Ještě než vás začne jímat hrůza z představy, že byste v jednom z nejlepších hot-hatchů planety neměli měnit rychlosti pěkně ručně (a vlastně je tam neměli mít vůbec), je třeba si uvědomit, že Honda nabídne do Type-R novou převodovku pouze jako příplatkovou volbu, doplňující standardní manuál. Krom toho faktem je, že nahlédneme-li na CVT převodovku ve sportovním autě z chladného a čistě vědeckého hlediska, nenalezneme lepší řešení.
Právě CVT je totiž jediná převodovka, která umí zajistit vůbec maximální možnou akceleraci. Zatímco auto, které řadí, dosahuje optimálního točivého momentu na kolech vždy jen na krátkou chvíli (plus ztrácí při prodlevách pro přeřazení), CVT s plynule proměnným převodovým poměrem udrží motor stále v optimálních otáčkách. A optimální otáčky motoru znamenají samozřejmě i nejlepší dostupný moment na poháněných kolech.
Druhé, řidičské hledisko, ale samozřejmě mluví proti CVT. Zaprvé s takovou převodovkou není žádná sranda, za druhé bez řazení a tedy bez změn v akceleraci nevzniká ten správný pocit ze zrychlení. Je proto docela dobře možné, že Honda u převodovky v Type-R využije takzvané „virtuální rychlosti“. Tedy přednastavené převodové poměry, které může řidič volit ručně pádly pod volantem. Takový režim je sice řidičsky zajímavější, ale vytrácí se u něj právě ona výhoda CVT.
Jak bude Civic Type-R s novou převodovkou fungovat, na to si musíme počkat do jeho uvedení na trh, které by mohlo nastat někdy koncem letošního roku. Mimo nové převodovky se můžeme těšit taky na výkonnější verzi přeplňovaného dvoulitru pod kapotou, která nabídne místo stávajících 305 nějakých 320 koní.
04. ledna 2017, 17:37
0
Tak pokud bude ta CVT stejne dobra jako ve WRX tak je to lepsi reseni nez 10ti stupnovy automat ;)
04. ledna 2017, 18:00
0
Nemaji ted v Honde nejaky novy inzenyri z Nemecka? Jako mela Nokia sveho casu pracanta z Microsoftu :-)