Retro je trendy. Na první pohled to zní jako nesmysl (proč by mělo být moderní něco, co je zastaralé) a na druhý pohled jako ještě větší nesmysl (těžko označit za moderní něco, co je v kurzu neustále, takže to nesplňuje požadavek trendu na aktuálnost).
Retro je samozřejmě trendy i mezi výrobci aut a značka VW si po oživení bájného hitlerwagenu získala na poli retro vedoucí postavení. Úspěch nového brouka zasadil semínko naděje, že těžit z lidského sentimentu by se dalo i jinde, inženýři sebou hodili a v Detroitu už v roce 2001 předvedli koncept s prostým názvem Microbus (v galerii modrozelený). Sériové výroby se bohužel chopila pouze firma Mattel a nový Microbus tak zůstal vyhrazen Barbie a Kenovi pro plážové radovánky.
Další návnadu hodil Volkswagen svým fanouškům v roce 2011 v Ženevě. Koncept nazvaný Bulli (v galerii vínový) přichází osazen elektromotorem s nulovými emisemi a iPadem sloužícím k ovládání všech funkcí infotainmentu.
Po čtyřech letech tu opět máme ohlášky – nová verze legendy je plánována na rok 2017. Před korunováním nového krále se asi slušelo počkat, až ten starý skutečně dodýchá. Trvalo to do roku 2013, kdy se definitivně zavřely brány továrny v brazilském São Bernardo do Campo, vyrábějící model T2 ve víceméně stejné podobě přes 50 let.
Představení retro-novinky je plánováno na lednový veletrh CES c Las Vegas, na trhu by se mohla objevit právě v roce 2017. Výběr Las Vegas považuji za příhodný – jednak proto, že nostalgie ‚hippy-busu‘ je ve Spojených státech nejvýraznější, jednak proto, že tak těsně po uvedení generace T6 je úspěch Microbusu – o něco menšího a pravděpodobně o něco dražšího než aktuální Multivan – tak trochu sázka do loterie.
Protože retro nemá se starými časy společného nic než než cool image a doplňky v barvě slonové kosti, bude nový Microbus vybaven nejmodernějším elektromotorem vypůjčeným od Audi R8 e-Tron a Li-Ion akumulátorem s dojezdem 400-500 km. Žádný strach, VW počítá i s exoty, kteří se domnívají, že ke skutečnému retro zážitku patří vůně benzínu či nafty, takže k mání budou i klasické čtyřválcové turbomotory. Doufejme, že příplatková výbava nabídne i petré samolepky mírových symbolů a stojánek na vonné tyčinky.
Adam
14. 9. 2015, 17:19 0 reagovatTo s tim skončenim výroby T2 je blbost, brazilci si i přes nevyhovující bezpečnost prosadili pokračování výroby. Vláda mu totiž udělala výjimku.
Viola Procházková
14. 9. 2015, 18:03 0Měl bys k tomu nějaký zdroj?
František Čáslavský
14. 9. 2015, 19:36 0A každá výjimka má svoje trvání, takže výroba v Brazílii byla ukončena v prosinci 2013. Takže to, co píšeš, je taky tak trochu blbost. Pokud ovšem nejsi brazilec, který na oficiálně zavřené lince skládá dodnes.
pickozudovozu
14. 9. 2015, 20:46 0 reagovatAkorat by to chtelo opravit na VW T1, nebo napsat VW Type 2 1.generace. Protoze to retro urcite neodkazuje na 2.generaci.
Viola Procházková
15. 9. 2015, 08:38 0Ve skutečnosti to většinou komunikovali opravdu jako odkaz na 2. generaci, ale zvlášť v kombinaci s fotkou to může působit zmatečně. Díky, opraveno.