17. února 2020, 21:08
0

Jo vidis, to kilo jsem prehlidl...pekny spec B je klidne k 250;) ten trilitr muze byt kolem 100k

JZ
Jan Zavrtálek
17. února 2020, 11:54
0

Nechápu jak jste mohli vynechat Mondeo ST200. Ano sice má jen 6ti válec a 205 koní, ale oproti Vectře nebo Passatu to umělo i zatáčet a nežralo to i trávu u silnice. S Volvem i Saabem souhlasím, ale jinak výběr nic moc.

reagovat
Kuře
17. února 2020, 12:33
0

Tak ono ST200 už je zas o něco starší a na denní používání bych ho asi úplně už neviděl...

Mrkef
17. února 2020, 17:52
1

ST220 nezatáčí o nic lépe, než OPC. Háček je v tom, že OPC je o galaxii rychlejší, proto o tolik hůř zatáčí..... Viz tabulkové zrychlení na 100km/h: Mondeo 7,4s, OPC 6,4s a už vůbec nelze porovnat pružné zrychlení.

Kuře
17. února 2020, 20:50
0

Tak v první řadě řeč byla o ST200, ne ST220, tzn. předchozí generace, a teda v OPC Vectře jsem nejel, ale zatímco její nedotáčivost je až legendární, Mondeo natáčí naprosto příkladně v obouch zmiňovaných generacích.

A jinak samozřejmě ano, OPC bude pravděpodobně rychlejší o parník než kterékoli Mondeo, snad asi i včetně současné generace...
-
Komentář upraven 17. 2. 2020, 20:52:20

Mrkef
18. února 2020, 07:55
0

Já jel v ST220 i OPC Vectře 280PS a jsou si dost podobné jízdními vlastnostmi.
Vectra se tváří jako více nedotáčivá díky tomu, že je výrazně rychlejší a tak nějak člověka pořád láká ten zátah V6 s turbem. Na začátku jako Mondeo relativně uhlazená, ale po plném tlaku od turba se to rozjede asi jako VTEC/VTI od Hondy.
Mondeo všechno super, lépe zpracovaný interiér. Ale nic navíc, takový ten úsměv rošťáka za volantem se nekoná. Dokonce jsem jezdil s Mondeem s motorem 2.5 T5 a to auto vyjma interiéru bylo ve všem lepší.

krab
17. února 2020, 12:04
1

Všechny tyhle kombíky budou super, za předpokladu, že se na trhu vážně objeví nějaký ještě v pěkném stavu a udržovaný. A to bude kámen úrazu. Za 100 to bude si myslím těžké.

Jestli bych ze zkušenosti dovedl vsadit na jednoho kombíkového koně, snížil bych si úroveň rychlosti a síly motoru o trochu níž a sháněl co nejzachovalejší E39 528i touring s manuální převodovkou a v nějaké slušivější výbavě. Tohle auto má sice jen 192 koní, ale má výborný sametový chod motoru, i na dnešní dobu slušnou dynamiku a vynikající spolehlivost i jízdní vlastnosti.

Jako druhý bych umístil Saaba, i když najít pěkný bude docela těžký a pak Volvo, který myslím nakonec vyjde na víc než to kilo. S tím Passatem W8 nevím jestli má smysl se trápit, ale nejel jsem v tom nikdy, nevím.

Co by bylo dodnes hezký svezení je Audi S6 (C4) Avant s motorem 2.2 turbo 230k . To jsem kdysi chtěl, v době kdy jsem jezdíval s C4 2.8 Quatttro. Ale už jsou v segmentu začínající klasika a ta cena už bude vyšší.

Mercedes éčko, to je v týhle cenový hladině masařka, to by musela být fakt nějaká náhodou zrovna zachovalá. Ale taková by byla super. Jen sehnat není sranda..

reagovat
beastar
17. února 2020, 16:13
0

Máš toho víc, co jde rozumně koupit a provozovat. Řekněme za nějaké nižší ceny. Audi S4 4.2Q to je taky poměrně schůdná varianta jak si zařádit s pohřebáčkem. Jinak výběr je docela rozumný a souhlasim. S tím, že pro sebe bych si ani jedno auto nevybral a šel bych podobně jako ty pro BMW. Akorát e46 330iX což je sice pravda menší kombík stejně jako ta "4" Audi, ale 230 koní a prostě je s tim zábava. Co je teda hnus jak to šlo cenově všechno nahoru i ty kombíky... s těmi speciálními většími motory a výbavou:)
-
Komentář upraven 17. 2. 2020, 16:15:22

Kuře
17. února 2020, 20:53
0

Zvláštní, nějak jsem měl dojem že E46ku nemáš rád... nevím proč jsem si to myslel...;)

krab
17. února 2020, 20:57
-2

S těma cenama máš pravdu a pozoruju to už delší dobu. Postupně už není na trhu nic zajímavějšího v konfiguraci šestiválec, osmiválec a pohon všech kol nebo zadních kol, aby to bylo vyloženě levné. Ta E46 330iX by byla taky super. Ale na hezký kus to už je dneska potřeba fakt něco jako 6 tis euro a víc... Svět se trošku zbláznil a dělají se ze všeho hnedle budoucí klasiky....

Třeba jsem se schválně podíval na A4 Avant 2.7 Biturbo. Manuál, Recaro sedadla atd... A něco co není vyloženě už na práci vyjde na 10 tis euro a to je takový start. Ty krásné kousky jsou o mnoho dražší. Ale to by třeba bylo taky charakterní auto.

VK
VK
17. února 2020, 13:04
0

Citroën C5 III s 3,0 HDi, ještě poslední měsíc denní kočár. Jezdí slušně, jenom bych od 177 kW čekal ještě trochu lepší dynamiku, ale Gummiband-effekt je tu dost znatelný a auto samo dlabaný ingot. Hydropneumatika daleko spíš pomáhá v zatáčkách, to se nenakloní ani o milimetr, než že by dělala létací koberec nad příčnými nerovnostmi, to docela překvapivě bouchá. Možná na tom budou mít podíl standardní osmnáctky kola s 45mm profilem. Servisně je to tisíc malých bolestí.

reagovat
Ha
Habakukk
17. února 2020, 14:34
-2

No tak " nenakloní ani o milimetr" tak to auto asi popírá fyzikální zákony.

beastar
17. února 2020, 16:06
1

Jako proč jsou auta, který se fakt nenakloní. Akorát dobře no ani o milimetr je nadsazené. Ale co sem jel kdysi třeba tou Activou Xantií (mimochodem nejlepší auto v losim testu) tuším to bylo taky auto, že to jezdilo fakt ďábelsky přesně a tam kam si chtěl. Akorát tady teda 3.0HDi to mě děsí spíš to bych jako asi spíš nechtěl.
-
Komentář upraven 17. 2. 2020, 16:06:52

VK
VK
17. února 2020, 18:06
0

Je to Hydractive, takže předpokládám, že to do vnějších pracovních válců v zatáčce aktivně pumpuje olej. Je na tom jasně znát, že je to taková trochu umělá "závodničkovitost", ale jestli bych o něčem chtěl říct, že jezdí jako po kolejích, tak zrovna o tomto.

Dieselový třílitr je na tom paradoxně to nejspolehlivější, v zásadě jsem na něm za těch něco přes 200 tisíc nalítaných - kupováno se 108 mM - žádné moc katastrofy neřešil. Nějaká lambda sonda, silentblok napínáku řemene pomocných pohonů, volnoběžka alternátoru. Prorezivělá trubka chlazení, únik kapaliny. No a únavná záležitost s přicpávajícím se DP-filtrem, podruhé repase s čištěním v rozmezí cca 50 tisíc - nechal bych jej vyměnit hned prve, jenže Citroën měl dlouhodobý výpadek v dodávkách a neoriginál neexsituje. Teď už zase je, za nějakých 60 tisíc naší měny, už se mi to řešit nechtělo, ale vymění se a vyřešené. Zvuk má pěkný, dynamika slušná, jak řečeno trochu ředěná, vysoká hmotnost a trochu prodleva v reakci na plyn se podepisuje, s ním soudobý bavorácký třílitr chodí daleko líp za plynem, o tom žádná. Ale třeba proti ještě řadové šestce od Mercedesu, co byla ve výrobě do 2005 jak nebe a dudy, v podstatě to tu náklaďákovitou charakteristiku už vůbec nemá.

beastar
17. února 2020, 18:30
1

Já vím že to není špatný motor. Jenže prostě nafta mi do té C5 vůbec nejde tak nějak projevem. A ano myslím hydraactive to bylo opravdu skvělé svezení. Nehledě na to že Xantia jako velká většina těch devadesátkových aut. V takové té jejich plné výbavě to byla naprostá bomba. Tichoučko, pohodlí a solidní zátah. Srovnání dole je velmi vtipné hlavně když srovnáš ty ceny a typy těch dalších top ten aut.

