logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Škoda Superb 2015: S-klasse pro masy?

Novým Superbem jsme sice, narozdíl od jiných českých redakcí, ještě nejeli, ale přečetli jsme si, co si o něm myslí zahraniční novináři, kteří už tu příležitost dostali. A zdá se, že jejich dojmy odpovídají našim odhadům.

O novém Superbu jsme nedávno napsali, že tak trochu připomíná klasické americké sedany – stejně jako americká auta je větší, než by se od vozu jeho kategorie očekávalo, vypadá o něco honosněji, než by odpovídalo jeho ceně a tak nějak celkově přináší kus zážitku z vlastnictví opravdového luxusního sedanu i masám.

My jsme si pročetli čerstvá vydání britských magazínů a podívali jsme se, co si Britové o české novince myslí. A zdá se, že potvrzují náš dojem:

AutoExpress

"V podstatě je to takový Mercedes třídy S pro masy."

AutoExpress chválí především ještě prostornější a vzdušnější interiér – k obrovskému prostoru na nohy vzadu konečně přibyl i prostor na šířku a na výšku – a celkový komfort jízdy. I s motorem TDI o výkonu 150 koní prý Superb spíše jemně hučí než aby řval, a to i pod plným plynem. A příplatkový adaptivní podvozek verze Laurin&Klement prý v režimu Sport projevuje až "citroënovskou" plavnost. Naopak kritiku sklidil režim Sport, který na osmnáctkách způsobuje, že je Superb zbytečně tvrdý a do sedačky se přenášejí rány a kopance. Možná za to ale mohly osmnáctky, na kterých testovaný vůz jezdil.

Kromě obvyklých slov o vylepšeném designu se pozornosti dostalo i dvěma deštníkům (po jednom v každých předních dveřích) a dalším "jednoduše chytrým" vychytávkám. Slavná škrabka byla zcela zastíněna novými vynálezy, jako je držák na pití, který dokáže udržet láhev tak, abyste jí mohli otevřít jednou rukou. Prý to vážně funguje a je to opravdu chytrý nápad.

http://www.autoexpress.co.uk/skoda/superb/91288/new-skoda-superb-2015-review

TopGear

"Pokud chcete suchou nohou dojít od auta až ke dveřím, můžete si vybrat – Rolls, nebo Superb"

Jak se dá od britů s jejich smyslem pro břitký humor očekávat, postavili celou recenzi na jedné opravdu zásadní věci. Na deštnících. Starý Superb měl jeden deštník, nový Superb má dva deštníky a dostává se tak v počtu deštníků na automobil (do budoucne bezesportu měřítko, které nahradí objem válců či počet poháněných náprav) na roveň Rolls-Royce Phantom a Ghost.

Další poznatky? Superb je uvnitř obrovský. Tak obrovský, že už prý nestačí oblíbené klišé o posazení dvou "metr-pětaosmdesát" vysokých chlápků za sebe. Nejspíš by se totiž vešel ještě jeden pod nohy toho zadního.

A kromě toho, že je velký? TopGearu se dostal do rukou nejsilnější Superb s dvoulitrem o výkonu 280 koní, jehož původ lze vystopovat k ostrému Seatu Leon Cupra. A jakkoliv zní spojení motoru z hot hatche a velké limuzíny podivně, funguje to prý skvěle. V zatáčkách prý Superb maskuje velikost a představuje optimální variantu, pokud hledáte něco jako RS6, ale za poloviční cenu. To odpovídá i našim vlastním zkušenostem s Octavií RS, takže nemáme důvod nevěřit.

Za nejdůležitější ale redaktoři TopGearu považují to, že Superb dokáže nabídnout náznak luxusu velkých německých limuzín za zlomek ceny. Doporučují také vyhnout se velkým kolům – optimální volbou v reálném světě prý budou slabší a levnější modely na rozumných kolech, které budou skvělou cestou k pohodlí za málo peněz.

A hlavně, ušetříte za deštníky!

http://www.topgear.com/uk/car-news/skoda-superb-review-2015-04-30

The Telegraph

"Téměř stejně pohodlný jako Rolls-Royce."

Předchozí generace Superbu prý nedostály svému nabubřelému jménu, ale novinka je mnohem působivější. Andrew English začíná rýpnutím do Škody za použití jména, které prý zhruba odpovídá tomu, kdyby se on sám přejmenoval na "Andrew the Magificient" (Ondřej Nádherný) a pokračuje stručnou historií Škodovky, vtipů o ní a jejího růstu v posledních desetiletích.

Komentáře se opět dočkal vnitřní prostor – English prý seděl za téměř metr devadesát vysokým řidičem s víc než deseti centimetry místa před koleny a prostorem na cylindr. Komentáře se opět dostalo bohaté výbavy a Simply Clever vychytávkám, včetně deštníků a držáku, který vám podrží láhev při otevírání.

Pro nás je ale zajímavější komentář ke kvalitě jízdy. Není prý tak hladká jako u Rolls-Royce, ale jen jemné drncání na příčných nerovnostech prozrazuje, že sedíte v masově vyráběném voze. Těžko si prý představit jediné konkurenční auto, které by se dokázalo tak komfortně přenést přes rozbitou autostrádu, která trvořila testovací trasu.

V režimu Comfort je prý Superb až příliš plavný a rozkymácený, ale režim Normal situaci řeší a za svoje pohodlí už nemusíte platit výraznými náklony. Stejně jako ostatní považuje i redaktor Telegraphu Superb za auto, které vás sice nepobaví, ale budete s ním cestovat v komfortu a i v zatáčkách bude dostatečně schopné.

Hlavním důvodem, proč si ho nepořídit místo prémiových německých rivalů, je prý znáček na čumáku.

http://www.telegraph.co.uk/cars/skoda/superb/

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

0 reagovat
Caddy
4. 5. 2015, 16:00

"redaktořit" je roztomily preklep :-D

0 reagovat
FraHor
4. 5. 2015, 16:37

Ad AutoExpress: Citroenovská plavnost byla v režimu "Komfort".

Jinak zajímavé byly i reakce z germánského spektra, tam mi přišlo, že si Němci ze Supe učurávají o něco víc než Angličani :-)

0 reagovat
marty
5. 5. 2015, 10:05

Uff, asi si budu muset poridit vetsi notas nebo brejle. V te posledni vete a poslednim slove jsem precetl misto "m" "r" a chvili si s tim lamal hlavu :)))

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte