načítám data...

Ptejte se Vojtů: Je Laguna Coupé dobrý nápad?

Laguna Coupé jako praktické a dostupné GT? Nebo je lepší se poohlédnout jinde?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací – jen s tím rozdílem, že jsem si přibral i druhého Vojtu, který narozdíl ode mě není jen teoretik, ale přinejmenším tuší, za který konec se drží šroubovák…

Renault Laguna Coupe
My – 30ti letý, aktivní, bezdětný pár hledající povoz za následujících podmínek: rozpočet cca 250-300k, nájezd cca 15-20k/rok, vesměs město a okresky, výjimečně dálnice. Co hledáme? Relativně málo profláklé auto (koncern ne, děkujeme), ideálně s karosérií coupé (rodinné kombi až za pár let) určené spíš pro pohodovou jízdu a kochání se krajinou s občasným úprkem po oblíbených okreskách, než driftování v zatáčkách. Líbila by se Brera, jenže kombinace JTS+GM pod kapotou asi není úplně dobrá volba. Co taková Laguna Coupé? Jasně, Renaulty se serou, Laguny zvláště…ale takhle generace spíš dojíždí na pověst své předchůdkyně, nebo ne? A jakou motorizaci vybrat? Stejně je to předohrab a spíš GT než sporťák, tak proč ne rovnou diesel, že, jedno jestli I4 nebo V6…jenže já naftu tak nějak nikdy nemusel a s častým poskakováním po městě mi to jako dobrá volba nepřijde. Takže zbývá udušený 3,5 V6 z 350Z povinně s automatem (je otázka, jestli to není v rámci pověsti Renaultího řazení spíše výhra?) nebo 2.0 turbo+možnost manuálního řazení, což nám připadá jako nejlepší volba v rámci našich kritérií. Je to tak a pokud ne, jaké jsou alternativy? Děkujeme!
H+D

Ze všeho nejdřív se musím přiznat, že nejen já, ale ani nikdo jiný z redakce Autíčkáře jsme Lagunou Coupe nejeli – a já sám jsem dokonce neměl příležitost vyzkoušet ani standardní Lagunu – takže to, co teď napíšu, bude spíše výsledkem teoretického bádání než praktických zkušeností.

Potíže se spolehlivostí byly samozřejmě tím prvním, co mě při zmínce o Laguně Coupé vyvstalo na mysli. Možná to jsou nefér předsudky, ale pověst předchozí generace Laguny i Renaultů obecně je taková, že bych měl problém na ní s klidem vsadit své peníze. Nicméně ať jsem recenze a zkušenosti majitelů zkoumal jak jsem chtěl, nikde jsem nenarazil na žádné stížnosti na nespolehlivost nebo dokonce zmínky o typických problémech. Naopak, Laguna Coupé obvykle v sekci "spolehlivost" získávala poměrně vysoké známky. Zdá se tedy, že tady problém nebude.

Je tu ale jiná věc, na kterou se většina testů a recenzí shoduje. Laguna Coupé obvykle sklízí vyraznou kritiku za příliš tvrdý podvozek (což by bylo snesitelné u sportovního auta, ale u GT to považuji za zásadní nedostatek) a odtažité řízení, zčásti zaviněné právě natáčením všech kol. Stejně tak se příliš chvály nedostalo ani benzínovým motorům – 3.5 V6 je prý příliš žravá, aniž by nabízela kultivovanost a charakter, který by to vyrovnal a 2.0T je prý efektivní, ale příliš točivá než by se na uvolněné GT slušelo. Většina recenzentů tak doporučuje naftové motory.

A protože nafťák s tvrdým podvozkem a nudným řízením mi nepřipadá jako zrovna ideální varianta GT na každý den, dovolím si nabídnout pár alternativ:

Ford Mustang V6. Možná to není úplně typické GT, má levný interiér, a ve smysluplném ročníku (2011 a vyšší – třísetkoňová 3,7 V6 je skvělá, starší 4,0 V6 příšerná) bude možná mimo rozpočet, ale co se týče kombinace auta použitelného pro každodenní provoz a zároveň schopného nabídnout zábavu na okreskách je podle všeho geniální. Alternativou by mohl být osmiválcový Mustang GT z let 2005-2010, který nabízí srovnatelné výkony a nižší cenu, ale nevýhodou je spotřeba možná ještě vyšší než u šestiválcové Laguny a především odporný interiér.

 

Peugeot 407 Coupé 2,7 HDI. Vím, psal jsi, že diesely nemáš rád. Ale šestiválec od PSA je skvělý a nepůsobil nepřirozeně ani pod kapotou velkých Jaguarů. Čtyřistasedmička je ale velmi těžké auto, které se cítí doma spíše na dánicích, a přitom je prý stejně jako Laguna poněkud tvrdé. Pro pohyb po městě a "úprky po okreskách" to asi nebude ideální volba. Nejlepším řešením by tak mohla být varianta číslo tři…

Volvo C70. Podvozek, vycházející ze druhé generace Focusu, nabízí solidní kompromis mezi komfortem a zábavou na okreskách. Interiér je v duchu nejlepších tradic Volva fantastický a pětiválcové benzínové i naftové motory jsou výborné. Jako bonus navíc dostanete skládací plechovou střechu – a co je na kochání se krajinou vhodnější než kabriolet?

