načítám data...

Z výrobních linek sjelo poslední BMW Z4

Z4 druhé generace po sedmi letech končí a s ním i přeplňovaný řadový šestiválec N54. Nástupce je nicméně na cestě.

zobrazit celou galeriiNovinky: Z výrobních linek sjelo poslední BMW Z4

Poslední Z4, která opustila brány továrny, nese krásnou oranžovou barvu a také vůbec nejlepší motor, který si u BMW lze do roadsteru objednat. Pod označením sDrive35is se totiž ukrývá benzínový šestiválec přeplňovaný dvěma turby, známý pod kódem N54. A bohužel, stejně jako vyjela poslední Z4, vyjel s ní i poslední šestiválec tohoto typu.

Milovaný i nenáviděný N54 sice nahradil poslední šestiválec od BMW s atmosférickým plněním, ale faktem je, že se jednalo o vynikající motor, který sklidil pět cen za nejlepší motor světa po sobě. Nejlépe známe jeho variantu o výkonu 305 koní, která poháněla trojkovou řadu generace E90, nejraději zase máme jeho verzi o výkonu 340 koní, která poháněla mimo jiné i legendární 1M Coupe.

Smutným faktem zůstává, že nástupce aktuální Z4, na kterém BMW spolupracuje s japonskou Toyotou, bude pravděpodobně zcela bez šestiválců. Většina motorizací bude zahrnovat bavorské přeplňované čtyřválce a nejsilnější verze bude potom nějaký zcela nefunkční hybrid, kde bude elektromotor pomáhat spalovacímu motoru tak dlouho, dokud mu nedojdou baterky.

Tak či tak se na nový roadster od BMW můžeme těšit zhruba v polovině příštího roku. Místo plechové skládací střechy bude mít populárnější a lehčí střechu plátěnou a vyrábět se nebude u BMW, ale v rakouském Steyru. Otázkou zůstává název. Logicky očekáváme Z5, ale uvidíme, s čím BMW přijde.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
29. srpna 2016, 19:28
0

Moderné BMW veľmi nemusím, ale na rozdiel od predchodcu a Z3, súčasná Z4 sa mi naozaj páčila, zvlášť v bledých farbách alebo v žltej vyzerala dobre... A to nevravím o závodnej verzí.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. srpna 2016, 19:42
0

Mne se libila uz Z3 a obe Z4 jakbysmet. Tahle verze byla asi nejhezci. Spojeni s Toyotou je pomerne kuriozni, tak jsem zvedavy, co z toho vznikne. :-)

reagovat
PeterLuk
30. srpna 2016, 00:54
0

Neboli zlé, ale ten dizajn mi prišiel taký "roztopený" :D Ale keď som raz v noci videl bielu Z4 v noci na pumpe, ako sa v tom laku odrážali svetlá, to auto vo mne zanechalo dojem.

Aleš
02. září 2016, 22:32
0

No já jsem měl štestí a viděl jsem na živo jak tu Z3 tak obě generace Z4(ano u prvních Z4 jsem viděl jak kupé-které se mi nějak líbí(což možná bude tou barvou v jaké hsem ho viděl-ta tmavě modrá tomu slušela)víc-tak jako roadster-který mi přišel takový méně výrazný(ale to asi bylo hodně ovlivněno barvou(přeci jen cokoliv černé vypadá velmi nenápadně a dneska se to v provozu ztratí jak nic)). No a drohou generaci jsem viděl červenou. Ta mi přišla zajímavá(ale ne tak povedená po stráce vzhledu jako první kupé). K vzhledu Z3 nemám co vytknout. V mých očích bude z těhle dostupný BMW Z asi nejkrásnéjší Z4 Kupé následované Z4 Roadster první generace.

reagovat
fr
franc
11. září 2016, 14:23
0

paradoxne verim, ze spoluprace s toyotou na jeji supre by naopak bmw v jejich trendu kdy temer prestali vyrabet ridicska auta mohla pomoci
svet se v prdel obraci,, doby z8, z3m a z4m jsou nenavratne v trapu, ukoncena vyroba ozuzlane z4 neni zadna skoda.. nebyt m3/4 (kterym ale vyrostl konkurent po vsech strankach lepsi), o bmw by dnes uz nebylo duvod oprit kolo
vzhledem k tomu, ze bmw ctyrvalce vyrabet neumi, resp. jiz jakykolivvalec ne, bude nastupce minimalne po motorove strance pruser, zachranu opravdu vidim v toyote, pokud dokazi prosadit podobny pristup, jako meli u toybaru

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem