I základní verze 911, tedy ty, které nejsou oprávněny mít turbo, nyní turbo mají. Atmosférickou 911 v nabídce už prostě a jednoduše nenajdeme a to je fakt, který spousta lidí vnímá od Porsche jako ránu pod pás. Abych byl však spravedlivý, stuttgartská značka za to tak úplně nemůže, je k tomu zkrátka donucena okolnostmi.
Pojďme si trochu spravit náladu, neboť světu se aktuálně představila faceliftovaná novinka a zároveň jediná 911, která má na svoje turbo nárok. 911 Turbo a Turbo S je o kousek výkonnější, o kousek rychlejší a samozřejmě přidává i pár elektronických vychytávek, které by z vás měly udělat lepšího jezdce.
Vzhled asi nemá cenu rozebírat. Že by se designové oddělení Porsche náhle probralo z letargie a 911 přepracovalo od základů, to se naštěstí nestalo. Facelift od původního modelu rozezná jen cvičené oko, a to skrze nové nárazníky, kliky dveří, jiná kola a kryt motorového prostoru. Uvnitř se potom objevuje nový volant, který přidává trochu závodní atmosféry otočným ovladačem, sloužícím jako volič jízdních režimů.
Jak v základní verzi Turbo, tak ve variantě S běsní za zády řidiče a spolujezdce dvojicí turb přeplňovaný šestiválec, honosící se objemem 3.8 litru. Oběma verzím přibylo nových 20 koní, celkem to tedy dělá 540 koní pro Turbo a dokonce 580 vraníků pro Turbo S. Zrychlení z nuly na sto nastává u obyč verze za rovné 3 sekundy, u silnější potom za 2,9 sekundy.
Všechny modely Turbo jsou standardně vybaveny paketem Sport Chrono Package, který pro nový modelový rok obsahuje kouzelné tlačítko Sport Response. Po jeho stisknutí se celé pohonné ústrojí ‚připraví ke skoku‘ a při stisknutí plynového pedálu 911 zrychlí s maximální vervou z jakékoliv rychlosti. Věc sice hezká, ale představa toho, jak před každým rychlým předjetím mačkám čudlík, mě popravdě trošku děsí. To raději sáhnu po pádlech pod volantem a sedmistupňové dvouspojkové převodovce poručím podřadit ručně.
O mnoho zajímavěji zní nový sportovní režim stabilizace Porsche Stability Management. Po přepnutí jiného kouzelného tlačítka se totiž dočkáme upravení odezvy a celkově si dá stabilizace trochu oraz. S 911 tak můžeme vyrábět o něco šílenější kousky bez toho, aby na nás z palubky blikalo žluté autíčko v nesnázích.
No a konečně cena a samozřejmě i spotřeba. Svou 911 Turbo si od ledna pořídíte za 174 669 euro (4,7 milionu korun) za základní verzi. Oproti dosavadní podobě potom Porsche stlačilo papírovou spotřebu o 0,6 litru směrem dolů, takže sporťák o výkonu 540, potažmo 580 koní žere pouhopouhých 9,1 litru na sto kilometrů. Tomu vážně někdo věří?
01. prosince 2015, 19:43
0
GT-R dostane eště víc na prdel... už se nemůžu dočkat
02. prosince 2015, 20:19
0
No GT-R je hlavne stavene jako levny supersport. 911 Turbo stoji skoro 2x tolik. Takze kdyz trosku nasypeme pod kapotu Nissanu, tak mame nehoraznou bestii. Myslim, ze GT-R se o sve zakazniky obavat nemusi.
03. prosince 2015, 21:16
0
Jo to určitě, ale vždycky mě štvalo, když lidi křičeli, že R35 je 20x lepší auto než 911. Pravda je ale taková, že R35 "akorát" nabízí lepší poměr cena/výkon
04. prosince 2015, 00:33
0
Ona 911 zacala se spatnou koncepci s motorem za zadni napravou. Coz se snazi 40 let napravit ale porad je to auto tezke na zadek a z toho plynou urcite nevyhody. V ramci Porsche hiearchi je je Cayman horsi auto ale ma motor uprostred. Dej do nej motor z 911 a roztrha ji na hadry. GTR je tezka krava, ktera je ale dobre vyvazena a ma chytrej podvozek. To jsou vlastnosti, diky kterym ma znak GT-R od dob R32 az legendarni nadech. 2016 specifikace ma 545 kobyl 628nm a stovku za 3,9. Coz do teritoria 911 slape hodne hluboko. Ve vyssich rychlostech bude stabilnejsi nez 911. V Necem je lepsi, v necem horsi. Ja bych rekl, ze to jue celkem vyrovnane a Porsche se kupuje kvuli hierachii znacek v mysli lidi. Proto ma Porsche tak velke zisky na jedno auto.