Je ale možné, že jsme na tu nejlepší alternativu zapomněli. Co si o tom myslíte vy, čtenáři? Dejte nám vědět v komentářích!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Wa
Washeck
24. dubna 2014, 18:23
0

Volvo je z těch tří nabídek podle mého jednoznačně nejlepší. V téhle cenové relaci bych možná přemýšlel nad MB CL. Určitě to není žádná tuctovka a "rozumný" řidič ani nebude u pumpy moc plakat... ;-)

reagovat
An
Andre
24. dubna 2014, 20:30
0

A co Nissan 350Z a klasika BMW 330 cabrio?

reagovat
Bu
Buchtak
24. dubna 2014, 20:39
0

e92ka :)

reagovat
ev
evlo
24. dubna 2014, 20:58
0

Tak to je snad jasny, ne? Pise, ze driftovani ho nelaka, tak muze vzit moje auto a ja si aspon koupim tu miatu nebo cata a vsichni budou stastni.

reagovat
ve
vevlo
24. dubna 2014, 20:59
0

Aha, tak jsem si nevsiml toho kolik za to chce dat. Tak to nic teda.

Be
Beaumont
24. dubna 2014, 21:32
0

Tak já jsem Lagunou Coupé kousek jel a dovolím si napsat pár postřehů:
- podvozek 4Control je skvělý! Při parkování se auto otočí na pětníku, ve vyšším tempu v zatáčce nádherně sedí. Ano, v řízení není cítit skoro nic, ale nijak zvlášť mi to nevadilo
- motor 3.5 V6 by byl fajn, ale zabíjí ho pomalý (a povinný) automat. Takže spíš bych hledal tu 2.0 turbo s manuálem, ale tu jsem v Laguně nezkusil (jel její silnější verzi v Méganu II RS, kde je ten motor výtečný).
- To auto je krásné, jen si ho z mně nepochopitelných důvodů většina zákazníků kupovala ve vyblítých odstínech šedé a stříbrné, v lepším případě v černé. Najít (třeba) nádhernou vínovou červeň je skoro nemožné.

A na okraj: Alfa Brera se taky dělala s motorem 1.8 TBi (též zvaným 1750 TBi), který naštěstí nemá s GM nic společného a je velmi povedený, i když nepříliš ostrý, zato pružný a kultivovaný.

reagovat
An
Andre
24. dubna 2014, 21:50
0

Jo, vzhled laguny coupé je opravdu nádhera. Musím se za ní vždy otočit. :)

šmoula nešika
26. dubna 2014, 09:47
0

Přesně tak. Laguna může mít podobné natáčení zadních kol jako 911 GT3.

A Breru s TBi je třeba určitě zmínit, byť jich moc není, v budoucnu to bude zajisté klasika.

Pokud má na to majitel koule (a já věřím, že ano), stálo by za pozornost třeba i něco staršího, z čehož mi jasně vychází Ford Capri.

V SM bylo v bazarové rubrice, takže kdyby byl zájem, mohu vážným případům nechat nahlédnout. ;-)

Bambus
25. dubna 2014, 11:11
0

Pětidvéřovou Lagunu III aktuálně provozujeme v rámci pichafleetu. Po zkušenostech s Laugnou II v naftě musím prohlásit, že s předchozí generací má aktuální Laguna společné pouze jméno. Spolehlivost i kvalita zpracování je úplně jinde. Bohužel došlo mezigeneračně k přitvrzení jak podvozku tak sedadel, vůz je tak méně pohodlný.

reagovat
Pi
Pivrnec911
28. dubna 2014, 19:28
0

Za mě jak jinak než GT 3.2V6:-). Nejlepší kombinace.. Motor který jede ale zároveň umí přesuny za 8litru. Mezi alfama se asi nenajde spolehlivější kombinace než cikoliv s V6 24v...

reagovat
Caddy
29. dubna 2014, 23:04
0

Zrovna jsem nedávno potkal jednoho známého s Lagunou Coupé a je to fakt nádherné auto, zvláště pak v té jeho bílé perleti. A nevypadal, že by si na cokoliv stěžoval. Až ho zase potkám, zkusím vyzvědět více. Myslím, že bude příležitost brzy, až půjde Ferniemu nový mobil z Amazonu (pán totiž dělá u UPS) :))

reagovat
Ph
Phil
16. května 2014, 19:37
0

Opravdu má C70 II podvozek z Focusu, když MKI vycházel z největšího modelu Volva, modelu 80?

reagovat
C7
C70 convertible
20. května 2014, 12:18
0

MK I vycházel ze sedanu/combi S/V70, čili ještě stále ze základů položených V850, jen ladění podvozku se údajně ujali u TWR, čili u tehdejšího dodavatele podvozků pro Volvo ve WTCC, zatímco C70 II je na společné platformě s Focusem CC.

Jinak Lagunu Coupé jsem jako novinku měl možnost otestovat ve 2,0T s natáčením zadní nápravy a najezdil s ní během dne cca 1000km po Čechách a je to skvělé GT, myslím, že přesně vyhovující požadavkům, které "tázající se" uvedl. A nadto člověk měl radost už jen kdykoliv se k tomu autu blížil. Pohodlné bylo vcelku bez problémů i pro 4 lidi, spotřeba pod 10 i při rychlých přesunech (cca 450km za 2:50h z toho 20% okresky, zbytek dálnice), doporučuju :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Saturn Ostatní  2024
Saturn Ostatní

2024 rok výroby
200 koní výkon
0 ccm objem

Overland Redbird  2024
Overland Redbird

2024 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem