načítám data...

Na prodej je ojedinělý český supersport Innotech Mysterro

Pojmem „český supersport“ zpravidla škádlivě jmenujeme Octavii ve verzi RS, jenže v historii bychom našli i jeden ambiciózní projekt, který nikdy nedošel finální varianty.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V devadesátých letech minulého století si jistý pán jménem Zdeněk Mrkvica založil společnost Innotech, která měla vytvořit vůz, fungující coby přímá konkurence pro věhlasné evropské supersporty. Za návrhem vozu se striktně klínovým tvarem stojí inženýr Václav Král, z jehož pera pochází například i legendární MTX Tatra V8.

A tvar, který spolu dvojice tvůrců vymyšlí, je tak moc devadesátkový, jak jen může být. Od velmi nízké přídě vůz prakticky jen stoupá směrem vzhůru, až je zakončen zdvojenou zadní partií, hostící velké přítlačné křídlo. Jedná se o roadster, u nějž jsou okna a střecha taktně vynechány. Zda byly tyto prvky v plánu pro produkční verzi, to se dnes již pravděpodobně nedozvíme, nicméně v této podobě byl vůz, který je teď na prodej, odhalen Brně v červnu 1995.

Bohužel tomu asi osud tak chtěl, že toto konkrétní Mysterro je také Mysterrem jediným. Auto se nikdy nedočkalo svojí definitivní produkční verze, nikdy nebylo osazeno parádními mrkačkami jak bylo původně v plánu, a do jeho zavazadlových prostor nebyl nikdy uložen bag s golfovými holemi, jak bylo zamýšleno.

I tak se ale jedná o zajímavý vůz, jehož konstrukce v naší středoevropské zemi prakticky nemá obdoby. Základem je prostorový trubkový rám, v jehož zadní části se nachází motor, propůjčený od amerického Chevroletu. Nejde o nic jiného než o klasický small-block o objemu 5.7 litru, jehož výkon měl být nějakých 500 koní. V plánu ovšem bylo jít ještě o dost dál a vytvořit i verzi s ohromným desetiválcem o objemu 9.6 litru a o výkonu nějakých 1000 koní. Síla se v každém případě přenáší na zadní kola skrze pětistupňovou manuální převodovku.

Dokonce i pro zavěšení zašli konstruktéři Mysterra k americké značce. Obě nápravy pochází z tehdy aktuální Corvette C4, ta přední se do vozu nainstalovala dokonce beze změn. Pneumatiky jsou obuty do zcela unikátních třídílných disků, kterých vznikla všehovšudy jedna sada.

A na kolik vlastně tato součást české automobilové historie, doplněná o správně devadesátkový, jemně perverzní interiér ze staženého lososa vyjde? Částka je v pražské Scuderii stanovena na rovné 4 miliony korun. To sice není málo, ale při pomyšlení, že nikde na světě neexistuje jiný exemplář, to není ani hodně. Důležité navíc je, že je auto zcela funkční a nikdy prakticky nic nenajelo. To že se jedná o prototyp, má ale i stinnou stránku, kterou je nepřítomnost jakékoliv homologace. Mysterro tak na silnici oficiálně nesmí a neoficiálně o tom alespoň nesmí nikdo vědět. Snad by se vyplatilo několik let počkat a potom uhrát veteránské SPZ, což by teoreticky mohlo fungovat.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2016, 09:34
0

Já jsem byl tímhle autem fascinovaný už v době jeho vzniku a musím říct, že i dneska vypadá naprosto fantasticky. Jen kde vzít a nekrást. :-)
Škoda, že není na značkách. Minimálně svézt se v tom, bude ohromný zážitek. A díky technice z Corvetty C4 bych se nebál ani případné servisovatelnosti. S tímhle autem má po technické stránce společného víc, než se na první pohled zdá. Nejen motor a podvozek, ale třeba i klima v interiéru, vnitřní panely dveří, atd., takže udržet ho při životě by nebyl takový problém.
Spíš by mně ale zajímalo, proč je na prodej. Je to jediný exemplář svého druhu, takže než v nějaké soukromé sbírce, bych ho mnohem raději viděl v nějakém automobilovém muzeu, kde bude přístupné veřejnosti.

reagovat
briza
24. června 2016, 11:06
0

Pana Krále chovám v neskonalé úctě, MTX se mi pořád neskutečně líbí, byť ten zadek by trochu péče zasloužil, ale tohle mi vždycky přišlo divný. Skoro, jak kdyby jim to pomáhal designovat nějakej zfetovanej korejec. Ale zajímalo by mě, k čemu je ten vypínač pod rádiem? Pokud se nepletu, tak MTX mělo něco podobného, taky tuhle prehistorii s páčkou a dal se tím vypínat/zapínat posilovač řízení.

reagovat
Irwinek
24. června 2016, 12:22
0

Vypínat/ zapínat? No v principu jsem slyšel něco podobného - ještě další zvýšení proměnlivého účinku posilovače v cityprovozu. ale nikdy jsem neviděl ani zmínku o tom, jak toho chtěli docílit :-( ( tedy jen u Mysterra, s MTX jsem se potkal jen letmo a neřídil, takže ani nevím, že ten přepínač mělo )

briza
24. června 2016, 15:26
0

Upřímně, po principu fungování jsem nepátral. Ale jestli se nepletu,bylo to vlevo od volantu a vyřazovalo to posilovač v případě, že chtěl člověk lepší zpětnou vazbu. Ovšem teď mi to začalo vrtat v hlavě, takže se asi trochu pošťourám v těch internetech :)

Irwinek
24. června 2016, 22:05
0

Jo, tohle jsem četl, ale tamta zmínka byla o dvoustupňovém posilovači. Nemyslím, že to brali jako vypnout/ zapnout :-(



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem