Pokud se podivujete, kde se vzal lehce kýčovitý název Superfast, tak stejné označení používala italská značka již v padesátých letech pro špičkové cestovní modely. A nová 812 – která je v zásadě silně přepracovanou verzí F12berlinetta, se mezi špičkové cestovní modely bezesporu řadí.
Výjimečnost nového Superfastu (stejně zní ten název trochu vtipně) podtrhuje i fakt, že se jedná o nejrychlejší a nejvýkonnější „běžné produkční Ferrari,“ co kdy vyjelo z továrny. Atmosférický dvanáctiválec, jenž měl původně 6.3 litru objemu, se rozrostl o dvě deci na 6.5 litru a výkon nastoupal na pěkně kulatých 800 koní. K tomu je přítomen ještě točivý moment 718 Nm, podávaný v atmosféricky vysokých 7000 otáčkách za minutu. Oproti stávající F12berlinettě se jedná o plus 60 koní a plus 28 Nm.
Z nuly na sto metelí Superfast za superrychlé 2.9 sekundy a pokračuje až do maximální rychlosti překračující 340 km/h. Na tom má svůj podíl i vylepšená dvouspojková převodovka se zrychleným řazením a přeskládanými převodovými poměry.
Převodovka navíc není zdaleka jedinou technologickou vychytávkou. 812 disponuje dříve představeným natáčením zadní nápravy, systémem řízeného smyku Side Slip Control a vůbec poprvé se ve Ferrari objevuje i elektrický posilovač řízení. Příď ukrývá aktivní aerodynamické klapky a naopak se chlubí novými full-LED světlomety.
Představení 812 Superfast proběhne na ženevském autosalonu příští měsíc a vůz jde do prodeje krátce poté. Otázkou zůstává cena, která bude oproti odcházející Berlinettě o nějaký kus vyšší.
P.S. Opravdu by nebyly nějaké lepší fotky? Studiovka s mráčkově-asfaltovým pozadím byla hezká u jednoho auta, ale teď když Ferrari takhle dodává všechny představované modely, začíná to být poněkud uniformní nuda…
16. února 2017, 16:42
0
Ten zadok vo mne evokuje trochu lambo
18. února 2017, 01:21
0
No, mně zas trochu RX-7
16. února 2017, 23:05
0
Chýba mi tu, rovnako ako vo väčšine článkov o tomto aute, jedna zásadná informácia... S koncom F12 a jeho náhradou modelom 812 sa končí éra Ferrari navrhovaných v Pininfarine. V budúcnosti vraj budú naďalej spolupracovať, ale všetky súčasné "štandardné" modely značky boli navrhnuté v Centro Stile Ferrari.
Ináč, osobne neviem čo si o ňom mám myslieť. Páči sa mi, nepáči? Sám si niesom istý, vyzerá celkom sviežo, ale príde mi že to už s prelismy "trochu" preháňajú. Maska je celkom fajn, svetlá mi prídu ako z Číny. Interiér sa mi veľmi nepáči, rovnako ako u ostatných moderných Ferrari. Prevodovku ako "človek, ktorý nato nikdy nebude mať" asi nemám právo komentovať, ale som rád za motor.