Citroën Xantia Activa V6 1999 85
2. Audi R8 V10 Plus 2017 83
3. McLaren 675LT 2017 83
4. Porsche 911 GT3 RS 997 2008 82
5. Porsche 911 GT2 996 2004 82
6. Porsche 911 Carrera 4S 997 2008 82
7. Mercedes-AMG GT S 2015 82
8. Porsche 911 GT2 997 2008 81,5
9. Porsche 911 Carrera 4 GTS 991 2015 81
10. Porsche 911 Carrera S Cabriolet 997 2005 81

Ra
Ragnarok
17. února 2020, 14:28
0

Aktuálně provozuji 9-5 s motorem B 205, je to ročník 2006, takže verze po 2. fl. (brejlovec). Předtím jsem měl 9-3 OG s opláckým dieselem 2.2 Tid (celkem v pohodě motor, pár typických problémů jako padání nafty apod. ale žádná hrůza- no, ale do Saabu patří benzín...), 9-5 OG Aero před fl, 9000 s B234 a 900 OG s B201.
Abych se vrátil k tomu aktuálnímu autu - vím, že spousta lidí ten druhý facelift nestrávila, ale já si nemůžu pomoct, mně se prostě líbí. Přijde mi designově zajímavý, přitom seversky jednoduchý a nadčasový. Moje auto má najeto téměř 370 tis. mám ho druhým rokem a můžu říct, že se mi zatím vážnější problémy vyhnuly, motor vč. turba, převodovka jsou původní. Koupil jsem tzv. auto "bez investic" (za posledních několik let do něj nikdo neinvestoval ani korunu) a ještě k tomu s příšerným nájezdem, ovšem za odpovídající cenu. Prostě jsem si řekl, buď to bude totální průser, nebo to bude super. Naštěstí se potvrdilo to druhé. Interiér mi přijde, že má hezčí materiály než předfl verze, ale v trochu horší kvalitě (některé plasty se loupou), zase se nekazí displeje...Takže za mě 9-5 po fl je hodně povedené auto, které při dobré údržbě vydrží věky a navíc skvěle jezdí. Sice je Saab už mrtvá značka, ale já žádné jiné auto nechci, protože mně u ostatních aut chybí takový ten saabovský pocit, který se dá jen hrozně těžko definovat. Co je tedy ale u této značky naprosto zásadní - mít nějakého znalého mechanika, ideálně fandu značky, kterému můžete důvěřovat.

reagovat
v.
v.h.
17. února 2020, 17:25
0

Materiály u brejlovce jsou naopak výrazně horší. Jediné zlepšení jsou ty displaye a vůbec rozumnější ovládání klimatizace a dalších komfortních funkcí. Jinak bída. Kvalita kůže šla dolů hodně. Tapecy dveří z tvrdého plastu jsou taky "boží", to samé palubka :/

Ra
Ragnarok
17. února 2020, 19:31
0

Tvrdé plasty ála škodovka to nejsou. Schválně jsem na ně zkoušel mačkat, jsou měkčené. Ale předfacelift má lepší, o tom žádná. Kvalitu kůže posoudit nemůžu, ale látkové jsou nezničitelné a koberec je pořád koberec. Jak říkám, štvou mě akorát ty loupající se madla na dveřích.

Perníček
17. února 2020, 19:44
0

Na design Brejlovce si člověk musí zvyknout, prostě až přijde do bodu, kdy si řekne, že je to auto divný, svým způsobem úchylný, ale líbí se mi to. :D Taky jsem ho dřív nemusel, ale dnes bych ho bral raději než druhej facelift s Aero nárazníky z roku 2005. Co se týče interiéru, zas taková hrůza to není. Pravda, madla dveří vrzají a plast je na tom hůř než u prvního faceliftu, ale zase co jsem měl tu čest, tak jsou snad měkčí polokožený sedačky než u předchozích verzí, mrzí mě akorát volant z 9-3, mohli vymyslet nějaký lepší čtyřramenný.
Jinak tady ten pocit znám, je to prostě něco jinýho než u ostatních aut. Jak už někde zaznělo: "Je to prostě Saab". Nejblíž k tomu, jako alternativa má Volvo...

v.
v.h.
21. února 2020, 14:49
0

Plasty v brejlovci teda fakt měkčený nejsou, pokud nejsem úplně blbej. Schálně tu palubku a dveřní výplně ohmatám, až pojedu večer z práce. Proti starším ročníkům je to v tomhle dost krok zpátky, docela jsem přemýšel, že bych transplantoval tapecy z předfl. Jenže k bílým sedačkám nic vhodného neseženu - leda tu světle béžovou, ale tam zase madla vydrží prd... no je to těžký :D

Na vnější vzhled brejlí jsem si zvyknul, líbí se mi, záď u sedanu je super. U ženy to byla láska na první pohled, pohrdla kvůli tomu 9-3NG 2.8V6 solidně pošolíchané od Hirsche... jelikož brejle byly za polovinu peněz, nebylo co řešit :D

Adam
17. února 2020, 17:40
0

Mně by se moc líbilo Volvo, jednou jsem jel v 850 2,3T a pamatuju si z toho neskutečnou nedotáčivost, za to ale neskutečněj zvuk.
Jinak si myslím, že komu nevadí AT, tak by byla perfektní volba 535/540i E39 Touring.

reagovat
Bavoraczech
17. února 2020, 20:17
2

Průšvih je, že ta auta sice jsou rychlá, ale až na Saaba bohužel nudná. Měl jsem tu čest s Volvem V70 T5, Vectrou a Passat je kapitola sama o sobě. Dálniční stíhače na delší cesty po dálnic, ale okreskoví závoníc s duší to nejsou :)

reagovat
Mrkef
17. února 2020, 20:45
0

Na okresky jsi o třídu výš, to by vypadalo asi takto: Volvo C30 T5, Saab 9-3 Aero, VW Golf GTI/R32, Opel Astra OPC.

lu
lukis
18. února 2020, 10:29
-1

Chybí mi tam:
- Subaru Legacy 3.0R SpecB (SpecB si drží cenu, ale "standardní edice" s automatem se dá za slušnou cenu)
- Mondeo ST220
- Saab 9-3 Aero
- Chrysler 300C HEMI
- BMW 330i e46
- BMW 545i
- Audi S4 4.2
- Audi A6 3.2
- Audi A6/S6 4.2
- MB C 350T
- MB E 430 T
- Opel Vectra OPC
- ... a samozřejmě kombi supersport z česka :)

reagovat
sumy
18. února 2020, 16:27
1

Asi to bude mezi těmi ostatními kandidáty nedochudče, ale takovej galant žralok 2,5 V6 s tiptronicem... Za mě postačující.

reagovat
Moses
18. února 2020, 17:33
1

Alfa nikde? :D

reagovat
JN
JNK
24. února 2020, 23:04
1

Odpověď je vždy 159! ;)

FidoBlack
16. února 2021, 13:55
0

S 2.4jtd už rychlá je, s 1.9jtd 16v moc parády neuděláš.. :D :)

Ca
Cartman
19. února 2020, 18:19
0

Mam dotaz na byvale majitele Saabu. Panove, cim jste ta vozidla nahradili ve Vasich garazich?

reagovat
Ra
Ragnarok
20. února 2020, 08:28
0

Já to měl nějak tak - vždycky jsem měl Saaba, ale jednou za čas mě něco popadlo a já si říkal, že přece jsou i jiná auta a že chci vyzkoušet i něco jiného. Vystřídal jsem toho za 16 let dost (namátkou: Renaultu 5 GTE, Renault Laguna I, Mazda 626, VW Golf IV, BMW e39, Astra OPC, Opel Insignia, ...celkem jich bylo asi třicet) abych se nakonec vždycky vrátil k Saabu a u toho zůstane, dokud to půjde. A potom - možná odpověď na tvoji otázku - asi nějaká Honda nebo Subaru. Volvo jsem měl taky vždycky rád (ještě vlastním Volvo 240 GLT jako veterána), ale nějak se mi nelíbí kam ta značka směřuje. Ale to je trochu problém s celým autoprůmyslem.

eLzyx
19. února 2020, 19:25
0

mám stejnou otázku jako Cartman. akorát na Volvisty. Čím jste nahradili benzinové oturbené pětiválce?
Já se chvíli porozhlížel po trhu a nakonec místo kroku vpřed udělal několik kroků vzad. Chtěl jsem nahradit svojí skoro 20let starou S60 2.4T za něco novějšího, ale buďto to bylo v horším stavu, nebo nesmyslně drahé. Takže jsem si S60 nechal a přikoupil 850 T-5R

reagovat
Ra
Ragnarok
20. února 2020, 08:32
0

Tak to jsi udělal asi to nejlepší, co jsi mohl.

Pe
Peťas
20. února 2020, 21:32
0

Necetl jsem vsechny komentare, ale za me tady chybi honda civic aerodeck vti, neni to zadny trhac asfaltu, ale ten motor nenahradis.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem