Psal se rok 1964 a na svět vyjelo první sériové Porsche 911. Vůz s koncepcí, která by u sporťáku vlastně vůbec neměla fungovat, ale z nějakého důvodu se udržela dodnes. Navíc to není jen koncepce s motorem vzadu, která se za 53 let nezměnila. Zlí jazykové tvrdí, že má Porsche nejlínější designové oddělení na světě. Ten zbytek potom namítá, že na nadčasovém stroji, kterým 911 jednoznačně je, není co měnit. Tak nebo tak vypadá i nová 911 pořád hodně podobně, jako vypadala kdysi. A lidé jí stále kupují.
Popularita 911 dosahuje dokonce takových rozměrů, že sjel pár dní zpátky z výrobní linky v Zuffenhausenu jubilejní miliontý kus. Milion vozů od jednoho modelu normálně není nijak drastické číslo, ovšem považme, že se bavíme o prémiovém sporťáku, jehož aktuální cena začíná na 2 720 000 korunách.
Miliontá 911 si nese zelenou barvu, hromadu výbavy a doplňků, ovšem k zákazníkovi nezamíří. Místo toho zůstane majetkem automobilky a jakmile si střihne cestu kolem světa v roli reklamního poutače, zůstane v muzeu.
A na úplný závěr ještě jedna poněkud fascinující zajímavost. Přibližně 70 % kdy vyrobených Porsche 911 je stále funkčních a jezdí. Definitivní konec na „šroťáku“ tedy zažila necelá třetina všech 911, což je obdivuhodně nízké číslo, se kterým se mohou měřit jen luxusní automobilky jako Bentley nebo Rolls-Royce. Tady hraje roli mimo jiné cena ojetin, která ani u nepopulární generace 996 nepadá po nějakého půl milionu. O historických kusech, které za posledních několik let vystřelily na několikanásobek ceny, potom nemá ani cenu mluvit.
14. května 2017, 14:14
0
To je highland green? Vyzerá moc dobre.
14. května 2017, 21:27
1
Mělo by to být "Irish green" jsem si někde přečetl. Ale to je asi jedno...
Každopádně milá zpráva a měl bych tedy touto cestou nechat té svojí 911 zahrát GN'R z alba Lies, které mám origo CD doma :) ... you're One in a million baby....