Informaci o čemsi, co by se mělo jmenovat GT4 RS, prokecl na Instagramu australský dealer německé značky. Podle něj se novinka blíží díky vysoké poptávce po ještě silnějším, lehčím a rychlejším Caymanu.
Tou největší změnou bude podle všeho motor. Atmosférický plochý šestiválec o objemu 3.8 litru z verze GT4 půjde pryč, přestože nabízel na Caymana nadmíru solidních 385 koní. Místo něj se nastěhuje o kus majestátnější jednotka, a sice čtyřlitrový atmosférický šestiválec, jenž je momentálně k nalezení v 911 GT3.
To znamená nějakých 475 koní v autě, které by mělo být oproti 911 o výrazný kus lehčí. Šestistupňová manuální převodovka doufejme zůstane, stejně jako mechanický samosvorný diferenciál. Cayman GT4 dosahuje zrychlení z klidu na stovku za 4.4 sekundy, ale i to se ještě zkrátí.
K tomu všemu pochopitelně počítejme s vylepšenou aerodynamikou, lepšími gumami, přenastaveným odpružením, zmíněnou sníženou hmotností, ale i s výkonnějšími brzdami.
Otázkou zůstává, kdy (a jestli vůbec) se Cayman GT4 RS objeví. Porsche zatím v tuto chvíli nic nepotvrdilo a my doufáme, že se oficiálního oznámení dočkáme maximálně v horizontu měsíců.






munilaw
14. 2. 2017, 22:04Od první chvíle kdy vyjel "obyčejný" GT4 jsem si kladl tuhle otázku :-D V článku je 4.0 z GT3 a pak hodnota 475 PS což, ale více sedí na 3.8 z "obyčejné" 991.1 GT3, 4.0 je v GT3 RS a tam má 500 PS. Na obrázku se píše pouze 4.0 je to zmatené... :-D
Viper
15. 2. 2017, 02:37V souvislosti s motorizací se objevila i možnost, že by byl motor pro účely Caymanu "podladěn" právě někam do okolí 475 koní. Holt se musí zachovat exkluzivita většího a dražšího modelu...
munilaw
16. 2. 2017, 00:14Jo tak to jo :-D, ale stejne nálož skoro 100 koní oproti normálnímu se mi zdá moc, RS má vždy cca tech 25-30 koní navíc, což by asi nedávalo smysl podlazovat ten jejich ryze "sportovní" šestiválec z GT3. Možní 3.8 z obyčejné 991 S s větším zdvihem?