načítám data...

Nový plochý šestiválec od Singeru – když se krása snoubí s výkonem

Název Singer je ve světě vzduchem chlazených Porsche velkým pojmem. Teď se ale kalifornská společnost rozhodla, že úroveň úprav klasických sporťáků pozvedne ještě o level výš.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zatím pouze na počítačových vizualizacích, přináší Singer svou kulervoucí novinku v podobě přepracovaného plochého šestiválce, jež odstartoval svůj život v Porsche 911 z roku 1990. Výsledkem má být atmosférický, vysokootáčkový, vysoce výkonný a mimo jiné i neskutečně nádherný vzduchem chlazený motor.

Aby byly všechny parametry dosaženy a movitý zákazník jménem Scott Blattner byl plně uspokojen, dal Singer hlavy dohromady s dalšími velkými jmény oboru. Na motoru je proto podepsán ještě vývojový závodní tým Williams Advanced Engineering a také Hans Mezger – muž stojící za původním plochým šestiválcem Porsche.

Na motoru jsou osazeny čtyřventilové hlavy po dvou vačkách, titanové ojnice, individuální škrticí klapky z hliníku, hned dva olejové okruhy nebo sací trakt výhradně z karbonu. Dále se každý válec těší pozornosti hned dvojice vstřikovačů a odfukuje skrze výfukový systém z titanu a slitiny Inconel. Ve vyšších rychlostech se do hry přidává náporové sání a teplotu vzduchem chlazeného monstra reguluje zvětšený větrák s optimalizovanou geometrií lopatek.

Výsledkem je, že agregát, jehož objem se zvětšil z 3.6 na rovné 4 litry, ždíme ze svých útrob 500 koňských sil a ladně se roztáčí za hranici devíti tisíc otáček za minutu. To znamená, že starý vzduchem chlazený motor dosahuje prakticky stejných hodnot, jako současný motor v 911 GT3 RS. Navíc slouží šestiválec od Singeru jako dokonalá ozdoba motorového prostoru a celkově se jedná o technický klenot, nad jehož dokonalostí zůstává rozum stát. Ano, až takhle mě tisková zpráva o novém motoru rozněžněla…

Asi není potřeba zdůrazňovat, že auto postavené okolo unikátního motoru bude také naprosto dokonalé, a že výsledná cena zrenovované a upravené 911 vyšplhá zcela mimo dosah běžných smrtelníků. Tohle je prostě zcela nová úroveň renovování a úprav starých aut.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
10. srpna 2017, 17:36
0

To je krasnej kus zeleza...

reagovat
KS
10. srpna 2017, 20:45
0

Pecka, možná motorová událost roku. Kdyby to byl vodník, měl by ještě větší výkon. Na druhou stranu, v 911 s designem z 80. let bych asi ani nechtěl 500 koní, ale když je poptávka, proč ne, je to parádní zajímavost. Emise asi budou podružné vzhledem k tak malým katalyzátorům na takovou porci plynů, ale "who cares"... :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem