načítám data...

Přichází nový Nissan Leaf: bude mít Tesla problém?

Na náš trh míří již druhá generace plně elektrického Nissanu Leaf. Můžeme čekat čisté jízdní zážitky a okno do budoucnosti?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Elektrický hatchback Leaf se v nabídce Nissanu objevil v roce 2011. Přestože elektromobil nepatří pro stále omezené možnosti užívání a vyšší cenu mezi hlavní prodejní artikly automobilek, Leaf si nevedl vůbec špatně. Postupnými modernizacemi rostl dojezd a klesal čas potřebný k nabití akumulátorů. Nyní přichází druhá generace.

Nissan již přijímá předobjednávky, první vozy k dealerům dorazí v prvním čtvrtletí 2018. A na co se mohou zájemci o ‘bezemisní’ Nissan těšit? Nová 40 kWh baterie by měla podle Nissanu zajistit dojezd přes 370km, výkon dosahuje 150 koní. Na solidním dojezdu má svůj podíl i promšlená aerodynamika. Nový Leaf je nadto i pohledný. Moderní vzhled, ostře řezané rysy, to vše doplněné o atraktivní barevné kombinace. 

Pod líbivým kabátem nabídne nový Leaf moderní výbavu. Automobil je vybaven asistenčními systémy včetně systému ProPilot, který za pomoci senzorů udržuje vůz v jízdním pruhu a samočinně reguluje rychlost s ohledem na provoz před autem. Dále tu máme ProPilot Park, který váš Nissan sám zaparkuje či e-Pedal, díky kterému je možné rychlost Leafu ovládat prakticky jen pomocí pedálu plynu. 

Poslední novinkou je propojení Nissanu s mobilní aplikací. Ta umožní majiteli nejen sledovat na displeji mobilního telefonu základní informace o autě, dovolí mu na dálku provádět některé úkony. Je možné naplánovat dobíjení (pokud například chcete používat výhodnější noční tarif) i start auta, aktivovat klimatizaci atd. Aplikace pomůže i s nalezením nejbližší dobíjecí stanice. A mimochodem – nový Leaf sám o sobě může fungovat jako dobíjecí stanice. Jeho baterii je možné použít jako obří powerbanku. 

Má tedy Tesla problém? Ne, Leaf neznamená ve světě elektromobilů žádnou revoluci, nabízí však atraktivní vzhled, solidní jízdní výkony i výbavu a kvalitní prostornou kabinu. Narozdíl od Tesly je Nissan konvenčnější, jednodušší, obyčejnější, vzhledem k dodacím lhůtám však také reálnější.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

skodafil
28. listopadu 2017, 22:26
0

40kWh a 370 kilometru? Tady nekdo keca.

reagovat
ro
rock
29. listopadu 2017, 10:54
0

Podle spritmonitoru největší spořílci jezdí s předchozí generací pod 11 kWh/100 km, takže dosažitelný to asi je.
Na běžný provoz běžnýho řidiče bych ten dojezd ale tipl tak o 100 km míň.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem