Mercedes-AMG má svůj Project One, Aston Martin s Red Bull Racing mají svojí Valkyrii. Oba vozy, které půjdou do výroby v dohledné době, používají skutečné a nefalšované komponenty převzaté z monopostů F1. A zcela očividně se z tohoto přístupu stává trend. Trend, do kterého se nově zapojuje i Toyota.
Japonská značka ukázala koncept GT Super Sport, který by se v budoucnu mohl (ale taky nemusel) stát sériovým hypersportem, konkurujícím výše zmíněným rivalům. Toyota ovšem ke svému projektu přistoupila malinko jinak a sáhla do oblasti motorsportu, která je jí v danou chvíli o něco bližší – do vytrvalostních závodů WEC.
Hlavní komponenty konceptu GR Super Sport jsou tedy těmi samými komponenty, které pohání závodní speciál TS050 Hybrid. To znamená šestiválcové bi-turbo o objemu 2,4 litru, kombinované s elektrickým pohonem do výsledného hybridního výkonu rovných 1000 koní. Jenže výkon dneska není všechno.
Jak design věrně kopírující závodní speciál napovídá, na aerodynamice si dali chlapci z Toyoty vyloženě záležet. Přídi dominuje rozložitý spojler u země, nad kterým se tyčí rozměrná mříž, přivádějící vzduch nejen k chlazení, ale i k promyšleným aerodynamickým prvkům ve spodní části auta. Záď zakončuje ohromné přítlačné křídlo spojené se střešní ploutví a samozřejmě i mohutný difuzor.
Výfukové koncovky od šestiválce se ovšem nenachází v difuzoru, nýbrž v prostoru, kde bychom běžně hledali zadní okno. Veškerý výhled dozadu je potom obstaráván celkem čtyřmi kamerami. Dvě z nich jsou umístěny kolem ploutve na střeše, další dvě směřují dozadu z předních blatníků. Jak je ale uspořádán interiér, to Toyota neprozradila.
Celkově je toho známo zatím pomálu. Z technických dat víme kromě výkonu už akorát to, že osmnáctipalcová kola obouvají závodní pneumatiky o slušné šíři 330 mm. Veškeré dynamické údaje zůstaly skryty a můžeme se jen dohadovat, jak taková věc vlastně pojede a jestli se vůbec někdy dostane mezi lidi. I kdyby ale Toyota dala sériové výrobě zelenou, dočkáme se nejdřív za několik let.
Aktualizace: Vedle fotek auta s karoserií, odhalila Toyota i fotky holého šasi. A tolik karbonu pohromadě jen tak někde neuvidíte…
13. ledna 2018, 23:36
0
Tomuto projektu rozhodně fandím, idkyž sám moc nevěřím tomu, že by se do výroby nakonec dostal. Bylo by super aby se k Projectu One a Valkyrie přidal někdo tak neočekávaný jako je Toyota...plus by to trochu mohlo i porovnat rychlost techniky monopostů F1 versus technika WEC.
15. ledna 2018, 09:35
0
Cenovka bude asi hodně, hodně vysoko. Je mi sympatické, že nejde o gt s luxusní výbavou. Tady se ukáže, jestli se najde dost zájemců, kteří mají nejen peníze, ale i koule na to provozovat tuhle hromádku závodní techniky. Od Toyoty je to sympatický a určitě nečekaný krok.