Elektrický hatchback Leaf se v nabídce Nissanu objevil v roce 2011. Přestože elektromobil nepatří pro stále omezené možnosti užívání a vyšší cenu mezi hlavní prodejní artikly automobilek, Leaf si nevedl vůbec špatně. Postupnými modernizacemi rostl dojezd a klesal čas potřebný k nabití akumulátorů. Nyní přichází druhá generace.
Nissan již přijímá předobjednávky, první vozy k dealerům dorazí v prvním čtvrtletí 2018. A na co se mohou zájemci o ‘bezemisní’ Nissan těšit? Nová 40 kWh baterie by měla podle Nissanu zajistit dojezd přes 370km, výkon dosahuje 150 koní. Na solidním dojezdu má svůj podíl i promšlená aerodynamika. Nový Leaf je nadto i pohledný. Moderní vzhled, ostře řezané rysy, to vše doplněné o atraktivní barevné kombinace.
Pod líbivým kabátem nabídne nový Leaf moderní výbavu. Automobil je vybaven asistenčními systémy včetně systému ProPilot, který za pomoci senzorů udržuje vůz v jízdním pruhu a samočinně reguluje rychlost s ohledem na provoz před autem. Dále tu máme ProPilot Park, který váš Nissan sám zaparkuje či e-Pedal, díky kterému je možné rychlost Leafu ovládat prakticky jen pomocí pedálu plynu.
Poslední novinkou je propojení Nissanu s mobilní aplikací. Ta umožní majiteli nejen sledovat na displeji mobilního telefonu základní informace o autě, dovolí mu na dálku provádět některé úkony. Je možné naplánovat dobíjení (pokud například chcete používat výhodnější noční tarif) i start auta, aktivovat klimatizaci atd. Aplikace pomůže i s nalezením nejbližší dobíjecí stanice. A mimochodem – nový Leaf sám o sobě může fungovat jako dobíjecí stanice. Jeho baterii je možné použít jako obří powerbanku.
Má tedy Tesla problém? Ne, Leaf neznamená ve světě elektromobilů žádnou revoluci, nabízí však atraktivní vzhled, solidní jízdní výkony i výbavu a kvalitní prostornou kabinu. Narozdíl od Tesly je Nissan konvenčnější, jednodušší, obyčejnější, vzhledem k dodacím lhůtám však také reálnější.
28. listopadu 2017, 22:26
0
40kWh a 370 kilometru? Tady nekdo keca.
29. listopadu 2017, 10:54
0
Podle spritmonitoru největší spořílci jezdí s předchozí generací pod 11 kWh/100 km, takže dosažitelný to asi je.
Na běžný provoz běžnýho řidiče bych ten dojezd ale tipl tak o 100 km míň.