reklama
načítám data...

Rotačního motoru od Mazdy se dočkáme do dvou let. Bude pohánět úsporné hybridy.

03. října 2018, 09:00 1 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Mazda potvrdila, že v roce 2020 uvede na trh první dva vozy s elektrickým pohonným ústrojím. Jeden z nich bude klasický elektromobil, druhý spojí baterie s rotačním motorem.

zobrazit celou galeriiNovinky: Rotačního motoru od Mazdy se dočkáme do dvou let. Bude pohánět úsporné hybridy.

Po krátké pauze Mazda opět oprašuje myšlenku na nasazení rotačního motoru do osobních aut. Na rozdíl od předchozího využití ve sportovních modelech bude ale Wankelův agregát montovat do úsporných hybridních vozů. Právě do “hybridu” se totiž malý, ale výkonný motor hodí nejlépe. Podle šéfa motorářské sekce, Mitsua Hiomiho, se nově vyvinutá jednotka bude vyznačovat velmi tichým a kultivovaným chodem a maximální efektivitou. V rámci snahy o co nejekonomičtější provoz bude moci spalovat i LPG.

Do dvou let se prý dočkáme i plně elektrického městského vozu. Ten však bude hrát v sortimentu pouze doplňkovou roli. Ač Mazda počítá s tím, že do roku 2050 bude 90% vyrobených vozů využívat ekologicky šetrné pohonné ústrojí, podíl vyrobených elektromobilů pravděpodobně nepřekročí pětiprocentní hranici. Vedení automobilky také v tiskové zprávě upozorňuje, že vzhledem k některým způsobům výroby elektrické energie nelze považovat elektromobil za stoprocentně “čistý” dopravní prostředek.

Souběžně s vývojem elektromobilu tak pracují i na zvýšení efektivity spalovacího motoru. První vlaštovkou této snahy je již dříve oznámený vznětový motor na benzín. Za zmínku stojí i automobilkou financovaný výzkum, v rámci kterého se snaží vědci vyvinout nový druh biopaliva z mořských řas.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Breakthru
08. října 2018, 20:09
0

TO LPG bude fajn..ventily to nemá:D

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio Sport RS 172 ph1 2000
Renault Clio Sport RS 172 ph1

2000 rok výroby
172 koní výkon
1 998 ccm objem

Citroën Xsara 1.9D 1999
Citroën Xsara 1.9D

1999 rok výroby
1 koní výkon
74 ccm objem

Jaguar XF SV8 2008
Jaguar XF SV8

2008 rok výroby
410 koní výkon
4 196 ccm objem

Volkswagen Golf 3 TD Variant 1996
Volkswagen Golf 3 TD Variant

1996 rok výroby
74 koní výkon
1 820 ccm objem

Citroën C3  2008
Citroën C3

2008 rok výroby
50 koní výkon
1 398 ccm objem