načítám data...

Top10: Nejzajímavější kabriolety letošní sezóny dle Hagerty's

Studentům začaly prázdniny, pracujícím perné dny v kanceláři a také přišla ideální doba na ježdění kabrioletem. Představte si slunce a vítr ve vlasech, komu by se to nelíbilo? Pojďte se podívat na 10 nejzajímavějších kabrioletů letošního léta!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V našich končinách sice nejsou kabriolety zas tak rozšířené jak v USA, ale i tak stojí za to přinést vám seznam nejzajímavějších kabrioletů letošní sezóny, který vymysleli pánové v Hagerty’s insurance. S jakým kabrioletem budete tento rok v USA cool? Podívejte se s námi!

1966 International Scout 800

Auto, které mělo konkurovat Jeepu CJ byl International Scout. Jak vidno, tak moc úspěšnou konkurencí ve své době nebyl, ale dnes je zajímavé potkat jakýkoli pickup od firmy International. V roce 1965 Scout 80 nahradil Scout 800, který byl vlastně skoro stejný až na spoustu drobností, které byly vylepšením hlavně co se týče komfortu. Přibyly oddělené sedačky, lepší topení, dokonce i elektrické stěrače! A taky nové motory. Pokud jste chtěli, mohli jste dostat svůj Scout i se zadními sedačkami. Ale hlavně byla možnost objednat provedení Sportop convertible, které mělo pouze hadrovou střechu, kterou bylo možné oddělat. A to ze Scoutu udělalo ideální plážový truck. Líbilo by se vám snad jezdit po pláži v Silveradu, ve kterém byste se museli pařit?

1992 BMW E30 325i

BMW E30 už je legendární. To se odráží i na cenách, které za hezké kousky začaly nepěkně růst. A ultimátní verze M3 už je sběratelský kousek. Ale pokud chcete šestiválcovou 325i, tak je ještě šance, že nějakou seženete za slušnou cenu. A narozdíl od E36 začnete pomalu vypadat jako nadějný youngtimerista spíš než floutek, který si na to auto určitě nakradl.(nebo spíš vypůjčil ze čtvrti města kam není radno chodit – pozn. Vavris) Za částku začínající na 100 tisících to rozhodně stojí.

1987 Toyota MR2

První auto v seznamu, které sice není tak docela kabriolet, ale podle všeho v Hagerty’s do kabrioletů počítají i targy. První generace MR2 je rozhodně roztomiloučká ale jak jsme již zmiňovali, MR2 je jedno z aut, která se vás dřív nebo později pokusí zabít. Takže pokud si chcete užít zadního náhonu, řevu motoru za zády a k tomu si uhnat úpal užít sluníčka, tak proč ne? Za šedesát tisíc seženete jednu i v tuzemské inzerci. A předčasná smrt za takovou cenu? To se vyplatí!

1975 Porsche 914

Další targou je Porsche, které vlastně není správné Porsche. Motor je sice vzadu, ale i tak pro
Porsche na “špatném” místě a ještě k tomu je to víceméně drahý VW. Ale i tak má 914 svoje osobité kouzlo, asi jako 924. Můžete říkat, že máte Porsche, ale pokaždé, když ho někdo uvidí, dostaví se protáhlý obličej a otázka “Tohle je Porše?”. Pokud máte takovou podivnou zálibu, nebo jen prostě milujete 914, pak neváhejte, z dostupného Porsche už se pomalu stává kousek pro sběratele a hezký stav bude nezřídka stát přes 200 tisíc.

1965 Ford Mustang

Pravděpodobně nejzprofanovanější americké auto se dostalo i do tohoto žebříčku. Ideální auto pro balení mužů i žen. Ovšem pokud chcete se svým Mustangem sbalit nějakého švarného jinocha, tak budete určitě potřeboval osmiválec. Popřípadě je ideálním prostředkem k tomu, abyste se cítili jak ve filmu a odjížděli do západu slunce za dobrodružstvím. Menším problémem je cena, na bazoši je hezký kabriolet za více než 500 tisíc korun…

1972 Chevrolet Corvette

Další z amerických aut, které by ale i stálo za to mít. Corvette třetí generace má doopravdy krásné tvary a pod kapotu se mohl dostat i bigblock o objemu 7,4 litru a výkonu 425 koní. Taky vás napadlo, že se s tím určitě nedalo jet aniž by se pálily gumy? Asi nebudete moc daleko od pravdy. Pokud už teď chcete Corvette bez střechy, pak vám ale nezbývá nic jiného, než si nějakou nechat dovézt. A to nejspíš bude dražší než Mustang, protože v USA se prodávají za ceny okolo 450 tisíc korun. Ale kdyby stačilo coupé s T-topem, pak je u nás jedno na prodej za 420 tisíc. 

1966 Alfa Romeo Giulia Duetto Spider

Giulia Duetto Spider byla v prodeji pouze v letech 1966 a 1967, později byla nahrazena modelem Spider Veloce, ale v naší inzerci pravděpodobně nenajdete jiné popisky než prosté Alfa Romeo Spider. Malý roadster je vhodný spíše pro sběratele, zatímco běžného nadšence by nejspíš více potěšil modernější Spider, ale když si nahlas řeknete “čtyřválec DOHC, dva dvoukomorové karburátory Weber”, tak vám srdce poskočí radostí, že tehdy Alfy asi vážně stály za to. To si mysleli i Italové, protože tehdejší ceny se vyrovnaly Lotusu Elan a Jaguaru E-type. První generace Spideru je občas nazývaná “Osso di seppia” nebo boat-tail. U nás bohužel žádnou na prodej nenajdete, ale pokud se spokojíte s novější verzí, pak můžete svou touhu uspokojit za necelých 200 tisíc na ráji veteránů.

1989 Mercedes-Benz 560SL

V americe velmi oblíbený model 560SL nezůstal bez povšimnutí. Jezdit v evproském kabrioletu s osmiválcem o objemu 5,6 litru je očividně cool. U nás však na 560SL narazíte zřídkakdy, protože bylo vyhrazeno pouze americe. Náplastí za to může být cokoli ze široké nabídky motorů. Třeba model 380SL s V8 o objemu 3,8 litru najdete u nás již za 170 tisíc! Takže pokud jste příznivcem německé oceli, ale taky si představujete sami sebe v Mercedesu v Miami, pak je pro vás tento jako stvořený.

1962 Lincoln Continental

Lincoln v šedesátých letech věděl, jak má vypadat pořádné auto a proto takové udělal. Continental bylo to nejlepší co jste mohli dostat a také to podle toho vypadalo. I dnes vypadá setsakramenstky stylově a obzvlášť jako čtyřdveřový kabriolet. Raperům se líbí zejména když se podvozek vymění za vzduchový (pošetilci!) a kolečka budou velice maličká. Pokud ale nejste raper a chcete krásné auto ze šedesátých let, pak je Continental něco pro vás. Sice nejspíš nezaparkujete na jedno parkovací místo, ale ruku na srdce, doopravdy vás to bude v takovém autě zajímat? Navíc budete moci známým vykládat, že jezdíte ve stejném autě, ve kterém zabili Kennedyho. Teda, skoro. V českých luzích najdete jeden odložený kousek za 300 000, jinak se nejspíš budete muset obrátit na nějaké dovozce.

1989 Mazda Miata

Jako obvykle, i v Hagerty’s ví, že odpověď je vždy Miata. Malý kabriolet z vás udělá nadšeného řidiče, který bude mít nejen na okruhu, ale i na okreskách místo pusy rohlík (nebo spíš loupáček) a mezi vašimi kamarády se začne šuškat něco o homosexuální orientaci. S MX-5 doporučujeme zakoupit triko s nápisem “I’m not gay, I just love Miatas”. Tedy pokud pro vás není koupení roadsteru coming-out. Pak vám bude stačit okolo sedmdesáti tisíc korun.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ho
Hotarr
23. června 2015, 22:02
0

Jen pro upřesnění první generace AR Spideru se také často zove Absolvent podle stejnojmenného filmu s panem Dustinem Hoffmanem, který s ní provozoval decentní prasojízdu. :) (sorry za asi zbytečný koment)

reagovat
František Čáslavský
23. června 2015, 23:14
0

Náhodou, díky za další zajímavost! :-)

Ev
Evlo
24. června 2015, 01:26
0

Ja bych chtel spis opacnou napeku: “I’m gay AND I just love Miatas”

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem