Zatím pouze na počítačových vizualizacích, přináší Singer svou kulervoucí novinku v podobě přepracovaného plochého šestiválce, jež odstartoval svůj život v Porsche 911 z roku 1990. Výsledkem má být atmosférický, vysokootáčkový, vysoce výkonný a mimo jiné i neskutečně nádherný vzduchem chlazený motor.
Aby byly všechny parametry dosaženy a movitý zákazník jménem Scott Blattner byl plně uspokojen, dal Singer hlavy dohromady s dalšími velkými jmény oboru. Na motoru je proto podepsán ještě vývojový závodní tým Williams Advanced Engineering a také Hans Mezger – muž stojící za původním plochým šestiválcem Porsche.
Na motoru jsou osazeny čtyřventilové hlavy po dvou vačkách, titanové ojnice, individuální škrticí klapky z hliníku, hned dva olejové okruhy nebo sací trakt výhradně z karbonu. Dále se každý válec těší pozornosti hned dvojice vstřikovačů a odfukuje skrze výfukový systém z titanu a slitiny Inconel. Ve vyšších rychlostech se do hry přidává náporové sání a teplotu vzduchem chlazeného monstra reguluje zvětšený větrák s optimalizovanou geometrií lopatek.
Výsledkem je, že agregát, jehož objem se zvětšil z 3.6 na rovné 4 litry, ždíme ze svých útrob 500 koňských sil a ladně se roztáčí za hranici devíti tisíc otáček za minutu. To znamená, že starý vzduchem chlazený motor dosahuje prakticky stejných hodnot, jako současný motor v 911 GT3 RS. Navíc slouží šestiválec od Singeru jako dokonalá ozdoba motorového prostoru a celkově se jedná o technický klenot, nad jehož dokonalostí zůstává rozum stát. Ano, až takhle mě tisková zpráva o novém motoru rozněžněla…
Asi není potřeba zdůrazňovat, že auto postavené okolo unikátního motoru bude také naprosto dokonalé, a že výsledná cena zrenovované a upravené 911 vyšplhá zcela mimo dosah běžných smrtelníků. Tohle je prostě zcela nová úroveň renovování a úprav starých aut.
10. srpna 2017, 17:36
0
To je krasnej kus zeleza...
10. srpna 2017, 20:45
0
Pecka, možná motorová událost roku. Kdyby to byl vodník, měl by ještě větší výkon. Na druhou stranu, v 911 s designem z 80. let bych asi ani nechtěl 500 koní, ale když je poptávka, proč ne, je to parádní zajímavost. Emise asi budou podružné vzhledem k tak malým katalyzátorům na takovou porci plynů, ale "who cares"... :-)