logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: Splývavé kombi přidává centimetry pro zadní pasažéry i počet svítících hvězd. Otazník však panuje nad litry v kufru

Mercedes-Benz představil druhou karosářskou variantu modelu CLA: splývavé kombi zvané Shooting Brake. To přidává místo vzadu i třícípá světýlka. Jen na ten zavazadlový prostor je potřeba se podívat… správně.

Je tomu přibližně čtvrt roku, co jsem vám napsal o zcela nové generaci malého sedanu od Mercedesu s názvem CLA. Chlubila (a stále chlubí) se novou elektrickou architekturou umožňující špičkový dojezd až 792 km, pokročilým interiérem plným displejů, další generací multimediálního systému MBUX a celými 147 svítícími trojcípými hvězdami, rozesetými po světlech a přední masce. Pokud chcete, můžete si text připomenout zde.

Tento týden došlo k odhalení nové karosářské varianty stejného vozu: splývavého kombi zvaného Mercedes-Benz CLA Shooting Brake. To se, kromě všech inovací sdílených s původním modelem, pyšní ještě dalšími dvěma novinkami: větším prostorem pro zadní cestující a významně navýšeným počtem svítících trojcípých hvězd. Obočí se vám však zvedne nad litry v kufru.

Co se interiéru týče, musí se nechat, že nárůst čísel pro zadní pasažéry je oproti předchůdci jen relativně málo významný, třebaže vítaný. Díky delší střeše přibylo nad hlavou vzadu 26 milimetrů a pro lepší tvarování zadních bočních dveří také o sedm milimetrů narostl nástupní otvor. Ale protože oproti dřívějšímu modelu má auto i o 61 milimetrů delší rozvor, bude se v něm jistě sedět přímo královsky.

Foto: Mercedes-Benz - tisková fotografie

Cestující v druhé řadě si navíc užijí i další žhavou novinku – panoramatickou střechu. Rozkládá se na mimořádně velké ploše, je vyrobená ze speciálního laminovaného skla schopného v létě odrážet infračervené sluneční paprsky a v zimě udržet interiérové teplo, a volitelně se umí přepínat mezi průhledným a mléčným nastavením.

Hlavně ale přidává další svítící trojcípé hvězdy. A pozor, Mercedes netroškařil – ke 147 venkovním hvězdám, které CLA Shooting Brake podědilo po sedanu, přidává dalších… virbl… 158 hvězdiček. Celkem se tak vůz chlubí plnými 305 svítícími trojcípými hvězdami. No…to je nová úroveň. Tady už nevím, jestli slovo „exuberantní“ stačí. Ale baví mě přímo skvěle! :-D

Foto: Mercedes-Benz - tisková fotografie

Ještě jsou tu ta čísla v zavazadlovém prostoru. Ona totiž samozřejmě oproti předchůdci také stoupla: celkové číslo činí 556 litrů, což je o 71 litrů víc. Jenže do tohoto čísla je započítán i přední kufr elektrické verze o objemu 101 litrů. A jednoduchá matematika napovídá, že prostor čistě vzadu se naopak o třicet litrů zmenšil. Hmmm… Na druhou stranu, oproti zmíněnému novému sedanu 50 litrů přibylo, tak aspoň něco.

Jen doplním, že i nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake se bude nabízet jak v mild-hybridní verzi s motorem o objemu 1,5 litru a elektromotorem o výkonu 20 kW, tak ve dvou čistě elektrických verzích: 250 s jedním motorem na zadní nápravě a výkonem 200 kW a 350 4MATIC se dvěma motory na obou nápravách a výkonem 260 kW. Obě verze mají baterii o využitelné kapacitě 85 kWh a jednodušší varianta se blýskne deklarovaným dojezdem až 761 km.

Foto: Mercedes-Benz - tisková fotografie

Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake by měl na trh dorazit na jaře roku 2026. Ceny ještě nejsou známé (nebo jsem je v tiskové zprávě přehlédl), ale předpokládá se, že stále zůstane jedním z nejdostupnějších modelů v nabídce výrobce, tedy aspoň v hybridní verzi, u elektriky těch nul bude asi nějak víc. No, ale rozhodně bude… nejohvězdičkovanější. A o to přece jde, ne? 

Co si o novém Mercedesu-Benz CLA Shooting Brake myslíte vy? Chtěli byste ještě víc než 305 svítících trojcípých hvězd? A vadí vám, že kufr je oproti předchůdci větší jen se započítáním frunku, nebo je to v pořádku? Dejte vědět v diskuzi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Sato
17. 7. 2025, 16:03

400v menic nebude?

0 reagovat
mariov8
19. 7. 2025, 07:29

Nevím jak to s 800/400V měničem u CLA SB bude zpočátku.

Ale mám zvídavého kolegu, který každodenně podstupuje elektrickou oběť a přinutil mne jet na služební cestu s ním v autě... kromě jiného jsme došli na tohle téma a jelikož jeho elektromobil má asi třetinový dojezd než můj služební automobil, brzy jsme stáli u nabíječky. Byla schopna pracovat až s 1000V!!! Po telefonátu jednomu manažerovi společnosti co provozuje tyto stojany (ano, pracujeme v automotive a tyto kontakty máme) jsme se dozvěděli, že prakticky všechno co instalovali s výkonem 100kW a více, je multirozsahové = 400, 800 i těch 1000V není problém. A to několik let dozadu! Takže jenom/velkým podílem 400V nabíječky budou problém spíše v zemích, kde se na elektromobilitu vrhli v počátcích, u nás ani moc ne, protože podíl nabíječek pouze na 400V je malý.

0
Sato
22. 7. 2025, 14:32

Problem vidim v tom ze tuto informaciu rozne prehladove mapy ani nevuazdzaju, CLA bude snad prve auto kde bude musiet majitel riesit este aj tuto pataliu. Niekde som prisiel info ze vsetko pod 100kw je len 400v, co by bol problem nakolko rozne zaostalejsie regiony na vychod maju superchargrov poskromne a75kw je este stale bezne viditelna vec.

0 reagovat
mariov8
23. 7. 2025, 10:17

Nebude musiet, mercedesia navigacia to zohľadňuje, máš v ponuke len relevantné nabíjačky. U tých slabých nabíjačiek to je ťažké, ja ich viac menej ignorujem, lebo sa nabíja buď doma alebo vo firme, ide hlavne o tie dlhé cesty a tam riešiš hlavne Ionity, Keby len 75, po okolí mám asi najviac 50kW nabíjačiek.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte