Je neuvěřitelné, že malá tříválcová prdítka sjíždějí z pásů Kolínské továrny už skoro 10 let. První generace vozítek byly typické bonbony. Peugeot a Citroen vypadaly prakticky stejně, Toyota se trochu lišila, ale všechny tři sázely na klasickou písničku ocucaných tvarů…
S novou generací ale přišla vlna individualizace a každé z trojčat má svou vlastní tvář. Peugeot 108 hraje roli pana formálního. Převzal na přídi některé designové prvky větších sourozenců 208 a 308 a snaží se tvářit tak dospěle, jak jen umí. Citroen C1 se dá označit za průkopníka – jako první auto v historii disponuje obočím. Je to taková automobilova obdoba Ernesto Čekana popřípadě postavičky Berta z dětského pořadu Sezame otevři se. No a Toyota Aygo? To je mládě samuraje vysekané katanou, které se původní předloze natrávené hašlerky snaží bránit co mu hrany stačí a vypadá, jako by s francouzkými souriozenci neměla společného vůbec nic.
Které z trojčast vám je designově nejbližší? Je to dospělácký Peugeot, flirtující Citroen nebo Kug-fu Panda Toyota Aygo?
PS: doufám, že všichni nepovažujete malé městochody se skromnými tříválci za automobilový odpad, a alespoň jeden z vás, si tento článek rozklikne :)









Sau
3. 3. 2014, 15:52No já nevím, no, snad ten Peugeot eště ide, ale ináč, spíš hrůza...
Bambus
5. 3. 2014, 10:49Zepředu C1 zezadu Aygo. Ale už jen pro koncepci je jasným vítězem nové Twingo ;)
Mira
7. 3. 2014, 12:47Malý auta jsou fajn. Nic proti "full size cars",naopak, ale prostě co je malý, to, je milý. A taky levný, lehký, obratný a skladný. Koncept malých aut se mimochodem částečně kryje i s "Chapmanovým receptem" na dobré závodní auto. Taky několik nejpopulárnějších aut minulosti byly "prcci". "Knedlík", "Kachna", "Brouk", "Pětistovka" - to jsou legendy. A věřím nejen díky jejich masovosti, ale i celkové koncepci a povedenému vzhledu. Jestlipak ještě přijde velká doba pro malá auta (Twizy, T.25)?