načítám data...

Pininfarinův elektrický sen, karbonový RUF, sportovní Tata, Volvo a Seat - co nás zaujalo v Ženevě

Co dnes přinesla Ženeva nového? Elektromobil od Pininfariny s parametry snů, RUF co je a není Porsche, Tata co se pouští do vyšší ligy a také novinky od Seatu a Volva.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ženevský autosalon je jedním z největších svátků automobilového průmyslu. Na břehy jezera mezi alpskými vrcholky se sjedou velká jména světa na čtyřech kolech a odhalí zde něco ze svých největších novinek pro daný rok. Co nás zaujalo dnes, v první den autosalonu?

Pininfarina H600

Designérským studiím dnes, v době kdy téměř každá automobilka disponuje vlastním návrhářským centrem, pšenka příliš nekvete. A zdá se, že v italském studiu Pininfarina se kvůli tomu dali na drogy – a nebo vědí něco, co my ne. Vytvořili totiž designérskou studii luxusního sedanu, který by podle jejich popisu měl disponovat přímo neuvěřitelnými parametry. Výkon 804 koní a zrychlení z nuly na stovku za 2,9 s ještě není u elektromobilu ničím zvlášť překvapivým, ale dojezd více než 1 000 km a dobíjení pomocí plynové turbíny na palubě? S jediným vysvětlením, že za obrovský dojezd může použití “superbaterie”?

RUF CTR

Naopak vysokou míru racionality projevili pánové z tunerské firmy/automobilky (sami si vyberte, do které kategorie vám více pasuje) RUF. Pánové z Pfaffenhausenu očividně zřeli, že stará Porsche jsou dnes neslýchaně populární a ceněná. Ponořili se proto do vlastní historie a vytáhli na světlo světa její nejslavnější kousek – legendární RUF CTR “Yellowbird”, známý z nezapomenutelného videa Fascinazion Nürburgring, ve kterém s ním testovací jezdec bezhlavě drtí Severní smyčku.

Ale jak nabídnout penězi oplývajícím milovníkům starých Porsche něco, co ještě neviděli? Existuje přeci Singer, který dokáže v realitu přetvořit snad jakýkoliv váš vzduchem chlazený sen.

Odpovědí je karbon. Spousta karbonu. Nový Yellowbird totiž nevychází z existující klasické 911, ale je postaven na zbrusu novém karbonovém šasi. My sice máme podezření, že jde ve skutečnosti o šasi staré dobré 911, jen vyrobené z modernějšího materiálu. Stejně tak je je však možné, že z originálu zůstala zachována jen silueta – v každém případě tu jsou přední a zadní deformační zóny, vyrobené z oceli, které by měly zabránit, aby každý ťukanec znamenal výměnu celého šasi.

Pod zadní kapotou se skrývá tradiční vzduchem chlazená plochá šestka, tentokrát však přeplňovaná dvěma turbodmychadly. To znamená výkon 700 koní a točivý moment 880 Nm, to všechno na špatném konci auta o hmotnosti necelých 1 200 kg. Z nuly na sto se má rozjet za 3,5 s, z nuly na 200 za 9 s a maximální rychlost má dosahovat 362 km/h. Jak dlouho bude trvat, než žlutá bestie dostane svého majitele (či spíše jeho kousky) do rakve, to výrobce bohužel neuvádí. My bychom si dovolili skromně odhadnout, že životnost řidiče Yellowbirdu, který se pokusí naplno využít jeho schopností, aniž by byl špičkovým závodníkem, bude srovnatelná s tím, jak dlouho mohl přežít pilot Sopwithu Camel na frontě 1. světové války.

Tata Racemo

Koncepty od Pininfariny a malosériovky od RUFu patří mezi auta, o kterých může i většina obyvatel bohaté Evropy jen snít. Co ale má dělat nebohý Ind, když touží po sportovním voze? Na to se očividně sami sebe zeptali v indickém koncernu Tata Motors a vytvořili novou experimentální značku Tamo. Jejím prvním konceptem je Racemo, miniaturní sporťák kapesních rozměrů i kapesního motoru. Délkou se vejde pod čtyři metry a pohánět ho má přeplňovaná tříválcová dvanáctistovka o výkonu 190 koní a točivém momentu 210 Nm, která sídlí před zadní nápravou. To má stačit ke zrychlení 0-100 km/h pod 7 sekund. Na indickém trhu se má prodávat za 2,5 milionu rupií, tedy něco kolem milionu korun. Na indické poměry to bude stále drahé auto (představte si něco jako u nás 911), ale pořád o mnoho levnější než západní “konkurence”.

AMG GT Concept

Líbí se vám ladné kupé AMG GT, ale dali jste se na rozmnožování? Potom pro vás Mercedes připravuje řešení – jmenuje se AMG GT Concept a snaží se budit dojem, že půjde o čtyřdveřovou verzi téhož. Ve skutečnosti patrně bude stát na platformě něčeho úplně jiného, nejspíše pak třídy E s AMG technikou. Každopádně je to krásný stroj, který uspokojí vaše touhy po kupé i potřebu nacpat nějaké dvojnožce i na zadní sedačky. O pohon by se měl starat přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec a elektromotor, který posune celkový výkon na 805 koní.

Volvo XC60

Zákazníci ve skutečném světě ale většinou netouží po bestiálních karbonových kupé, štíhlých Mercedesech od AMG nebo futuristických elektromobilech. Nebo po nich možná touží, ale nekupují si je. Mezi nejvýznamnější novinky dnešního dne tak mnohem spíše patří Volvo XC60, které bude splněním nikoliv snů, ale reálných požadavků “fotbalových maminek” a pánů středního věku po celém světě. Vypadá jako o něco kratší, ale vyšší V90 Cross Country a nabízí i podobnou paletu benzínových, hybridních a naftových přeplňovaných čtyřválců. Díky tomu může nabídnout výkony v rozmezí 190 až 410 koní a pravděpodobně rozumná a racionální čísla spotřeby. Nejvýkonnější verze by měla zvládnout stovku za pouhých 5,3 sekund. Přinese vám nadšení z řízení a bude se vám o něm v noci zdát? Nejspíš ne. Ale můžeme si být skoro jistí, že mezi cílovou skupinou to bude hit…

SEAT Ibiza

A konečně tu máme auto, které vás možná zajímá nejméně, ale pro váš reálný život bude nejdůležitější. Možná si ho koupíte vy. Možná si ho koupí vás soused. Možná ho dostanete jako služební. A jestli se nestane nic z toho, určitě se to stane s jeho koncernovým sourozencem, Fabií čtvrté generace, která přijde zanedlouho a na stejné technice. Mluvíme samozřjemě o Seatu Ibiza. Technika? Vylepšená platforma MQB A0 a motory 1.0 TSI a 1.6 TDI, které známe z Rapidu, Octavie a brzy se jich dočkáme i ve Fabii. A k tomu samozřejmě nová 1.5 TSI, která se nedávno představila v Golfu a brzy jí očekáváme v Octavii. Kde se s ní setkáte? Zanedlouho u svého prodejce Seatu, na ulicích a v garážích všech těch, kteří chtějí jistotu ověřené techniky VW, ale nechtějí mít stejné auto jako soused. A nutno říct, že nová Ibiza dokázala chladnou německou strohost zabalit do atraktivního jižanského kabátu…

Toť nejdůležitější novinky dnešního dne. Zapomněli jsme na něco, nebo vás zaujalo něco, co nám přišlo nevýznamné? Vyčiňte nám v komentářích. A zítra večer se můžete těšit na další várku!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Safa
07. března 2017, 23:08
0

Zatím nemám letošní Ženevu tolik nakoukanou, takže dotaz mezi ty s větším přehledem. Co nějaký nový koncept od Mazdy typu Vision? Nevíte někdo? Nebo je letos v tomto mazdím segmentu ticho po pěšině???

reagovat
Ev
Evlo
08. března 2017, 00:08
0

Tata sice vypadá zajímavě, ale spíš by to chtělo levného konkurenta evoque kabrio :)

reagovat
Zvapi
08. března 2017, 07:59
0

Arteon

reagovat
PeterLuk
08. března 2017, 18:29
0

Ten RUF je božííí! Za mňa najväčšia bomba autosalónu.

reagovat
Vikis
09. března 2017, 11:16
0

Jenom k info, mám pocit, že Škoda Rapid není na MQB platformě, ale na starší platformě PQ26 (nástupce PQ25) a není náhodou ten RUF CTR vodou chlazený? Někde jsem to zahlídnul, ale teď už to nemůžu najít...

Jinak za mě překvapení RR Velar, nová XC60, Yaris GRMN (to auto asi nutně potřebuju) a pak KIA Stinger.. Celkově mi letos přijde Ženeva zajímavá :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem