Připravované Porsche oslovuje prakticky stejnou klientelu jako již zmíněná Tesla. Mělo by se tedy jednat o zákazníky toužící po rychlém, ale přesto stále praktickém elektromobilu, který má dojezd z reálného světa a není potřeba jej dobíjet po dvou průjezdech městem. Někdy v roce 2019 by se měly objevit s největší pravděpodobností tři varianty s výkony kolem 400, 500 a na vrcholu i 600 koní. Všechny budou disponovat dvojicí elektromotorů, pohánějící obě nápravy. Poslední zmíněná verze slibuje zrychlení z nuly na sto za čas okolo 3,5 sekundy, což je proklatě rychlé, přesto to nestačí na nejvýkonnější Teslu s jejím speciálním režimem Ludicrous.
Jenže jakkoliv zní akcelerace z nuly na sto za 2,8 sekundy u Tesly naprosto fantasticky, má to podle jednoho z inženýrů Porsche svá omezení. Porsche poukazuje na to, že Tesla svůj mimořádný potenciál není schopna využívat dlouhodobě. I další zdroje mluví o tom, že pouhé dva rozjezdy v nejrychlejším Ludicrous módu takřka vybijí baterii, a když dáte výkonnému systému za uši, velmi rychle se přehřeje. Nejsilnější Tesla P90D koneckonců není schopná zdolat Severní smyčku Nürburgringu, neboť už v průběhu prvního kola zahlásí přehřátí je a je po srandě.
Jedním dechem Porsche dodává, že jejich rychlý elektrický sedan na tyto problémy rozhodně trpět nebude. Ať už budete chtít po produkční verzi Mission E rychlé rozjezdy, či se s ním rozhodnete kroužit po okruhu, vůz nebude ani z dlouhodobého hlediska nijak protestovat. Navíc by měl nabídnout solidní dojezd kolem 500 kilometrů a ve vývoji je i extrémně rychlá dobíjecí stanice, která doplní akumulátory na 80 % za přibližně 15 minut.
Teď už nezbývá než sedět a čekat, jak bude produkční verze elektromobilu Porsche vypadat a jak dopadne kočkování mezi oběma automobilkami. Zatím je vše pouze ve stádiu příprav a Porsche začíná s přestavbou továrny v Zuffenhausenu, která sežere jednu miliardu eur.











Mírus
20. 6. 2016, 19:50Konkurence pro Model S ano i ne. Díky znáčku s erbem, úrovní stylingu i celkovému zpracování bude Porsche jistě hrát vyšší ligu - i cenově. Na druhou stranu "S" už nebude v kategorii "dalekonosných elektrokár" samo.
Raven94
21. 6. 2016, 10:13Jo, než Porshe vyjede do provozu, Tesla už bude vyrábět druhou generaci, a kdo ví, kde ta bude...
whitenight
23. 6. 2016, 19:53U Porsche si s tim poradí, jsou tam "ještě němečtější než Němci" takže není nic, co by nezvládli