načítám data...

Velký Cadillac potvrzen, nebude to Fleetwood

25. září 2014, 15:21 7 komentářů Vojta Dobeš

Zvěsti o novém velkém sedanu Cadillac, který by se měl zařadit nad model XTS a stát se tak novou vlajkovou lodí automobilky, dráždí představivost fanoušků značky už dlouho. A mnozí doufali, že se s ním vrátí i skutečná jména namísto změti písmenek...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

O připravovaném velkém Cadillaku už jsme psali několikrát. Víme, že bude hodně velký, a narozdíl od XTS, postaveného na platformě Epsilon II, sdílené například s Opelem Insignia, bude mít poháněna ta správná kola, a také ty správné proporce.

Je také pravděpodobné, že pod kapotou budou kromě dvakrát přeplňované V6 i nějaké osmiválce – pravděpodobně sofistikovanější, přeplňovaná verze dnešní řady motorů LT, známých například z SUV a pickupů od GM.

Cadillac XTS

A měli bychom se také dočkat také toho, že se Cadillac zase jednou vrátí na špici technického vývoje a nabídne něco, co zatím nikdo jiný nenabízí. Tentokrát půjde o "autopilota" SuperCruise. Tato funkce má kombinovat adaptivní tempomat s vylepšenou verzí asistentu pro jízdu v pruzích a nabídnout tak schopnost pohybovat se alespoň po dálničních úsecích bez zásahu řidiče. Nepůjde prý o skutečně automatické řízení a řidič bude muset stále sledovat provoz, aby zasáhl v krizové situaci, ale už se to blíží.

 

Navíc by nový Cadillac mohl i docela k světu vypadat. Interní zdroje z automobilky mluví o jakémsi kříženci nedávno představeného konceptu Elmiraj (na fotkách) a současné generace CTS.

Cadillac CTS

Pro fanouška značky je tohle všechno přímo hřejivé. Zbývá už jen, aby Cadillac změnil svůj systém pojmenování a místo nudného pojmenování LTS, o kterém mluvily první zvěsti, dal nové vlajkové lodi skutečné jméno. A skutečně, nový šéf značky Johan De Nysschen, který přišel od japonského Infiniti, má velké změny v systému označení modelů v plánu.

Takže, nový Fleetwood? Eldorado Brougham? 

Ne. Nová vlajková loď značky dostane skutečně kulervoucí označení CT6, přičemž ostatní modely postupně přejdou na stejný systém. Zatím nevíme, jak budou označovány crossovery a SUV, ale všechny sedany budou mít označení sestávající z písmen "CT" (jako u CTS- Cadillac Touring) a čísla označujícího velikost. Nepřekvapilo by nás, kdyby v tomto ohledu Cadillac okopíroval BMW a Audi, a použil sudá označení pro sedany a lichá pro kupé (u BMW naopak). 

Maskovaný prototyp CT6

Dá se tak očekávat, že CT4 bude nynější CTS, CT2 bude dnešní ATS, CT3 bude ATS Coupe a CT5 nahradí dnešní CTS Coupe. Automobilka navíc prohlásila, že by se změna měla týkat všech modelů. Takže místo Escalade dostaneme něco jako "ET6"?

Co bylo špatného na tom, když auta měla jména?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Da
Dad
26. září 2014, 22:06
0

Jmena byla fajn, ale pak prisel touran, captur a meriva a tak holt musime zpet k cislum

reagovat
PepaSFI
28. září 2014, 18:39
0

já jsem se nikdy nemoh vyznat v Peugeotech, ty jejich čísla jsou všecky stejný. 305,406,205, nic mi to neříká. Tak nějak odhaduju že menší čísla jsou menší auta a to je všecko. Citroeny to aspoň nekomplikujou, jde to od C1 prcka nahoru podle velikosti. U Fiatu jim pro změnu hráblo a všecko kromě Pandy a Freemontu se bude jmenovat 500něco ikdyž to budou úplně odlišný auta. S názvem Punto se nadělaly takový veletoče že nikdo neví o kterým je řeč. Škoda zas má spoustu jmen a když ty auta jedou kolem tak vypadají úplně stejně. Holt ti marketingoví odborníci to nějak vymysleli, asi jim přijde jako bezva nápad když se auto bude jmenovat něco jako Bž dvojitý Mň lomeno XXL

BobAsh
28. září 2014, 21:45
0

Peugeoty byly dřív úplně jednoduchý. Číslo na místě stovek určovalo velikost auta, číslo na místě jednotek generaci, mezi tím byla vždycky nula.

Takže 306 je menší než 406, větší než 206 a po ní byla 307.

Občas v tom udělali bordel, jako když po 305 přišla 309 a pak 306, což jsem nikdy nepochopil, proč se stalo.

Teď to udělali nově:
První číslo: velikost
Druhý číslo: nula, dvě nuly pokud jde o SUV/MPV/crossover
Třetí číslo: jednička, pokud je to socka (301), osmička, pokud normální auto.

pe
petrklm
30. září 2014, 13:24
0

Se jmény je to těžký, fabrika musela vybrat takový, který v žádným jazyku, kam se to mělo vozit, neznamená nic hanlivýho, nebo to nepřipomíná jinej konkrétní výrobek, prostě problém. Čísla jsou jednodušší, i když nudný a mmně samotnýmu se to taky nelíbí :-(

BobAsh
02. října 2014, 00:13
0

petrklm: Vybrat jméno není takovej problém, u levnejch aut to jde. U luxusních značek jde spíš o to, že chtějí, aby prestiž byla spojená se jménem automobilky (mám Cadillac) a ne modelu (mám Fleetwood). Aspoň tak to vysvětlujou.

Dr
Drew
30. září 2014, 21:23
0

je možné získať kontakt na autora článku? :)

reagovat
BobAsh
02. října 2014, 00:12
0

Jasně. BobAsh440 (zavináč) na džímejl tečka com.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem