logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Prodeje váznou, silnější GT 86 prý nebude

Dvojčata Toyota GT 86 a Subaru BRZ (a americký levoboček Scion FR-S) sice inspirovala příval dalších dostupných zadokolek, ale nenaplnila očekávání v prodejích. Původně uvažovanou výkonnější verzi se tedy prý nevyplatí vyvíjet.

rozhovoru pro britský časopis AutoExpress prý šéf evropského vývojového oddělení Toyoty prohlásil, že všemi obdivované kupé GT 86 zaostává za prodejními cíli, což ohrožuje plány na buducí výkonnější verzi.

"Rychlejší verze GT 86 by určitě byla věcí, která by se pro mnoho lidí zařadila na špičku seznamu vysněných aut. Ale stejně jako v případě kabrioletu je těžké ospravedlnit jí z obchodního hlediska, s ohledem na současnou úroveň celosvětových prodejů."

jak se mohlo auto, tak chválené novináři a uctívané fanoušky, stát obchodním neúspěchem?

Killman se také pozastavuje nad tím, jak se mohlo stát neúspěchem auto, které se dočkalo tak nadšeného přijetí a oslnivých recenzí ze strany novinářů, stejně jako téměř nábožné úcty od fanoušků.

Jak ale napsal můj kolega Derek Kreindler na TTAC.com, je právě v tom onen problém. My motorističtí novináři a blázni do aut jsme totiž přesně ta skupina lidí, která sice přesně ví, jaká nová auta by se měla vyrábět, ale zároveň si je ani v případě, že se vyrábějí přesně podle našich požadavků, stejně nekoupíme. Protože na ně nemáme, nebo proto, že za cenu GT 86 se přeci dá koupit ojetá M3, klasická 911 nebo třeba Miata s kompresorem či osmiválcem.

A nebo byl (relativní) neúspěch GT 86 způsoben přemírou nadšení, které jí předcházelo? Pobláznil marketing a nadšení novinářů motoristický lid do té míry, že reality prostě nemohla dostát očekávání?

Nebo je prostě špatný čas na malé, hravé zadokolky? Co si myslíte vy?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
j3rry
20. 2. 2014, 08:08

A já myslel, že to právě byl celkem velký úspěch... Vždyť když to šlo do prodeje, tak mohli lidi dealerům údajně ruce urvat... Nebo mi něco uniklo ? Dá se o tom "neúspěchu" někde najít něco více ? :O

0
Vavris Vavrisovic
20. 2. 2014, 08:20

Velmi těžko... Jednou jsem se to snažil vygooglit snad celé odpoledne a výsledky mizivé. Celková produkce (GT86+BRZ+FRS) by nyní měla činit cca 80k kusů. První rok prodeje v US se prodalo přes 29.000 ks a v JPN přes 25.000 ks.

Další info prakticky nedohledatelné. Pouze to, že 4 největší trhy (US+JPN+CAN+US) představují skoro 90% odběrů a v EU to je tragédie - GB s něco málo přes 4k prodaných aut představuje více, než 50% prodejů v rámci EU...

0 reagovat
Vavris Vavrisovic
20. 2. 2014, 08:11

Killman tedy dostál svému jménu, protože jeho projev je vyloženě zabíjející :D

Souhlasil bych, že GT86 totálně propadla na starém kontinentu, ale v USA nebo JPN? Všude má větší prodeje (společně s BRZ) než MX-5 NC i MX-5 NB v době jejich uvedení na trh.

Spíš mi to tady smrdí poněkud přestřelenými prognózami Toyoty, která nejspíš předpokládala, že bude větší legenda, než MX-5 NA.

0 reagovat
palm
20. 2. 2014, 08:14

Dle meho by to auto uspech melo, ale s cenovkou 500 za 620tis ma clovek dneska nudne RS kde nemusi manzelce vysvetlovat kompromis. A nove rs je v primce dost rychle.
..

0 reagovat
Pavel
20. 2. 2014, 08:29

Ano, nudné RS. S GT86 si dokážu představit krásný víkend, s Octavii RS budete mít víkend s Octavií, byť silnou, ale tuctovou.

0 reagovat
Snowman000
20. 2. 2014, 08:55

Tiez som mal pocit ze ju nestihaju vyrabat a preto na EU trh ide obmedzene mnozstvo a taktiez ze sem idu prave len TOP vybavy s najvacsou ryzou...
A 30tis ojro je proste moc, prave preto, ze za to uz je slusny povoz z druhej ruky. Zacinat to v holobyte okolo 20, tak je to ina...
A dalsim neklamnym znakom ze s tym dopytom to nebude tak uplne naprd, ze jazdene GT86/BRZ nejdu pod prave tych 20tis. a po cca 2 rokoch a cca 30tis.km stratit 1/3 ceny nie je zle, MX-5 su na tom podobne mozno este horsie.

0 reagovat
Winie
20. 2. 2014, 10:38

Jen to potvrzuje to, že evropa je neskutecne zdegenerovana co se trhu tyce. Kazdej druhej blbecek si koupi radsi TT, nez vybornou hatchi, protoze s toyotou tolik neoslní jako s Audi - aspon u laicky verejnosti. Nebojim se toho ze nebude silnejsi verze, ale jen pro japonsko, tak jako tomu bylo driv.

0
Vajtek
20. 2. 2014, 18:07

Souhlasím. Navíc jsem nezaznamenal reklamu na tohle auto. Dnešní zákazník potřebuje být přemluvený k nákupu auta superlativy. Navíc nadšené motoristické recenze jsem taky nečetl. Četl jsem velmi pozitivní recenze s "ale" na konci.

V době, kdy turbo, automat a čtyřkolka je nezbytnost, jde tohle auto proti proudu. Fandím tomu! Možná, že kdyby byla první ostrá verze a pak nabídli za super cenu slabší..? Sere mě jak poslední dobou čtu furt o BMW, jak nás chce odnaučit řídit pomocí všech asistentů a pak k tomu dodá - Radost z jízdy... tříválcový předohrab v 8mi stupňovým automatu s elektrickým posilovačem. Jestli to je to, co lidi chtějí, tak to asi malá zadokolka nebude mít snadný.

0 reagovat
_jirka_
28. 2. 2014, 13:23

Určitě je to nedostatkem reklamy a informací - nebo spíš zážitku - v cílové skupině. Já osobně jsem udělal pro prodejní čísla Toyoty/Subaru maximum možného: koupil jsem si jednu GT86 :)

Protože rád půjčuju volant a bavím se tím, jak se baví ostatní, vím, že to auto nadchne každého. I majitelé 2-3x dražších sporťáků prohlašovali, že je to přesně to, co chtěli od svého auta, jen se zážitky dostavují v rychlostech, ve kterých se člověk ještě nebojí. A tedy častěji a intenzivněji. Běžní piloti koncernových předokolek si zase užívali bezprostřednosti řízení a podvozku. Všichni shodně prohlašují, že “nedostatek výkonu” rozhodně nepociťovali.

Není to auto pro každého, ale všichni pro které je, se s ním musí nejdřív svézt aby se správně rozhodli.

0
Vavris Vavrisovic
28. 2. 2014, 13:33

tleskám a trošku závidím :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte