Volvo XC90 T8 Twin Engine, ač je po všech stránkách nepřítelem pravověrného Autíčkáře, rozhodně není žádný lenoch. 400 koní proudí z kombinace dvakrát přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce a elektromotoru, slibuje solidní dynamiku a také nějakou komickou spotřebu. Jenže ani to nebylo chlapcům v Polestar dost dobré a tak se rozhodli, chopit se příležitosti a vyrobit vůbec nejsilnější produkční Volvo historie.
Základní uspořádání zůstalo stejné, ale navrch přibylo 21 koní na výsledných 421. Spalovací motor produkuje 334 z nich, elektromotor zbývajících 87 a vše je podpořeno maximální hodnotou točivého momentu, která činí 680 Nm. Při pohonu všech kol to znamená zrychlení z nuly na sto za 5.5 sekundy, což vůbec není špatné. Vlastně je to hodnota, kterou ještě docela nedávno dosahovaly jen supersporty.
Polestar se navíc nezastavil u motoru, ale pustil se i do dalších náležitostí. Nově má XC90 T8 výrazně lepší odezvu na plyn a převodovce bylo vysvětleno, aby v automatickém režimu v zatáčkách neřadila, ale nechávala jednu rychlost až na výjezd.
Mamutí SUV tedy sice nebude nijak řidičským strojem a jeho ovládání nebude bůhvíjak zábavné, ale nelze mu upřít, že to celé bude nadmíru dobře fungovat. A navíc to díky hybridní technologii nebude mít nijak zhovadilou spotřebu. Co myslíte, kráčí touhle cestou budoucnost „sportovních“ SUV?
16. června 2016, 18:19
0
Doufám,že bude v nabídce ta božská modrá Rebel Blue(která není bohužel v nabídce pro současnou XC90 T8). To je podle mě zatím největší nedostatek XC90. Jinak tady je příklad Rebel Blue.
https://i.ytimg.com/vi/X_rl3ryAWMM/maxresdefault.jpg
18. června 2016, 01:23
0
jo, jo, Rebel Blue alias Polestar modrá je kruté porno... :)