Pod drobně legračním názvem Trezor se neukrývá obrněná limuzína ani transportér, ale vlastně velmi zajímavě vypadající dvoumístné kupé. Vůz s poměrně radikálními proporcemi má 2180 mm na šířku, ovšem pouhých 1080 mm na výšku a jede na obřích kolech o velikosti 21 palců vpředu a 22 palců vzadu.
Základem je uprostřed umístěný karbonový monokok pro dvojici pasažérů, na který navazují dva pomocné trubkové rámy. Dveře byste hledali zcela marně, neboť do Trezoru se leze přes vyklopenou vrchní část kabiny. Interiér je potom definicí slova „futuristický“. Řidič sedí za malým hranatým volantem obklopen několika OLED displeji a ven kouká přes červené sklo. Co bylo špatně na tom čirém a proč bychom měli koukat na svět pohledem Arnolda z Terminátora 2, to nám ale jasné není. Nu což, je to koncept.
A jakožto správný moderní koncept, disponuje Trezor také elektrifikovaným pohonným ústrojím. Jedná se o systém převzatý ze speciálu Formula E, který disponuje výkonem 350 koní a točivým momentem 380 Nm. Zrychlení z nuly na sto probíhá vzhledem k rozumné hmotnosti 1600 kilogramů za necelé čtyři sekundy. Dva vzduchem chlazené pakly baterií jsou umístěny vpředu i vzadu, aby se dosáhlo ideálního vyvážení. Volič jízdních režimů nabídne vedle klasických voleb i autonomní mód, kdy se Trezor řídí sám.
Takže shrnuto podtrženo, vypadá to pěkně, ani ty specifikace nezní úplně zle, ovšem je to opravdu hodně „konceptuální“ (plné naprosto nepoužitelných prvků). Otázka zní, vyrobí Renault někdy něco takového? Ale jděte, samozřejmě, že ne. Trezor má sloužit jen jako designová studie, odhalující design značky pro budoucnost. Takže už příštího Megana čekejte s rudým čelním sklem a odklopnou kabinou místo dveří.
04. října 2016, 09:26
0
tak u takového auta by mi nevadila ani ta obří...znak vepředu :) a není tam červené sklo kvůli lepší viditelnosti za zhoršených podmínek? mlha, protislunce, atd...
04. října 2016, 10:13
0
Pokud vím, tak červené sklo žádnou službu za zhoršené viditelnosti neudělá. Na to se používá oranžové, ze kterého se dělají třeba lyžařské brýle. Tak či tak by mě asi štvalo, koukat na svět přes zkreslující sklo i tehdy, když je zrovna hezky :-)
04. října 2016, 10:29
0
vím že u lyžařských brýlí se používá oranžové, žluté, všelijaké jiné...i červené :) byla to jen hypotéza :) ale třeba to bude opravdu jak v terminátorovi, udělají nějaký head-up display který bude zobrazovat "targety" k předjetí, ukáže co je v daném autě za motor, kdo to řídí atd :D
05. října 2016, 14:46
0
Cerveny sklo zneviditelnuje otravny semafory (vyzkousel jsem za vas pomoci designovych bryli), coz se v takovym aute hodi.