V inspiraci úspěšným Adamem S, přichází německý Opel s novou Corsou S. Ta není klasickým hot-hatchem, ale čímsi, čemu se říká „warm-hatch“. To znamená, že stojí na pomezí mezi klasickou Corsou a ostrým OPC, které výkonem překračuje 200 koní a denní ježdění s ním zavání návštěvou chiropraktika.
Corsa S vypadá navenek díky paketu OPC Line dost podobně, jako vrcholný model. Nechybí přední nárazník s decentním spojlerem, nástavce prahů, menší zadní křídlo a další náležitosti. Interiér se potom pyšní plnohodnotnými sedadly Recaro pošitými kůží, sportovním volantem s oním nesmyslným zploštěním nebo třeba hliníkovými pedály.
Kola jsou však pouze sedmnáctipalcová, podvozek opravdu umožňuje přejíždět nerovnosti a zásadní změny se odehrály taky pod kapotou. Zde se nachází jen menší čtrnáctistovka s turbem a výkonem 150 koní, posílající sílu na přední kola skrze šestistupňový manuál. Zrychlení z nuly na sto za 8.9 sekundy není sice drtivě rychlé, ale je stále velmi důstojné. Maximálka činí 207 km/h, takže magickou hranici dvou stovek pokoří s rezervou.
Dobře vybavená Corsa s mírně přiostřeným, ne však vyloženě sportovním charakterem, stojí navíc poměrně rozumné peníze. Třídveřová varianta začíná v Německu na částce 18 400 euro, což je v přepočtu 478 400 korun. Za praktičtější pětidveřovou karoserii to dělá 19 085 euro, tedy 496 200 korun.











JayK91
27. 7. 2017, 19:13No to už bude asi lepší ten nový swift sport což? (vzhledem k ceně) :D
Zargothrax86
27. 7. 2017, 21:31Ty warm-hatche se mi začínají docela dost líbit. Oproti Swiftu Sport je o pár koní výkonnější, ale pochybuji, že by se Corsa S dostala pod Suzukiho 870 kilo. Nevíte někdo, kolik by měla vážit?