načítám data...

Nástupce Ferrari F12berlinetta nese název 812 Superfast

S novým názvem přichází ještě jedna šťastně-smutná zpráva. 812 Superfast bude dost možná posledním atmosférickým dvanáctiválcem v historii.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pokud se podivujete, kde se vzal lehce kýčovitý název Superfast, tak stejné označení používala italská značka již v padesátých letech pro špičkové cestovní modely. A nová 812 – která je v zásadě silně přepracovanou verzí F12berlinetta, se mezi špičkové cestovní modely bezesporu řadí.

Výjimečnost nového Superfastu (stejně zní ten název trochu vtipně) podtrhuje i fakt, že se jedná o nejrychlejší a nejvýkonnější „běžné produkční Ferrari,“ co kdy vyjelo z továrny. Atmosférický dvanáctiválec, jenž měl původně 6.3 litru objemu, se rozrostl o dvě deci na 6.5 litru a výkon nastoupal na pěkně kulatých 800 koní. K tomu je přítomen ještě točivý moment 718 Nm, podávaný v atmosféricky vysokých 7000 otáčkách za minutu. Oproti stávající F12berlinettě se jedná o plus 60 koní a plus 28 Nm.

Z nuly na sto metelí Superfast za superrychlé 2.9 sekundy a pokračuje až do maximální rychlosti překračující 340 km/h. Na tom má svůj podíl i vylepšená dvouspojková převodovka se zrychleným řazením a přeskládanými převodovými poměry.

Převodovka navíc není zdaleka jedinou technologickou vychytávkou. 812 disponuje dříve představeným natáčením zadní nápravy, systémem řízeného smyku Side Slip Control a vůbec poprvé se ve Ferrari objevuje i elektrický posilovač řízení. Příď ukrývá aktivní aerodynamické klapky a naopak se chlubí novými full-LED světlomety.

Představení 812 Superfast proběhne na ženevském autosalonu příští měsíc a vůz jde do prodeje krátce poté. Otázkou zůstává cena, která bude oproti odcházející Berlinettě o nějaký kus vyšší.

P.S. Opravdu by nebyly nějaké lepší fotky? Studiovka s mráčkově-asfaltovým pozadím byla hezká u jednoho auta, ale teď když Ferrari takhle dodává všechny představované modely, začíná to být poněkud uniformní nuda…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sp
Speedy_Gonzales
16. února 2017, 16:42
0

Ten zadok vo mne evokuje trochu lambo

reagovat
kubas
18. února 2017, 01:21
0

No, mně zas trochu RX-7

PeterLuk
16. února 2017, 23:05
0

Chýba mi tu, rovnako ako vo väčšine článkov o tomto aute, jedna zásadná informácia... S koncom F12 a jeho náhradou modelom 812 sa končí éra Ferrari navrhovaných v Pininfarine. V budúcnosti vraj budú naďalej spolupracovať, ale všetky súčasné "štandardné" modely značky boli navrhnuté v Centro Stile Ferrari.

Ináč, osobne neviem čo si o ňom mám myslieť. Páči sa mi, nepáči? Sám si niesom istý, vyzerá celkom sviežo, ale príde mi že to už s prelismy "trochu" preháňajú. Maska je celkom fajn, svetlá mi prídu ako z Číny. Interiér sa mi veľmi nepáči, rovnako ako u ostatných moderných Ferrari. Prevodovku ako "človek, ktorý nato nikdy nebude mať" asi nemám právo komentovať, ale som rád za motor.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem