načítám data...

Toyota GR Super Sport se zapojuje do konkurence „závodních aut na silnici“ (+fotky šasi)

Leckterá automobilka vám dneska srdnatě tvrdí, že jsou její auta inspirovaná závodními speciály. Jen některé z nich to ale říkají oprávněně.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Mercedes-AMG má svůj Project One, Aston Martin s Red Bull Racing mají svojí Valkyrii. Oba vozy, které půjdou do výroby v dohledné době, používají skutečné a nefalšované komponenty převzaté z monopostů F1. A zcela očividně se z tohoto přístupu stává trend. Trend, do kterého se nově zapojuje i Toyota.

Japonská značka ukázala koncept GT Super Sport, který by se v budoucnu mohl (ale taky nemusel) stát sériovým hypersportem, konkurujícím výše zmíněným rivalům. Toyota ovšem ke svému projektu přistoupila malinko jinak a sáhla do oblasti motorsportu, která je jí v danou chvíli o něco bližší – do vytrvalostních závodů WEC.

Hlavní komponenty konceptu GR Super Sport jsou tedy těmi samými komponenty, které pohání závodní speciál TS050 Hybrid. To znamená šestiválcové bi-turbo o objemu 2,4 litru, kombinované s elektrickým pohonem do výsledného hybridního výkonu rovných 1000 koní. Jenže výkon dneska není všechno.

Jak design věrně kopírující závodní speciál napovídá, na aerodynamice si dali chlapci z Toyoty vyloženě záležet. Přídi dominuje rozložitý spojler u země, nad kterým se tyčí rozměrná mříž, přivádějící vzduch nejen k chlazení, ale i k promyšleným aerodynamickým prvkům ve spodní části auta. Záď zakončuje ohromné přítlačné křídlo spojené se střešní ploutví a samozřejmě i mohutný difuzor.

Výfukové koncovky od šestiválce se ovšem nenachází v difuzoru, nýbrž v prostoru, kde bychom běžně hledali zadní okno. Veškerý výhled dozadu je potom obstaráván celkem čtyřmi kamerami. Dvě z nich jsou umístěny kolem ploutve na střeše, další dvě směřují dozadu z předních blatníků. Jak je ale uspořádán interiér, to Toyota neprozradila.

Celkově je toho známo zatím pomálu. Z technických dat víme kromě výkonu už akorát to, že osmnáctipalcová kola obouvají závodní pneumatiky o slušné šíři 330 mm. Veškeré dynamické údaje zůstaly skryty a můžeme se jen dohadovat, jak taková věc vlastně pojede a jestli se vůbec někdy dostane mezi lidi. I kdyby ale Toyota dala sériové výrobě zelenou, dočkáme se nejdřív za několik let.

Aktualizace: Vedle fotek auta s karoserií, odhalila Toyota i fotky holého šasi. A tolik karbonu pohromadě jen tak někde neuvidíte…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Autíčkový Jelen
13. ledna 2018, 23:36
0

Tomuto projektu rozhodně fandím, idkyž sám moc nevěřím tomu, že by se do výroby nakonec dostal. Bylo by super aby se k Projectu One a Valkyrie přidal někdo tak neočekávaný jako je Toyota...plus by to trochu mohlo i porovnat rychlost techniky monopostů F1 versus technika WEC.

reagovat
ToMyx
15. ledna 2018, 09:35
0

Cenovka bude asi hodně, hodně vysoko. Je mi sympatické, že nejde o gt s luxusní výbavou. Tady se ukáže, jestli se najde dost zájemců, kteří mají nejen peníze, ale i koule na to provozovat tuhle hromádku závodní techniky. Od Toyoty je to sympatický a určitě nečekaný krok.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem