načítám data...

Renault Trezor vypadá skvěle, víc ale nečekejte

30. září 2016, 10:35 4 komentářů Dominik Valášek Novinky

Kromě již dříve oznámených novinek typu Koleos nebo Clio R.S. 265 Cup, ukázal Renault také svojí „vizi budoucnosti“.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pod drobně legračním názvem Trezor se neukrývá obrněná limuzína ani transportér, ale vlastně velmi zajímavě vypadající dvoumístné kupé. Vůz s poměrně radikálními proporcemi má 2180 mm na šířku, ovšem pouhých 1080 mm na výšku a jede na obřích kolech o velikosti 21 palců vpředu a 22 palců vzadu.

Základem je uprostřed umístěný karbonový monokok pro dvojici pasažérů, na který navazují dva pomocné trubkové rámy. Dveře byste hledali zcela marně, neboť do Trezoru se leze přes vyklopenou vrchní část kabiny. Interiér je potom definicí slova „futuristický“. Řidič sedí za malým hranatým volantem obklopen několika OLED displeji a ven kouká přes červené sklo. Co bylo špatně na tom čirém a proč bychom měli koukat na svět pohledem Arnolda z Terminátora 2, to nám ale jasné není. Nu což, je to koncept.

A jakožto správný moderní koncept, disponuje Trezor také elektrifikovaným pohonným ústrojím. Jedná se o systém převzatý ze speciálu Formula E, který disponuje výkonem 350 koní a točivým momentem 380 Nm. Zrychlení z nuly na sto probíhá vzhledem k rozumné hmotnosti 1600 kilogramů za necelé čtyři sekundy. Dva vzduchem chlazené pakly baterií jsou umístěny vpředu i vzadu, aby se dosáhlo ideálního vyvážení. Volič jízdních režimů nabídne vedle klasických voleb i autonomní mód, kdy se Trezor řídí sám.

Takže shrnuto podtrženo, vypadá to pěkně, ani ty specifikace nezní úplně zle, ovšem je to opravdu hodně „konceptuální“ (plné naprosto nepoužitelných prvků). Otázka zní, vyrobí Renault někdy něco takového? Ale jděte, samozřejmě, že ne. Trezor má sloužit jen jako designová studie, odhalující design značky pro budoucnost. Takže už příštího Megana čekejte s rudým čelním sklem a odklopnou kabinou místo dveří.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

piwel
04. října 2016, 09:26
0

tak u takového auta by mi nevadila ani ta obří...znak vepředu :) a není tam červené sklo kvůli lepší viditelnosti za zhoršených podmínek? mlha, protislunce, atd...

reagovat
Viper
04. října 2016, 10:13
0

Pokud vím, tak červené sklo žádnou službu za zhoršené viditelnosti neudělá. Na to se používá oranžové, ze kterého se dělají třeba lyžařské brýle. Tak či tak by mě asi štvalo, koukat na svět přes zkreslující sklo i tehdy, když je zrovna hezky :-)

piwel
04. října 2016, 10:29
0

vím že u lyžařských brýlí se používá oranžové, žluté, všelijaké jiné...i červené :) byla to jen hypotéza :) ale třeba to bude opravdu jak v terminátorovi, udělají nějaký head-up display který bude zobrazovat "targety" k předjetí, ukáže co je v daném autě za motor, kdo to řídí atd :D

Da
Dad
05. října 2016, 14:46
0

Cerveny sklo zneviditelnuje otravny semafory (vyzkousel jsem za vas pomoci designovych bryli), coz se v takovym aute hodi.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem