logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Nissan představuje výroční limitovanou edici modelu GT-R

Model, jež vyjede z továrny jako připomínka padesátiletého výročí znáčků GT-R je drahý a modrý. A to je tak nějak všechno.

Ač se to nezdá, legendární znáček GT-R je tu s námi už padesát let. Poprvé se objevil na Nissanu Skyline C10 v roce 1969 a od té doby sní o takto označeném voze nejeden motoristický nadšenec. Ať už se bavíme o jakékoli generaci, každý z těchto vozů si vydobyl kultovní status, ať už za to mohly jízdní vlastnosti, nebo třeba angažmá ve filmovém trháku. 

Padesáté výročí se tak sluší oslavit ve velkém stylu. A jak už to tak v automobilovém světě bývá, nejlépe se k takové příležitosti hodí nějaká pěkná limitovaná výroční série. V Nissanu tedy dali hlavy dohromady a vyrobili blíže nespecifikovaný počet vozů nazvaných jako GT-R R35 50  th  Anniversary. 

Výroční R35 je vyvedena v kultovním modrém laku. Tohle totiž není jen tak ledajaká modř, ale odstín pojmenovaný “bayside blue” – úplně stejný, jako měla v základní verzi legendární R34. Kromě toho zdobí karoserii i nalepovací bílý závodní pruh (který nápadně připomíná Chevrolet Corvette Grand Sport) a speciální plaketka vedle řadící páky a na zádi. A to je tak nějak…všechno.

Pokud se vám speciální edice zalíbila, s nákupem neváhejte. Pro evropský trh je totiž k dispozici pouhých padesát kusů. A cena? Za výroční R35 zaplatíte v přepočtu 2,47 milionu korun. To je necelý čtvrtmilion více, než za “nevýroční” modré GT-R bez plaketky. Vzhledem k tomu, jak to na automobilovém trhu chodí, je celkem jisté, že se onen čtvrtmilion časem vyplatí při případném prodeji auta. Limitované edice zkrátka táhnou. U Nissanu se ale nemůžu zbavit pocitu, že si “gétéerko” zaslouží na svém padesátiletém výročním modelu trochu víc, než jen plaketku a barvu z katalogu…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Nezn.uživatel
8. 7. 2019, 19:01 0 reagovat

Vypadá to hezky. Ale ten barevnej motiv, ehmm, no... Vette GS jak přes kopírák.

Nezn.uživatel
8. 7. 2019, 19:05 3

Ještě jsem zapomněl přidat závodní Vette C2 Grand Sport. Od ní je tenhle barevný motiv odvozený v následujících generacích.

Jakub Pospíšil
8. 7. 2019, 19:23 0

Páni, o tom originálu jsem neměl tušení. Díky za rozšíření obzorů.

Nezn.uživatel
8. 7. 2019, 21:39 0

Nemáš za co. Ony se historicky opakují i další značení. První Z06 byla taky C2, z roku 1963, ZR1 byla poprvé C3 v roce 1969 a i některý značení motorů se historicky opakuje už 50 let.

JanSevera
12. 7. 2019, 11:32 0 reagovat

Pokud na plaketce není uvedeno pořadové číslo a není znám počet kusů, který se vyrobí, tak pochybuju, že se případná prodejní cena bude nějak lišit od neoznačené verze.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte