načítám data...

Nissan představuje výroční limitovanou edici modelu GT-R

08. července 2019, 10:43 5 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Model, jež vyjede z továrny jako připomínka padesátiletého výročí znáčků GT-R je drahý a modrý. A to je tak nějak všechno.

zobrazit celou galeriiNovinky: Nissan představuje výroční limitovanou edici modelu GT-R

Ač se to nezdá, legendární znáček GT-R je tu s námi už padesát let. Poprvé se objevil na Nissanu Skyline C10 v roce 1969 a od té doby sní o takto označeném voze nejeden motoristický nadšenec. Ať už se bavíme o jakékoli generaci, každý z těchto vozů si vydobyl kultovní status, ať už za to mohly jízdní vlastnosti, nebo třeba angažmá ve filmovém trháku. 

Padesáté výročí se tak sluší oslavit ve velkém stylu. A jak už to tak v automobilovém světě bývá, nejlépe se k takové příležitosti hodí nějaká pěkná limitovaná výroční série. V Nissanu tedy dali hlavy dohromady a vyrobili blíže nespecifikovaný počet vozů nazvaných jako GT-R R35 50  th  Anniversary. 

Výroční R35 je vyvedena v kultovním modrém laku. Tohle totiž není jen tak ledajaká modř, ale odstín pojmenovaný “bayside blue” – úplně stejný, jako měla v základní verzi legendární R34. Kromě toho zdobí karoserii i nalepovací bílý závodní pruh (který nápadně připomíná Chevrolet Corvette Grand Sport) a speciální plaketka vedle řadící páky a na zádi. A to je tak nějak…všechno.

Pokud se vám speciální edice zalíbila, s nákupem neváhejte. Pro evropský trh je totiž k dispozici pouhých padesát kusů. A cena? Za výroční R35 zaplatíte v přepočtu 2,47 milionu korun. To je necelý čtvrtmilion více, než za “nevýroční” modré GT-R bez plaketky. Vzhledem k tomu, jak to na automobilovém trhu chodí, je celkem jisté, že se onen čtvrtmilion časem vyplatí při případném prodeji auta. Limitované edice zkrátka táhnou. U Nissanu se ale nemůžu zbavit pocitu, že si “gétéerko” zaslouží na svém padesátiletém výročním modelu trochu víc, než jen plaketku a barvu z katalogu…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
08. července 2019, 19:01
0

Vypadá to hezky. Ale ten barevnej motiv, ehmm, no... Vette GS jak přes kopírák.

reagovat
Knightrider
08. července 2019, 19:05
3

Ještě jsem zapomněl přidat závodní Vette C2 Grand Sport. Od ní je tenhle barevný motiv odvozený v následujících generacích.

Jakub Pospíšil
08. července 2019, 19:23
0

Páni, o tom originálu jsem neměl tušení. Díky za rozšíření obzorů.

Knightrider
08. července 2019, 21:39
0

Nemáš za co. Ony se historicky opakují i další značení. První Z06 byla taky C2, z roku 1963, ZR1 byla poprvé C3 v roce 1969 a i některý značení motorů se historicky opakuje už 50 let.

JanSevera
12. července 2019, 11:32
0

Pokud na plaketce není uvedeno pořadové číslo a není znám počet kusů, který se vyrobí, tak pochybuju, že se případná prodejní cena bude nějak lišit od neoznačené verze.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang GT 4,6 V8 2006
Ford Mustang GT 4,6 V8

2006 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Cadillac deVille coupé 1968
Cadillac deVille coupé

1968 rok výroby
472 koní výkon
7 735 ccm objem

Ford Expedition  5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4 2009
Ford Expedition 5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4

2009 rok výroby
310 koní výkon
5 400 ccm objem

Renault Mégane  1996
Renault Mégane

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

BMW Řada 1 118D  2007
BMW Řada 1 118D

2007 rok výroby
142 koní výkon
1 995 ccm objem