Zaujal vás ostrý Yaris nad kterým se včera rozplýval Vojta ve svém článku? Pak máte možná trochu mrzení z toho, že všech 400 kusů určených pro evropský trh je již beznadějně vyprodaných. Toyota má ale řešení – nebo spíše kompromis. Verze GR Sport není zdaleka tak ostrá, jako výše jmenovaný sporťák. Nabídne ale několik zajímavých úprav.
Tou nejzásadnější je upravený podvozek snížený o 11 mm oproti sérii. Lepší jízdní vlastnosti by měly zprostředkovat tlumiče Sachs Performance a nový torzní stabilizátor. Za zmínku stojí i pneumatiky Bridgestone Potenza RE50, které používá i verze GRMN, obuté na stejně stylizovaných litých sedmnáctkách. Vzhled vozu vylepšuje upravená přední maska, stylové zadní křídlo a červenočerné detaily.
Změn se dočkal i interiér. Sportovní sedačky doplňuje volant z Toyoty GT86 a sportovnější přístrojová deska. Je tu ale jedno velké ALE. Mezi předními sedadly najdeme volič variátorové převodovky eCVT, která se pro sportovní jízdu příliš nehodí. Ta je navíc spřažena s hybridním čtyřválcem o objemu 1,5 litru produkujícím skromných 100 koní. Yaris GR Sport je tak, spíše než ostrý hatchback, stylovka s tvrdším podvozkem. Nabízí se tedy otázka, na jaké zákazníky vlastně cílí.
10. října 2018, 14:29
1
tak to vím přesně na koho to cílí... na paní Krabovou. Místo našeho jednobarevného Yarisu 1.33 CVT by chtěla nejradši hybrid v barvičkách :-D
10. října 2018, 14:31
1
No jó, to je přesně ono - akorát ten název zmršili. Má to být KR(ab) Sport.