načítám data...

Nissan představuje výroční limitovanou edici modelu GT-R

08. července 2019, 10:43 5 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Model, jež vyjede z továrny jako připomínka padesátiletého výročí znáčků GT-R je drahý a modrý. A to je tak nějak všechno.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ač se to nezdá, legendární znáček GT-R je tu s námi už padesát let. Poprvé se objevil na Nissanu Skyline C10 v roce 1969 a od té doby sní o takto označeném voze nejeden motoristický nadšenec. Ať už se bavíme o jakékoli generaci, každý z těchto vozů si vydobyl kultovní status, ať už za to mohly jízdní vlastnosti, nebo třeba angažmá ve filmovém trháku. 

Padesáté výročí se tak sluší oslavit ve velkém stylu. A jak už to tak v automobilovém světě bývá, nejlépe se k takové příležitosti hodí nějaká pěkná limitovaná výroční série. V Nissanu tedy dali hlavy dohromady a vyrobili blíže nespecifikovaný počet vozů nazvaných jako GT-R R35 50  th  Anniversary. 

Výroční R35 je vyvedena v kultovním modrém laku. Tohle totiž není jen tak ledajaká modř, ale odstín pojmenovaný “bayside blue” – úplně stejný, jako měla v základní verzi legendární R34. Kromě toho zdobí karoserii i nalepovací bílý závodní pruh (který nápadně připomíná Chevrolet Corvette Grand Sport) a speciální plaketka vedle řadící páky a na zádi. A to je tak nějak…všechno.

Pokud se vám speciální edice zalíbila, s nákupem neváhejte. Pro evropský trh je totiž k dispozici pouhých padesát kusů. A cena? Za výroční R35 zaplatíte v přepočtu 2,47 milionu korun. To je necelý čtvrtmilion více, než za “nevýroční” modré GT-R bez plaketky. Vzhledem k tomu, jak to na automobilovém trhu chodí, je celkem jisté, že se onen čtvrtmilion časem vyplatí při případném prodeji auta. Limitované edice zkrátka táhnou. U Nissanu se ale nemůžu zbavit pocitu, že si “gétéerko” zaslouží na svém padesátiletém výročním modelu trochu víc, než jen plaketku a barvu z katalogu…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. července 2019, 19:01
0

Vypadá to hezky. Ale ten barevnej motiv, ehmm, no... Vette GS jak přes kopírák.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. července 2019, 19:05
3

Ještě jsem zapomněl přidat závodní Vette C2 Grand Sport. Od ní je tenhle barevný motiv odvozený v následujících generacích.

Jakub Pospíšil
08. července 2019, 19:23
0

Páni, o tom originálu jsem neměl tušení. Díky za rozšíření obzorů.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. července 2019, 21:39
0

Nemáš za co. Ony se historicky opakují i další značení. První Z06 byla taky C2, z roku 1963, ZR1 byla poprvé C3 v roce 1969 a i některý značení motorů se historicky opakuje už 50 let.

JanSevera
12. července 2019, 11:32
0

Pokud na plaketce není uvedeno pořadové číslo a není znám počet kusů, který se vyrobí, tak pochybuju, že se případná prodejní cena bude nějak lišit od neoznačené verze.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem