načítám data...

Stane se Cadillac průkopníkem elektromobility?

12. prosince 2019, 14:01 2 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

U klasické luxusní značky se chystají velké změny. Zalíbí se ale takové směřování zákazníkům?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Před pár dny se objevila na internetu zpráva, že Cadillac ukončuje výrobu modelu CT6. Značka tak přišla o svou vlajkovou loď a zároveň model, který v sobě shrnoval to, čím byl Cadillac po většinu své existence ikonický – velký osmiválcový pohodlný sedan. Ačkoli šlo o vcelku dobře postavené auto plné inovací a technologií, které si v rámci segmentu nevedlo úplně spatně, s další generací se nepočítá. Poslední vozy z předzásobených dílů se tak smontují během ledna 2020.


Cadillac se zbavuje jednoho ze základních pilířů své historie – velkého luxusního sedanu.

Tento krok jen podtrhuje spekulace, které se objevily už počátkem letošního roku. Cadillac čeká velká transformace na značku, která bude přímo konkurovat elektrické Tesle. Ona už i dosavadní CT6 se dala pořídit jako plug-in hybrid. Sice se tato verze moc neprodávala a většina zákazníků dala přednost osmiválci, ale ta možnost tu byla. 

Jenže plug-in hybrid evidentně nestačí a tak se během příštího roku dočkáme nového plně elektrického SUV. To má velmi futuristické tvary a výhradně elektrický pohon. A taky sedm míst, zvýšený podvozek a tak nějak snadno zapadá v šedi obyčejných amerických SUV. Což je logické – stojí na univerzální platformě BEV3, kterou má v rámci koncernu GM sdílet prakticky jakékoli středně velké elektrické auto.


Elektrikcý Cadillac je sice hezký, ale Cadillaca v něm teda nevidím.

No a tím se dostáváme k jádru pudla a tím je dotaz, zda je tohle ideální Cadillac. Odhlédněme teď stranou od rapperského gangsta SUV Escallade (které mimochodem od příštího roku bude k dispozici také ryze v bateriové verzi), modely Cadillacu zkrátka těžily z léta osvědčeného receptu. Trocha extravagance a jinakosti, pořádný osmiválec pod dlouhou kapotou a nálož luxusu. Ať už to bylo Elvisovo Eldorado, nebo Eldorado s kravími rohy na předku. 

A zákazníci se díky tomu vraceli, své oblíbené vozy kupovali a celé to tak nějak fungovalo. Pak přišlo nové tisíciletí, Cadillac prodával svá poněkud vzhledově zastaralá auta převážně konzervativním zákazníkům staršího věku, což značce nestačilo. Marketéři tak dali hlavy dohromady a tak se pokusili o nějakou tu avantgardu. No a jak to dopadlo víme asi všichni. Snaha zalíbit se “mladým” suverénně odradila stávající konzervativní zákazníky a nové nepřivedla (protože to působilo asi takhle).

No a teď by se měla z téhle rozervané značky stát konkurence Tesly, za jejímž prodejním úspěchem stojí z 99% procent image a styl? Mám takovou obavu, že tohle dopadne…no zkrátka stejně, jako už se to jednou stalo. V roce 2013 se s velkou slávou představil hybridní Cadillac ELR, malé neforemné kupé s technikou Chevroletu Volt. Vůz u zákazníků naprosto propadl, celý projekt skončil výraznou ztrátou, svého kupce si za tři roky produkce našlo méně, než 3000 aut. A to i přes fakt, že se od roku 2014 prodávaly ELR za cenu, která dle některých pramenů ani nepokryla výrobní náklady. Projekt byl ukončen v roce 2016.
Cadillac ELR nebyl moc hezký, skončil jako propadák hluboko v červených číslech.

Ve světle historie se tak nabízí otázka, proč by to Cadillacu tentokrát mělo s elektromobilitou vyjít a zda by přeci jen nebylo rozumější se držet osvědčených metod. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ja
Jacob13
13. prosince 2019, 09:16
1

Když si představím jaké hrůzy vyráběl Cadillac posledních 30 let (příšerná Seville, naprosto příšerné první CTS a nejpříšernější BLS), kdy jediný zajímavý auta byly CTV-V a to jen kvůli motoru z krevety a právě ono CT6, pak je vlastně asi dobře, že se budou soustředit na elektromobilitu. Třeba je to zachrání od toho, aby dopadli jak Chrysler.

reagovat
JanSevera
13. prosince 2019, 14:01
0

Nestane.
;)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem